/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
dobbeltsidig udskrift med HP psc500
Fra : catbody
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 12-10-02 21:36

Jeg har opgraderet min pc'er til winXP, hvor der er præ-installeret driver
til HP psc500 (all-in-one printer/scanner/fotokopi).
Nu skulle jeg til at udskrive et lille hæfte som 2-sidet udskrivning (altså
udskrift på for- og bagside). Det kan jeg ikke vælge, som jeg kunne på min
gamle opsætning med Win98se/WinME, hvor jeg blev bedt om at vende papiret
når printeren var færdig med alle "forsiderne".
Jeg har været inde på HP's hjemmeside for at forsøge at downloade ny driver,
godt nok på engelsk, men jeg kan ikke downloade noget, da jeg ikke kan få
lov til at fuldføre registreringen, hvorfor ved jeg ikke, da jeg har udfyldt
alle felter.
Så hvordan får jeg printeren til automatisk at lave dobbeltsidig udskrivning. Skal jeg have opdateret min driver, som jeg ikke kan få lov til, ellet hva'??
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-10-02 21:43

er det ikke en gammel hp du har, fordi min har en duplex boks bag på..

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-10-02 21:58

Nej det er det ikke. Den er kun godt 1 år gammel, selv om jeg godt ved at den er udgået af programmet og afløst af bl.a. deres model nr. 750, nr. 950 og nr. 2110.
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-10-02 22:05

du burde kunne hente den rigtige driver til xp her:

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareList.jhtml;jsessionid=ZENFXKE1MEMXNQEXGR3UQEQ?reg=&cc=&prodId=hppsc500ps18676&lc=en&softitem=Microsoft%20Windows%20XP&sw_lang=en

jeg ved ikke om det er den du har hentet, men du skal ikke registrere noget der, bare hente den

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 12-10-02 23:10

Hvis du ikke kommer så langt kan du benytte "ClickBook" til opgaven. Det er et fixt lille program der kan en hel masse....

http://www.wugnet.com/shareware/spow.asp?ID=285

/LEXe

http://www.lexebus.tk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-10-02 00:00

Hej Melander
Jeg var også inde på den side, og hvis jeg klikker på "hp officejet driver information and instructions " står der at den indbyggede driver i XP til psc500 ikke understøtter automatisk 2-sidet udskrift.
Så vidt jeg kan læse mig frem til er der til dato ikke fra HP's side lavet driver der understøtter udskrivning af 2-sidet oplag (altså som "bog" / for-og bagsideudskrivning).
Så jeg har ikke downloaded den engelsksprogede driver.
m v h
Catbody

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-02 10:54

Nope, jeg er ked af det, det må helt klart være en fejl fra microsoft, for nu har jeg også undersøgt det, xp understøtter ikke tosidet til psc 500, men den gør dog til psc 750, som er den mindste model der er med.....
Det er måske fordi at den ifølge microsoft er en udgået model.

Men du kan gøre noget andet, xp understøtter jo muligheden for flere operativsystemer, således at du både kan have f.eks. win98 og xp på den samme maskine, så når du starter din pc, spørger den om hvilket operativsystem du vil starte, sådan kunne du jo gøre, at du både har Win98se/WinME og xp på din pc, og når du så ved at du skal arbejde med tosidet udskrift , ja så beder du bare putteren starte op med Win98se/WinME.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-10-02 11:29

Det var også min konklusion, som jeg så nu har fået bekræftet. Jeg overvejer lige, hvad jeg vil gøre i fremtiden, da det ikke er så mange dobbeltsidige hæfter, der skal udgives pr. år. Hvis jeg vælger at installere Win98SE sammen med WinXP, kan jeg så gøre det på samme partition, eller skal jeg have delt harddisken op i flere partitioner?

m v h
Catbody

NB: jeg venter lige lidt med pointene

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-10-02 11:38

Hej med jer
Jeg har selv en psc 500 og jeg har ingen problemer med at udskrive en 2sidet udskrift på min.
Start med at kører den driver ind der hørte med til psc 500-hvis du ikke kan kører den ind normalt da den ikke understøtter xp-så gør dette –start-alle programmer-vælg tilbehør-og så klikker du på programkompatibilitet-og så kører den ind derfra
Når du har gjort dette så gør du følgende
Læg den side du vil starte med i din psc-tryk på knappen formindsk/forstør indtil der i displayet står 2 på 1-så trykker du på knappen kopierer-når den har kopierer den første side-kan du læse at der i displayet står anbring dokument 2 og så klik på genoptag-så virker det.

Jeg har snakket med hp om der ikke bliver lavet en driver der understøtter xp,hertil var svaret nej

Catbody du skal bare regne med at når du kører din driver ind der hørte med til maskinen så installerer den ikke alle de gode programmer som den kører ind under 98/me-
Er du i tvivl om mere så skriv det lige da jeg kan bruge alle mine funktioner på min udmærkede psc 500 (tror jeg)
MVH Brian

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-10-02 11:38

nej, du skal ikke dele noget op, de kan fint begge ligger på f.eks c:

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-10-02 13:58

Hej Brian
Jeg har forsøgt at gøre som du foreslog via programkompatibilitet, hvorefter jeg godt kunne installere printer-/scanner-/kopiprogrammet. Mit problem bagefter var bare at jeg overhovedet ikke kunne udskrive noget mere. Det hele forsvandt. Og pc'eren fortalte bl.a. at driveren ikke kunne findes eller ikke var installeret. Jeg havde sat den til kompabilitet med Win98SE/ME. I Programgruppen dukkede der godt nok hele PSC's features op, men ingen kontakt overhovedet, så jeg afinstallerede det hele igen.
Det jeg var interesseret i var (som på "gammel" maner") at udskrive hele hæftet in one go. Jeg kan sagtens komme ud over problemet ved at udskrive de een side af gangen og så vende papiret og så udskrive resten på bagsiden (hvis du forstår hvad jeg mener).

Eks. på at udskrive på "gammel" måde: Hæfte på 16 sider, A-4 liggende foldet på midten, så side 1+16, 3+14, 5+12, 7+10 udskrives først, hvorefter printeren automatisk stopper og beder om at få vende papiret og sat i igen for at udskrive siderne 2+15, 4+13, 6+11 og 8+9.
Gi'r det mening??
Anu ideas??
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-10-02 15:20

Hej igen catbody
Det der mangler at blive installeret som vi ikke kan er den der hedder toolboks+nogle flere programmer der ligger på den driver der hørte med til vores psc500
Og det er nok en af de programmer du skal bruge hvis du vil udskrive som du gjorde på den gamle måde
Så det der med at udskrive hele hæftet in one go,det kan ikke lade sig gøre fordi vi mangler den der driver til xp,og den kommer desværre aldrig
Så du bliver nok nød til at udskrive en side af gangen og så vende det
Eller bruge den der hedder formindsk/forstør
Nu ved jeg ikke hvor tit du skal bruge det-men er det ikke ret tit så vil jeg lære at leve med det
Jeg bruge kun min til at printe almindelige sider ud og så scanner jeg en del og der virker den bare 100%

Vil du have din psc til at virke 100% så er der (tror jeg) kun den mulighed som melander foreslår at have to styresystemer liggende på sit c drev,lidt bøvlet syntes jeg da du hver gang du starter din computer op skal vælge hvilken styresystem du vil køre med

Jeg har som sagt prøvet at ringe til hp og der er ikke meget hjælp da de siger da jeg købte min psc500 har jeg aldrig fået lovning på at den kunne køre under xp,og det må jeg jo give dem ret i,og det er jo ikke deres skyld at vi skifter til xp(selv om jeg syntes at de burde lave en driver så vi kunne få vores psc til at virke 100%)
MVH og en forsat god weekend
Brian
Ps-det jeg i min tidligere kommentar skrev at jeg ingen problemer have med at udskrive en 2 sidet på min,var hvis en misforståelse fra min side(have ikke lige læst dit spørgsmål ordentlig).det jeg mente var at der ingen problemer var ved at bruge den der hedder 2på1 (gør det mulig at kopierer to sider på en)
Men det vidste du jo godt
For jeg kan nemlig heller ikke det som du gerne vil have den til

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-10-02 17:15

Att.: Brian
Tak for dit svar. Da melander kom med den første kommentar, der jo var rigtig, giver jeg ham pointene, da jeg desværre ikke kan dele dem i 2 portioner.
m v h
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 13-10-02 17:16

Tak for svaret Melander.
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-10-02 17:29

han skal ikke vælge hver gang, han kan én gang vælge hvilken der er det primære styresystem, og derefter vil den starte med den hver, med mindre han han giver tegn til andet. den står et stykke tid, og venter på man vælger, vælger man ikke, starter den automatisk styresystem nummer 1 op.

mvh. Melander