/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ny computer - gammel harddisk?
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 04-08-05 06:39

Jeg har bestilt en ny computer hos et firma, der bygger dem efter behov. Min nuværende er 4 år gammel og der kan ikke sættes flere ram i. Jeg har ikke megen forstand på de ædlere dele i sådan en computer og har blot bedt dem lave en, der passer til mit behov (masser af grafisk arbejde m.v. men ingen spil).
For nogle måneder siden fik jeg sat en ny 80 GB harddisk i den gamle computer, og jeg har bedt om at få denne sat over i den nye.
Nu er spørgsmålet. Skal alle programmer installeres påny, eller ligger de bare på harddisken.
Hvad med adressekartotek og kalender i Outlook, skal det brændes ud på en CD og genindsættes, eller ligger det også bare på harddisken.
Hvad med homebanking?
Det var et farligt mas, da jeg fik den nye harddisk, så jeg håber, jeg kan slippe for det igen.
Som I nok kan høre, har jeg ikke en dyt forstand på det tekniske, jeg har det med computeren som med bilen. Når andre har sørget for, at de virker, kan jeg sagtens betjene dem, men skratter det et eller andet sted, kører jeg på værksted.
Håber, der er nogen derude, der har mere check på det end jeg.
Hej
Petra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 07:31

Gammel harddisk i ny comp - bliver det samme som en ny harddisk i en ny comp.
Altså intet flyttes over.
Bliver den gamle harddisk sat i den nye comp som ekstra harddisk (slave) så kan alle filer/billeder/adressekartotek hentes og benyttes................men ikke programmer.
Den gamle HD kan også køre som ekstern USB HD

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-08-05 08:01

Vil det sige, at jeg lige så godt kan få en helt ny harddisk i, installere alle programmer påny og så få den gamle sat i som ekstra og derefter trække alle aktuelle filer over i den ny?
Hvordan gør jeg så med homebanking og Outlook? Det var dem, der voldte de største problemer sidst, skulle have helt ny pinkode hos banken, men det er vist ikke nødvendigt?

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 04-08-05 08:06

Computeren - ER - det der ligger på harddisken. Hvis du benytter den gamle harddisk, skal der installeres drivere til den nye hardware...men programmerne kan køre...
mvh bvh..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 04-08-05 09:06

Ja du kan trække filer over.
Homebanking skal du trække ud på en diskette.

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-08-05 09:34

Tak for svaret Eyvind. Jeg havde håbet, jeg kunne slippe nemmere om ved det denne gang, men nu kan jeg da nå at sikre mig, at der ikke går noget tabt.
Fortsat god sommer