/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
opsætte Apache til PHP
Fra : meiland
Vist : 659 gange
250 point
Dato : 04-08-05 12:17

Hej ! Jeg sidder og forsøger at opsætte apache til PHP, men.... det virker ikke helt.

I httpd.conf har jeg tilføjet linien (som linie 173)
LoadModule php4_module "C:/php/sapi/php4apache2.dll"
men når jeg starter apache kan den ikke "loade modulet into server"

Jeg bruger PHP 4.4.0 og Apache 2.0.54
PHP er pakket ud i mappen c:\php.

Hvad er der galt ???

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 04-08-05 20:44

har du filen C:/php/sapi/php4apache2.dll ligende der?

ellers vil jeg råde dig til at downloade dette: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

det sætter automatisk php, en apache server og en mysql database op.

/Angbad

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-08-05 21:25

Angband: Ja, jeg har php4apache2.dll liggende i mappen c:\php\sapi

Jeg vil gerne prøve dit link, men først efter ferien (sidder pt. bag et K56 modem ... GAB...)

Er pt. vil at lave et CMS

Er der andre, der har en løsning, så skriv.

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 04-08-05 23:20

bare små forslag...

prøv at ændre / til \ ved ik om det hjælper...

eller kopir mappe vejen via din stifinder

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-08-05 23:51

har prøvet det

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 05-08-05 00:39

hvilken guide har du fulgt?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 05-08-05 13:02

Jeg bruger en bog, der hedder "CMS med dreamweaver, PHP og MySQL" af Heine Christensen, hvor han bl.a. gennemgår installationen og opsætning af Apache, PHP og MySQL.

På Eksperten.dk var der en med samme problem, som fik løst problemet med at flytte/kopierer dll-filen til system32 mappen under Windows, men det funker ikke hos mig, heller ikke hvis jeg bruger c:\ som placering for dll'en.

Jeg kan godt få apache sat op, så http://localhost fungerer, men lige så snart jeg tilføjer "LoadModule php4_module ..." går det galt.

Jeg har WinXP Home som OS, men det gør vel ingen forskel.

Accepteret svar
Fra : Angband

Modtaget 250 point
Dato : 05-08-05 19:56

tror ikke det går en forskel.

hmm... ellers vil jeg råde dig til at prøve denne guide: www.webcafe.dk/php

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 08-08-05 09:56

Tak for dit sidste link. Det hjalp, men nu sidder jeg med et andet problem med phpmyadmin, men jeg har hævert med 100 point, så de 250 point er dine uanset hvad.

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 08-08-05 16:40

hvad er dit problem med phpmyadmin?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 15-08-05 09:28

Jeg kan ikke komme på mysql serveren. Min mysql server startes af servicen mysql41.
Bruger mysql 4.1.12a og phpadmin 2.6.3-pl1.

Når jeg kalder http://localhost/phpmyadmin får jeg følgende svar

"Velkommen til phpMyAdmin 2.6.3-pl1

phpMyAdmin forsøgte at forbinde til MySQL-serveren, og serveren afviste forbindelsen. Du bør tjekke host, brugernavn og kodeord i config.inc.php og sikre dig at de svarer til den information du har fået af administratoren af MySQL-serveren.

Fejl
MySQL returnerede:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client"

Desuden havde jeg store problemer med at få oprettet en MySql-service, der kunne startes.

Hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 15-08-05 09:30

I den tidligere nævnte bog, som anvender en ældre version af MySQL, skriver forfatteren om et "trafiklys" på proceslinien. Dette har jeg ikke. Bruger som tidligere nævnt XP Home.

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 18-08-05 16:10

Tak for svaret Angband.

Da der ikke kommer tilbagemeldinger på de sidste kommenterer får du dine point.

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 29-08-05 16:28

meiland jeg har selv været på ferie...

hvis du har flere spørgsmål så send dem venligst til mig da jeg ikke tror jeg kommer herind i denne tråd igen..

angband@angband.dk

/Angband