/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Coldplay piano tabs
Fra : prisme
Vist : 1295 gange
150 point
Dato : 12-10-02 20:16

Hej hej...

Jeg mangler noder til klaveret, til Coldplays nummere...

Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen af jer lå inde med dem.

MVH
Jesper Larsen
Jesper@prismatic.dk

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-10-02 20:51

http://www.8notes.com/school/riffs/piano/coldplay_trouble.asp

Der er et riff til "Trouble" i hvert fald

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 12-10-02 20:56

Halløj!
Jamen det virker ikke så godt du!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 19:13

prisme wrote:
> Hej hej...
>
> Jeg mangler noder til klaveret, til Coldplays nummere...
>
> Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen af jer lå inde med dem.
>
> MVH
> Jesper Larsen
> Jesper@prismatic.dk

At bruge betegnelsen "Tabs" er helt i skoven i denne sammenhæng. "Tabs" er
slang for tabulatur, og det hører guitarverdenen til. Tabulaturnotation
angiver hvilken finger der skal på hvilken streng og på hvilket bånd, og kan
med fordel andvendes til at notere numre som Paul McCartneys "Blackbird"
eller Joni Mitchell-sange, hvor der ikke andvendes "gængse akkorder" om jeg
så må sige.

Så at spørge om "Piano tabs" er ligesom at gå til grønthandleren efter
banangulerødder. Eller noget

-Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 19:22

> At bruge betegnelsen "Tabs" er helt i skoven i denne sammenhæng. "Tabs" er
> slang for tabulatur, og det hører guitarverdenen til. Tabulaturnotation
> angiver hvilken finger der skal på hvilken streng og på hvilket bånd, og
kan
> med fordel andvendes til at notere numre som Paul McCartneys "Blackbird"
> eller Joni Mitchell-sange, hvor der ikke andvendes "gængse akkorder" om
jeg
> så må sige.
>
> Så at spørge om "Piano tabs" er ligesom at gå til grønthandleren efter
> banangulerødder. Eller noget

Man kunne vel lave et system med 48 streger (er det ikke ca. så mange
tangenter der er på et standard keyboard?), og så noterer det ligesom
guitartabs

/Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 19:33

Troels wrote:
>> At bruge betegnelsen "Tabs" er helt i skoven i denne sammenhæng.
>> "Tabs" er slang for tabulatur, og det hører guitarverdenen til.
>> Tabulaturnotation angiver hvilken finger der skal på hvilken streng
>> og på hvilket bånd, og kan med fordel andvendes til at notere numre
>> som Paul McCartneys "Blackbird" eller Joni Mitchell-sange, hvor der
>> ikke andvendes "gængse akkorder" om jeg så må sige.
>>
>> Så at spørge om "Piano tabs" er ligesom at gå til grønthandleren
>> efter banangulerødder. Eller noget
>
> Man kunne vel lave et system med 48 streger (er det ikke ca. så mange
> tangenter der er på et standard keyboard?), og så noterer det ligesom
> guitartabs
>
> /Troels

Der er 73 tangenter på mit Rhodes, 60 på mit Clavinet og 88 på det Hammond
L-100 jeg babysitter. Ligesom på et flygel. Men bortset fra det (ville lige
blære mig lidt så er det da en meget god ide!
Man kunne gå ud fra nøglehuls-C'et, så kunne det bruges på alle
tangentinstrumenter.

-Sune

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 12-10-02 21:10

SKID MED HVOR MANGE TANGENTER ET KLAVER HAR! JEG SKAL BRUGE NODER TIL ALLE COLDPPLAYS NUMRE!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-10-02 21:17

Tror det bliver svært dér!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 12-10-02 21:19

Tak! Ved det, derfor prøver jeg her inde!

Jeg har søgt i en måned og fundet 2 numre!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-10-02 21:21

Hej Jesper,

har du evt. prøvet på biblioteket?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 12-10-02 21:35

hmmm... nej. Jeg tror ikke de er der. De er jo ret nye...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 20:28

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
news:ao9p8a$e7$1@sunsite.dk...
> Man kunne vel lave et system med 48 streger (er det ikke ca. så mange
> tangenter der er på et standard keyboard?), og så noterer det ligesom
> guitartabs

vers. 4. af Guitar Pro (computerprogram med tabulatur til guitar demo på
www.guitar-pro.com), der udkommer om en måneds tid, vil have et virtuelt
piano.
DErudover vil det også indeholde muligheden for at udskrive noder til
pianostemmen (der er noteret i guitartablatur) og på den måde har man både
muligheden for
at de det som en slags tabulatur og se noderne. Tjek samlingen af Coldplay i
Guitar Pro på http://www.mysongbook.com/eng-tab-tab_list-id_artist=689.htm
Du har selvfølgelig kun vers. 3.0 nu og her kan du´kun se en enkelt tone ad
gangen i standard notation, men hvis du kender alle tonerne på guitaren kan
du sikkert transponere til pianoet... Håber det giver mening...

VH MIKKEL

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-10-02 22:37

Hej Jesper,

Jeg gik ind på be danske bibliotekers hjemmeside... -->
http://www.bibliotek.dk
og fandt ud af at de havde denne bog... med noder... "Coldplay - Parachutes : [all the songs from the album arranged for piano, voice and guitar, including complete lyrics & guitar chord boxes]"... ISBN: 0-7119-8924-9... -->
http://www.bibliotek.dk/search.zap?target=Dfa&&term4=&term2=&term3=&term1=coldplay&&cclterm5=materiale%3D(b%E5+eller+pf+eller+mu+eller+sc+eller+und)&field4=emne&field2=forfatter&field3=titel&field1=fritekst&syntax=xml&op=og&start=7&number=1&element=L

der er også nogle steder derude hvor der findes MIDI udgaver af deres numre... så hvis du f.eks. har et MIDI program der ka' udskrive noder, ka' du også få dem den vej...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-10-02 23:04

Hej Jesper,

er du kommet videre?

jeg ved ikke lige hva' der er gået galt med det link til biblioteket, men jeg prøver lige at poste det igen... men hvis det sku' vise sig at det knækker igen ka' du kopier den op i adressefeltet... -->
http://www.bibliotek.dk/search.zap?target=Dfa&&term4=&term2=&term3=&term1=%20coldplay&&cclterm5=materiale%3D(b%E5+eller+pf+eller+mu+eller+sc+eller+und)&field4=emne&field2=forfatter&f%20ield3=titel&field1=fritekst&syntax=xml&op=og&start=7&number=1&element=L

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Drummer_E

Dato : 01-11-02 10:59

HER ER DEN SÅ!!!!

http://mxtabs.net BARE SØG PÅ COLDPLAY, og LE VOILA-

~Drummer_E~

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-11-02 19:45

Hej Jesper,

er du kommet videre?

har du evt. prøvet at låne bogen med noderne på biblioteket?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : C_J

Dato : 03-02-03 18:13

Hey prisme.. hvor har du fundet dem henne som du har fundet?

Kommentar
Fra : fridrikur

Dato : 16-11-04 23:02

Tabs angiver ikke hvilken finger der skal på hvilken streng. Det angiver blot på hvilket bånd man spiller en tone og på hvilken streng, men ikke med hvilken finger.
http://www.guitaren.dk/artikel.asp?kategori=tab-kursus
"Troels" skrev d. 12-10-02 19:22 dette indlæg :
>
> > At bruge betegnelsen "Tabs" er helt i skoven i denne sammenhæng. "Tabs" er
> > slang for tabulatur, og det hører guitarverdenen til. Tabulaturnotation
> > angiver hvilken finger der skal på hvilken streng og på hvilket bånd, og
> kan
> > med fordel andvendes til at notere numre som Paul McCartneys "Blackbird"
> > eller Joni Mitchell-sange, hvor der ikke andvendes "gængse akkorder" om
> jeg
> > så må sige.
> >
> > Så at spørge om "Piano tabs" er ligesom at gå til grønthandleren efter
> > banangulerødder. Eller noget
>
> Man kunne vel lave et system med 48 streger (er det ikke ca. så mange
> tangenter der er på et standard keyboard?), og så noterer det ligesom
> guitartabs
>
> /Troels
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-11-04 23:13

fridrikur wrote:
> "Troels" skrev d. 12-10-02 19:22 dette indlæg :
[snip]
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

LOL!!!!

-V-

Kommentar
Fra : medish

Dato : 04-01-05 19:17

Hey
r godt nok ny her.. meen, søgte nemlig ogs efter noder t coldplay!? Øhh, dér Jesper.. Du har skrevet at du har noder t TO numre???

hilsen Mette