/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fejl ved dybfryser
Fra : BerndJ
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 03-08-05 20:29

Har en 3½ år gammel kummefryser (Vestfrost SE 255) som fungerer perfekt.
MEN for et par dage siden holdt den grønne kontrollampe i kontrolpanelet op med at lyse (fryseren "arbejder" fortsat perfekt). Formentlig (???) er der bare sprunget en sikring??? Men hvordan skiftes den? Hvor sidder den?? Eller kan der været noget helt andet i vejen??
(Jeg kan desværre ikke tale med sælgeren af fryseren da forretningen blev lukket for noget tid siden.)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-08-05 20:33

Det kan jo bare være den grønne lampe der ikke vil mere.
Sikringsfejl er det ikke.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-08-05 20:36

Den grønne lampe kan vippes, op og ned, men den skal netop ikke lyse, da det er lynfrysning, hvor fryseren kører hele tiden.
Sådan er det i hvertfald på rigtig mange?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 03-08-05 21:00

Til Palle Hansen
Men den har lyst i 3½ år (så vidt vides) UDEN pause ... og nu har den i 7 dage overhoved ikke lyst. Kan pære (eller sikringen) går i stykker?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 21:33

Den grønne kan være en tændt lampe.
Den gule kan være en indfrysningslampe og kan vippes og må ikke være tændt i mere end et par døgn.
Hvis fryseren kører - er det ligemeget med den grønne lampe - men nu skal du holde øje med om den er tændt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-08-05 22:28

Den grønne pære er gået, den kan skiftes, har selv gjort det på min. Den grønne pære lyser konstant for at vise at fryseren får strøm men ikke om den virker, så som sådan kan det godt undværes. På min fryser kunne jeg brække hele firkanten ned pæren ud og montere den nye som jeg havde købt og pesse den ind i hullet igen med et klik. Sluk for strømmen mens du gør det.

Accepteret svar
Fra : xxCasperCxx

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-05 14:56

Hvis pæren ikke er blevet skiftet i 3½ år, og fryseren stadig er kold efter 7 dage uden lys i pæren, så er det helt sikkert pæren der er gået. Det er, som du selv skriver, kun en kontrollampe, så den er ikke til andet end at kontrolere om der er strøm til fryseren.

Go' weekend
Casper

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 06-08-05 15:47

Tak for svaret xxCasperCxx.