/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win2000 - automatisk ikon
Fra : moltov
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 04-08-05 12:00

Hejsa

Når en ny bruger skal bruge en PC, så dukker der en ikon op "Opret forbindelse til Internettet" Kan man gøre noget, så den aldrig dukker op igen? (Evt. via regbasen)

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 14:12

????????

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-08-05 15:38

Den kommer jo kun første gang en ny bruger oprettes/logger på.

Ellers lav en forbindelse (bare en fiktiv, hvis du ikke vil hve internet på den PC)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-08-05 08:16

Hej Thulin

Ved det. Men man få da kunne gøre det således at det ikke dukker frem.¨

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 11:38

hmmmm - den ene gang gør vel ingenting - den viser sig jo aldrig igen ??????????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-08-05 11:45

mirit. Den er der indtil man har klikket på den. Og jeg vil ikke have at mine bruger skal gøre det!

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 11:56

måske fjerne adgang til kortet hvis det drejer sig om flere pc´ere ??????????????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-05 12:01

ved ikke om du kan bruge det her - men

Åbn Netværksforbindelser.
Højreklik på Netværksbro under Netværksbro - og klik på egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet ud for det eller de/det kort du vil fjerne - under kå fanen generelt og klik derefter på OK.

har ikke nogen erfaring med det så garanterer ikke for hvordan det virker

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-08-05 14:06

hej mirit

Prøver det på mandag

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-08-05 16:44

er ikke helt sikker på kl: 12:01 så det er på eget ansvar

er det fordi du ikke ønsker andre på din pc når du ikke er tilstede kan du jo gøre sådan her:

Beskytte din konto ved at låse computeren :
Når du opbevarer brugernavn og kodeord som en del af din brugerkonto-information indebærer det, at hvem som helst, der har adgang til computeren, kan få fat i de opbevarede informationer. Brugere må derfor beskytte deres konti mod uvedkommende. En måde at gøre dette på, er at låse computeren, når du efterlader den. Sådan gør du:
1. Tryk på Ctrl+Alt+Delete.
2. Klik på Lås computeren (Lock Computer).
Windows viser nu dialogboksen Computeren er låst (Computer Locked). Dette indebærer, at din computer er låst, og forhindrer uvedkommende i at gå ind på din computer og kigge på filer og programmer.
For at låse computeren op igen, skal du trykke på Ctrl+Alt+Delete, angive dit kodeord og trykke på OK.

ps... husk at skrive dit password ned og gem et sikkert sted

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 10-08-05 08:35

Tak for svaret miritdk. Virkede ikke, så jeg må finde mig i, at den dukker op

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 09:15

hmmm - det er jo også kun en eneste gang den dukker op - men det er da muligt at forhindre andre i at oprette forbindelser - tænker på at bla biblioteker jo netop har gjort så man ikke kan !
Har du mulighed for at forhindre adgang via en firewall ????????