/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Må man male sin parabol ?
Fra : bonito
Vist : 1475 gange
100 point
Dato : 04-08-05 02:07

Hejsa.
Jeg bor ude i skoven og derfor tænker jeg på at male min parabolskærm.
------------------------------
Jeg har lige opsat sådan en 104 cm parabol, ca. 1½ m over jorden, den står imellem
et par store træer, og er ellers omgivet af meterhøje brændenælder og andet lige så højt ukrudt.
--------------------------------------
Nu er mit spørgsmål, må man godt male sin parabolskærm, uden at dette kan ændre noget på modtageevnen ?

Jeg kunne tænke mig, at male den i omgivelsernes farver, evt. male et par brændenælder og en enkelt solsikke
---------------------------
Med andre ord, jeg synes ikke ligefrem sådan en skærm pynter i naturen, så jeg er ude på at camouflere den

hilsen Bonito

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-08-05 02:44

Hvis den er af anodiseret aluminium, skal du have en primer på, for at malingen kan hæfte fast. Du kan godt male den, se bare på krigsskibes roterende radarantenner - de er krigsskibsfarvede!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 04-08-05 02:57

OK - tja, den er grå, og så står der Nokia med 10 cm høje bogstaver.
-----------------------------------
..... det jeg tænkte på var, at bruge nogle rester af gul, grøn og brun maling, som jeg har stående - det er af typen Alkyd-emalje beregnet på træ og metal til udendørs.
-----------------------------------
Jeg var blot i tvivl om det kunne påvirke modtageevnen, men det mener du altså ikke at det vil gøre - du har jo i alt fald ret med hensyn til krigsskibene

Jeg prøver squ med en gang hattelak i morgen, det kan næppe blive værre

hilsen Bonito

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 04-08-05 03:20

Du kan se eksempler og forklaringer om casemods på paraboler her:

http://www.movetoforce.dk/maleparabol.htm

God fornøjelse

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-08-05 10:12

Det er ikke noget problem at male selve tallerkenen... Det påvirker ikke modtagelsen. Derimod skal du jo selvsagt lade selve det hvide mikrobølgehoved være som det er

God fornøjelse med det!

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : bonito

Dato : 04-08-05 14:25

Tak for svaret h_blunck.
.... alletiders med de billeder, det viser jo utrolig godt hvordan lidt farve gør disse paraboler langt mindre iøjnefaldende - rigtig godt - TAK
også mange tak til både pbp_et og vaxen

jeg har fundet malingsresterne frem og nu får den en tur inden regnen kommer igen.

Fortsat god dag til alle og mange tak.

hilsen Bonito