/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvordan deler man et musiknummer?
Fra : akle
Vist : 875 gange
250 point
Dato : 03-08-05 23:31

Jeg har fået en bekendt til at indspille og brænde et musiknummer på en audio-cd. Dette skal bruges til en fest, hvor gæsterne skal synge til min skrevne sang. Problemet er bare, at de 4 vers, sangen består af, kører ud i eet, således at gæsterne ikke når at "trække vejret" i mellem versene. Hvordan kan jeg, via pc-en og et brændeprogram, lave om på dette, så der bliver en vejrtrækningspause mellem hvert vers. På nuværende tidspunkt kører det hele som "Track 1". Jeg bruger normalt Nero brændeprogrammet. Event. DVD video programmer haves også.
Opgaven skal løses indenfor en uge. (Min bekendte tager på ferie i morgen, så ham kan jeg ikke bruge lige nu).
Nogle gode forslag?

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 03-08-05 23:39

Køb eller download et program som evt Cool Edit Pro...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-08-05 23:45

Kan man ikke i Nero sætte en pause mellem hvert nummer.?? Jeg mener standarden er 2 sek. mellem hver sang.! Det er lang tid siden jeg har brændt med Nero, så det er en lille smule gætteværk.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 03-08-05 23:46

Her har du link sådan du kan downloade programmet..

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Editors-Recorders/Cool-Edit-Pro.shtml

Og Sphh.. Det her må du ikke gøre.. Men der findes crack til det sådan man kan få fuld version.. www.cracks.am og søg "Cool Edit Pro 2.1"..
På eget ansvar.. Fralægger mig alt ansvar.. Eller' hvad det nu er man siger

Mvh Simon

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 04-08-05 00:10

Hej. har et lille program, der kan optage billede og lyd i de størrelser du tænker på, altså du kan optage en lille bid af gangen, og gemme filen, som du siger i i 4 vers. værd at prøve. kan sende det til dig, nu.
www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-08-05 01:33

taliskoko; Jo, dét kan man, men det er mellem hvert track, dog i mit tilfælde drejer det sig kun om 1 enkelt track, så den duer ikke.
The_Evil_Bong; Dit forslag lyder fint nok, men jeg har aldrig prøvet at cracke, - og i så fald skal jeg have vejledning til dette.
smxx; Muligvis er dit forslag en løsning? Jeg vil bruge din kontakt hvis det viser sig nødvendigt.
Generelt: Cool Edit Pro 2.1 skal prøves, hvis dét er løsningen, men som sagt, - jeg mangler vejledning til at cracke den (på eget ansvar).
For øvrigt, kan jeg bruge et dvd videoredigeringsprogram? for dér kan man jo indsætte lydfiler, og måske sætte pauser ind mellem de ønskede lyd-passager? Har godt nok aldrig prøvet dvd/video program andet end til slideshows og film.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-08-05 01:38

Vender tilbage torsdag aften, - vil i seng nu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-08-05 01:48

Fulgte der ikke Nero wave editor med dit nero? Den kan du bruge til at opdele og klippe med!

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 250 point
Dato : 04-08-05 11:26

Bare lige en tanke, hvis du har nummeret på cd, kunne du så ikke bruge movie maker`s egenskaber til at inspille, foreksempel at ind sætte som baggrundslyd, mener man selv bestemmer hvor meget der skal indspilles, eller funktionen optag,,,burde vel virke på både film og musik. Det ville bestemt være det nemmeste.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-08-05 12:32

Jeg vil endnu engang slå på trommen for det dejlige lille program Mp3directcut. Det er simpelthen SÅÅ simpelt at bruge. Man indlæser simpelthen sin mp3-fil som wave (det klarer programmet) og så kan man ellers klippe alle de små brudstykker ud, som man skal bruge. Du finder programmet, som er freeware, på http://www.simtel.net/product.download.mirrors.php?id=80920 (læs om programmet på www.mpesch3.de )

Brug det, du bliver hurtigt glad for programmet simplicitet

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-08-05 10:27

Det blev, fra min side, ikke tid til kandu kommentar i går, da jeg afprøvede næsten alle forslag. "tedd"; det viste sig jeg havde Nero Wave Editor programmet på min bærbare, men da det hele var på engelsk, kunne jeg ikke finde ud af indstillinger og fremgangsmåden med alle de special-udtryk. Jeg er nemlig helt uerfaren på "lyd-fronten". Programmet Cool Edit Pro med tilhørende crack, skyndte jeg mig ud af igen ved forsøg på downloading, da jeg fik utrolig mange sex-pop-ups, samt en slem forskrækkelse, fra Antivirus-programmet, som pludselig hylede alarmerende højt. "Kazistuta"; Jeg har downloadet Mp3 directcut, men programmet kan åbenbart kun arbejde med Mp3 formatet. Min cd-skive, som er et privat indspillet nummer (fra eget lyd- og optagerprogram + anlæg), er i cda format. Efter at jeg har lagt nummeret ind i pc´en, er formatet wma. Dit forslag, kan jeg helt sikkert bruge i andre sammenhæng, med mindre jeg da bliver nødsaget til at lave formatet om til Mp3, men så tabes der vel lydkvalitet. Sangen er lavet ret så detalieret, med en masse små ekstra fif som "fyldstof".
"smxxx"; Dit forslag med Movie Maker, har foreløbigt været den samme idé som mine kommentarer 4/8 kl. 01:33. Dog har jeg ikke været inde i selve Movie Maker i det her tilfælde, men benyttet programmet DVD Creator 2, som jeg tidligere har brugt nogle gange i andre sammenhæng, og programmet er heldigvis på dansk. Er dit lille program på dansk?

Foreløbigt har jeg, i DVD Creator 2, fået opdelt Track 1 i de 4 vers, jeg ønskede, så nu mangler jeg bare at sammensætte det hele med ca. 2 sec.´s pause mellem hvert vers. Formatet er nu i mpg., og dernæst skal jeg brænde det hele. Kan jeg bruge en almindelig cd-r skive, selvom jeg har bearbejdet sangen i et video-program? Selve sangen fylder nemlig kun 4 MB, og det er egentlig ærgeligt at benytte en dvd-skive for så lidt. Jeg er også i tvivl om, en sådan brændt skive (fra dvd programmet) kan afspilles i en almindelig cd-afspiller.
Kan nogle af jer vejlede mig lidt mere, ville det være dejligt!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-08-05 14:52

Ok! Men man kan nu downloade danske sprogfiler til nero på www.nero.com
En dvd brænder kan osse brænde CD'er, så det kan du sagtens!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-08-05 12:43

Til "tedd": Muligvis har jeg udrykt mig forkert, for jeg ved, en dvd-brænder også kan brænde cd-r skiver. Dét jeg mente var, om en alm. cd-r skive kan benyttes når man har brugt et video-program for dét der skal brændes. Dette har jeg så i mellemtiden fundet ud af, det kan, - dog den brændte skive kan ikke afspille i en almindelig cd-afspiller, kun i en dvd-afspiller. Dette er sådan set ok. --- Vedr. sprogpakken til Nero, så mislykkes download hver gang det prøves, da jeg får besked på, at Nero (+ en række andre nero versioner) ikke lykkedes, fordi de ikke findes. Jeg har Nero Burning Rom SE v. 6.0.0.13, som var forudindstalleret ved køb af den bærbare. Hvad gør jeg så? Tidligere har jeg dog downloadet den danske sprogpakke på min stationære pc, som også har forudindstallerede programmer. Her har jeg Nero 5.5 og der var ingen problemer med at downloade. PC´en virker bare ikke rigtig mere, har meget svært ved at starte op (men dét kommer jeg nok til i et nyt spørgsmål her i forumet).
Har du eller andre, nogle gode råd?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-08-05 12:53

Hej alle. Alt det, der ikke lykkedes for mig, tilskriver jeg nu min stationære pc, som er ved at afgå ved døden. Den kan snart hverken dit eller dat, og deraf kommer jeg nok til at vende tilbage med mine problemer på kandu med denne pc.
Jeg siger TAK til jer alle, der har prøvet at hjælpe. Deling af musikken lykkedes med programmet Windows Movie Maker- så vidt så godt! Og derfor går det accepterede svar til "smxxx"
Akle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-08-05 21:03

Godt nok Du accepterer hans svar ved at gå ud til højre for hans kommentar og trykker på accepter som svar!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 09-08-05 22:01

???????

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-08-05 11:08

Hej! Der er gået et eller andet skævt, for jeg accepterede faktisk svaret til smxx. - Så må jeg jo gøre det en gang til.
Endnu en gang tak for svarene!

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 10-08-05 11:09

Tak for svaret smxxx.