/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
En Smølfesang
Fra : jysch
Vist : 6997 gange
200 point
Dato : 03-08-05 21:56

Min søn efterlyser en Smølfesang, der er bare det at han ikke kan huske hvad den hedder.

Findes der nogen oversigt over disse sange - evt. hvor man kan høre et brudstykke af dem.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 03-08-05 21:59

Smølfesangene var jo med Johnny Reimar og smølferne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 22:51

Jeg kan ikke hjælpe med en oversigt, men hvis han går i børnehave, har de sikkert nogle af sangene, eller kan det måske være den sang OM smølferne der blev lavet på "støttemelodien" fra tsunarmien?

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 03-08-05 23:53

Han er voksen - og det er de sange med Johnny Reimar og Smølferne - han kan bare ikke huske hvad den hedder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 05:19

http://top20.dk/album.php?lang=da&cid=66&kid=597
kan det lede på sporet ??????

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 04-08-05 14:34

Hej jeg ved ik om det er denne her men jeg havde har stadig som voksen båndet med johnny reimar og smølferne, der er en af sangene "smølfesangen", der starter med " hvem er det der er så små, det er smølfer små og blå." Håber det kan hjælpe dig ellers må du skrive tilbage så skal jeg prøve finde båndet og se hvad der ellers er af sange på det.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 04-08-05 22:34

Har du noget mere fra sangen? Jeg har 3 af de gamle plader med smølferne og Johnny Reimar, så det er nok en sangene fra dem, så hvis I har noget mere, så kan jeg nok ud af hvilken, for min datter hører dem jævnligt.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 04-08-05 22:49

Han har lige fået lidt gang i hjernecellerne og er kommet i tanke om at et brudstykke af sangen er: "Rødme under det blå".....

Jeg håber at det kan hjælpe lidt

Kommentar
Fra : Scorpio_dk

Dato : 05-08-05 01:14

Ok, jeg må nok hellere blande mig lidt selv i den her tråd.... (fandt ud af at jeg faktisk var oprettet herinde, efter at min moder havde oprettet dette spørgsmål) Det er ikke med Johnny Reimar. Det er en af sangene fra de her utålige smølfehits albums. Det er en "kærlighedssang" fra en smølf til/om smølfine hvor han blandt andet synger om at være genert og "rødmer under det blå"

Kommentar
Fra : sweetysun

Dato : 06-08-05 23:58

det må være den cowboyd sang.. -mener den er lavet på en aqua sang.. - lavet på en af de første smølfe cd'er.
kan se.. musikvidioen?.. for mig.. dengang smølferne lige var kommet frem..

Kommentar
Fra : Scorpio_dk

Dato : 08-08-05 13:08

Jeg kan altså ikke mindes noget som helst om noget cowboyd noget fra den, og jeg er 99% sikker på den ikke er lavet over noget fra Aqua Ja undskyld, jeg ved godt jeg ikke gør det nemt for jer. :'( Jeg tror faktisk forøvrigt, at jeg måske er kommet på lidt mere af teksten dog... Der er et eller andet med en strofe lydende "smølfine, du er så smølfeskøn" og så et eller andet med "en drøm" som ringer i min hukommelse....

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 08-08-05 21:09

På Smølfehits vol 1 er sangen "Min drøm". Den er en stille en, jeg har melodien i hovedet. men jeg kan bare ikke ikke lige komme på hvem der har lavet originalen. Men når jeg nynner den får jeg teksten "I wish I saw an angel" eller noget i den stil

Kommentar
Fra : Scorpio_dk

Dato : 08-08-05 22:56

Nej, det er ikke sangen "min drøm" den kan jeg pinligt nok godt huske hehe...... Men jeg har lige haft en mindre åbenbaring... Havde helt tilfældigt smidt noget "Michael learns to rock" på anlægget.... og gæt engang, det er dem der har lavet originalen... blev faktisk helt chokket over det ikke var en smølfestemme, der begyndte men uanset hvad, originalen er "That's why (you go away) - Michael learns to rock"

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 09-08-05 13:11

Der 2 sange mere på vol. 1, der handler om drømme. "Drømmesmølfen" og "Smølfedrøm"

Kommentar
Fra : Scorpio_dk

Dato : 09-08-05 14:26

Hmmm, kan du noget af teksten til dem, Breunski ?

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 09-08-05 16:05

den hedder "sådan kan det gå" efter melodien that,s why her er noget af teksten:

Mørket sænker sig, stjernen lyser ned på dig, alle børn skal drømme godt, og med dejlig himmelstrøg, hvert barn har fantasi.....

Omkvæd: min drøm, jeg er en engel min drøm.

Det skulle være den sang smølferne synger med michael learns to rock melodi that´s why.

Accepteret svar
Fra : ub40nr1

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-05 16:54

Her er de cdere og sange som smølferne har lavet, og udfor står orginalmelodien:

Smølfehits Vol. 1:

Smølfe cowoby joe (cotton eye joe)
fri fra skole (no limit)
smølfedag (i'm alive)
smølfedisko (everybody)
trip trap (shut up)
astrosmølfer (generation of love)
smølfebrandmand (be my lover)
smølfedrøm (Scatman's world)
badesang (baden gehen)
smølfens fødselsdag (saturday night)
styrmand Smølf (captain Jack)
Sne (schnee)
Drømmesmølfen (Fred comes to bed)
min drøm (an angel)
____________________________________________

smølfehits vol. 2:

smølfe paradis (gansta's paradise)
du er min smølfebaby (let this love begin)
dansesmølfen (staying alive)
sommersmølfenssang (dub-I-dub)
sangsmølfen (here comes the hotstepper)
ønskesmølfen (inside out)
smølfeparty i nat (beautiful life)
sådan kan det gå (that's why)
smølfefantasktisk (boombastic)
fodboldsmølfen (re-sepp-ten)
regnverssmølfen (think of you)
smølfeparty (there's a party)
Her i smølfeland (the smurfing way)
sladder (smalltalk)
____________________________________________

Sommersmølferne:

Dingelingeding ding dong (Ring-A-ling)
Nej åh nej (my oh my)
jordbær i smølfesolskinsvejr (don't speak)
smølfe samba (la bamba)
smølfe-banke-fedt (hammer hammer fedt)
smølfemacarena (macarena)
vi skal holde verden ren (the only way)
jeg er en sommersmølf (in the summertime)
smølfer ud i det blå (smurfing down the highway)
smølfer og sol (sommer og sol)
smølfebadedyr (sweat)
smølfe farfar (papa smurf)
smølfereggae (sunshine reggae)
smølfesommerkoloni (pleased to see you)
____________________________________________

3 2 1 Smølfehits

Hey Smølfine (hey baby)
Supersød Og dejlig Smølf (der står et billed af dig på mit bord)
Fiskersmølf På Havet (fiskene i havet)
En Lille Smule Smølf (mambo no 5)
Lillebitte Smølf (little kitty)
Tjubang (she bangs)
Kom Nu Og Flyv Med Mig (smuk som et stjerneskud)
Nu Skal Vi Ha En Pizza (we are going to ibiza)
Smølfe Heltene (cartoon heroes)
Yndlingssmølf (i see right through you)
Smølfemillionær (soap is in the air)
Blå Dabadee (blue da ba dee)
Vinduespudsersmølfen (im outta love)
Smølfernes Ballon (balloon)
Smølfe Nytår (millennium)
Handysmølf (handyman)
Smølfebussen (nus)

Håber det hjælper dig elz kig her: http://www.hol.dk/traad.asp?fID=23&tID=182769
Det er her jeg har oplysningerne fra.

Kommentar
Fra : Scorpio_dk

Dato : 09-08-05 19:45

Nej det er ikke den tekst Ub40nr... Har dem begge og sammenligner dem. Og den der "min drøm, jeg er en engel, min drøm, du er er her hos mig" Det er i hvert fald ikke den der går på MLTR "That's why"
Men ved at lytte til ovennævnte MLTR nummer, tror jeg at jeg har stykket starten af smølfeversion sammen. Sådan mere eller mindre, håber der er nogle der kan genkende det.
" Jeg er ikke altid sej. Du kan tro det eller ej."
omkvæd : "Jeg er en smølf, der går rundt og venter. Venter på dig, smølfine min drøm, du er så smølfeskøn....."

Men ellers meget fornemt arbejde Ub.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 16-08-05 14:11

Da vi ikke har fået hjælp til den helt rigtige sang vil jeg forøge pointene i håb om at i "vrider" huskeren lidt mere.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 31-08-05 21:33

Da det ikke lader til at vi kan komme den bestemte sang nærmere har jeg i samråd med Scorpio valgt at lukke spørgsmålet.

I skal have tak for jeres indlæg. Vi har valgt at pointene skal gå til ub40nr1.

Tak for svaret ub40nr1.

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 01-09-05 17:25

Til jysch

Min kæreste har sangen i efterlyser jeg har lige hørt den, og den går på den rigtige melodi that why, og sangen hedder sådan kan det gå, der findes åbenbart flere versioner af selve sangen med smølferne, hvis i er interreseret i at få sangen kan jeg sende den pr mail el andet via nettet til jer, når jeg har fået den på min pc

Tak for pointene

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 01-09-05 18:01

Der blir sunget noget af det din søn beskriver længere oppe og det er ikke den jeg først troede det som jeg skrev om længere oppe, den hedder dog det sammen men den min kæreste har er den i søger det er jeg 100 % sikker på.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 01-09-05 19:01

ub40nr1 - hvad er det for en?
Det er jo ikke sådan med de børn - de er tit lidt vanskelige men man vil jo gerne hjælpe dem

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 01-09-05 19:24

Har jeg en mulighed for at komme i kontakt med dig?

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 01-09-05 19:56

Det er den der går på melodien sådan kan det gå men det er IKKE den med "Mørket sænker sig, stjernen lyser ned på dig, alle børn skal drømme godt, og med dejlig himmelstrøg, hvert barn har fantasi....." Det er noget med som din søn skriver " smølfine, du er så smølfeskøn" Min mail er mette@hardware-experten.dk jeg regner med min kæreste kommer hjem igen idag og så vil jeg få ham til at overføre den til min computer.

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 01-09-05 20:00

Ikke melodien sådan kan det gå, det er på melodien Thats why med Michael learns to rock.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 01-09-05 20:46

Har givet din adresse videre til min søn, så vil han kontakte jer snarest - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 01-09-05 22:28

Det var så lidt
En forøjelse at hjælpe.