/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
program åbner ved start
Fra : binepigen
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 03-08-05 19:26

Jeg har et halvt installeret program jeg forgæves har forsøgt at slette , det kan hverken lade sig gøre i tilføj /fjern programmer eller i stifinder , den skriver at programmet er i brug ,og der ligger ganske rigtig et lille ikon nederst i højre hjørne på skrivebordet , kan man gå ind et sted og få programmet til IKKE at starte op når computeren starter ?? jeg har windows xp prof

På forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:28

du kan slette det i regbasen - sikkert under HKEY_lokal_maschine - hvis du da kender navnet
Det er nok at højreklikke og vælge slet - genstart og så skulle den potte være ude.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:29

hvis du vil fjerne det helt !!!!!!!!! skulle der have stået også - hvor det så end blev af

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:36

Hej, kan du ikke finde det, er det nemmeste at installere det igen, og fjern det under tilføj / fjern programmer. Eller højreklik på ikonet se/ egenskaber/ find placering og fjern det, det kan være det er skivebeskyttet, eller mappen ikke er synlig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:39

og..... du kan højreklikke på start - vælge egenskaber - tilpas - fjern - og finde programmet der - klik på det og udfør så starter det ikke op uden du beder om det

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:40

Kommer an på om programmet kan huske det HE/HE

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 03-08-05 19:42

Jeg kan ikke installere det igen , da programmet skriver at jeg skal afinstallere det program der ligger der først

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:43

Hvad er det for et program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:44

jo hvis du sletter det i regbasen kan du

start - kør - skriv regedit - klik ok - og kig som jeg beskrev før

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:44

Du skulle hellere prøve at genstarte i fejlsikret tilstand, der kan du fjerne det, havde helt glemt den mulighed...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:45

Husk at trykke F 8 eller F12

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 03-08-05 19:45

øh hvordan er det nu man genstarter i fejlsikret tilstand ??

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-08-05 19:47

Start tryk F8 eller F12 når pc starter op

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:47

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=150
du kan med forsigtighed fjerne det med regcleaner som du finder herover - check derefter i regbasen - men pas på kun at fjerne det program du skal - regcleaner er lidt farlig hvis man er for hurtigt ude

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 03-08-05 19:51

Hvis det er spyware eller adware - så opret en profil på www.spywarefri.dk/forum - så kan de hjælpe dig med at få fjernet spyware-programmet og evt. andet snavs.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-05 19:51

Start->Kør... skriv; msconfig og vælg [Ok]

Fanen Gennerelt; vælg : Valgfri start ..og fjern flueben fra; Indlæs startelementer.

Nu burde du kunne slette programmet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 19:52

start i fejlsikret tilstand sådan:

Klik på Start, klik på Luk computeren, og klik derefter på Luk computeren på rullelisten.
Klik på Genstart i dialogboksen Luk Windows, og klik derefter på OK.
Tryk på F8 lige når pc´en starter op igen - når du ser meddelelsen Vælg operativsystem.
Brug piletasterne til at markere den ønskede indstilling for fejlsikret tilstand, og tryk derefter på ENTER.
Hvis du har et system med to eller flere operativsystemer, skal du vælge det system, du vil have adgang til, med piletasterne og derefter trykke på ENTER.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-05 20:05

Alternativt :

Start->Kør... skriv; msconfig og vælg [Ok]

Fanen Start; fjern fluebenet fra programmet der IKKE ønskes startet op.

Nu burde du kunne slette programmet

Ps. F8 ved opstart sætter rigtigt nok systemet i fejlsikret tilstand ...som andre påpeger. (..og så kan du sikkert også slette det.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 03-08-05 20:54

Et lille smart program så du selv kan få lov til at bestemme hvilke programmer der skal starte op sammen med windows...
-meget overskuligt !
-kræver IKKE instalation !
-gratis !

http://www.snapfiles.com/get/starter.html

-Squarna

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 03-08-05 20:55

Så slipper du for at gå ind i reg-databasen... synes selv det er ret besværligt...

-Squarna

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-05 21:21

Det var da et fint lille freeware program Squarna !

Det vil jeg da kigge nærmere på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 03-08-05 21:34

Desværre er der ikke rigtig nogle af jeres gode svar der virker , jeg havde installeret nokia pc suite , men havde overset at jeg manglede et service pack , derfor stoppede den midt i installationen , jeg har både slettet i regdatabasen og i stifinder og fjernet programmet fra start , men der ligger åbenbart stadig et eller andet der gør at jeg ikke kan installere programmet på ny .

Det ender desværre nok med en formatering , øv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-05 21:42

Squarna -> [hør] ..som tak for 'tippet' ka' du hente lidt 'credits' hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/71841

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-05 21:44

Squarna -> Sorry jeg stavede dit nick forkert i 'spørgsmålet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 03-08-05 22:02

helt iorden molekyle!.. og tak..
til binepigen> har du også prøvet mit tip???

-Squarna

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-05 00:16

hejsa
hent nokia Register Cleaner 2.1

http://nds2.nokia.com/files/support/global/phones/software/Nokia_Register_Clean_2_1.exe

mere info her
http://www.nokia.com/faqsearch/ShowQA?id=46758&prod=1787&ch=75881&si=0®=3&adv=false&qt=remove%20nokia%20pc%20suite

(To remove it, run Nokia Register Clean 2.1. After this, you should be able to install the new version of Nokia PC Suite.)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-08-05 05:00

ohoooo dk - de burde ligge under tips

Godkendelse af svar
Fra : binepigen

Dato : 04-08-05 20:12

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-08-05 20:25

Haløjsa binepigen! Det er nu da lidt voldsomt at formatere blot fordi du ikke kan afinstallere et program. Der er desvære en masse snik snak på denne tråd (det er en uvane der har bredt sig gevldigt her på det sidste på kandu). Så lige en opfordring til alle. Skriv kun i en tråd når i har noget fornuftigt til en løsning. Smalltalk/chat hører ikke hjemm her.
For lige at ridse op så er der faktisk givet nogle gode svar her.
1. Start i fejlsikret tilstand her kan programmet slettes, hvis man ellers ved hvad man skal søge efter.
2. dk har da givet et rigtig godt bud med Nokias eget program til at fjerne det ødelagte.
3. molokyle nævner msconfig, også et rgtigt godt bud, borset fra at der lige skal kigges på fanen 'Tjenester også, ude til højre kan man se om en tjeneste kører eller er stoppet, sæt flueben ud for den tjeneste der ikke skal starte, når du har ramt den rigtige og genstartet maskinen burde programmet kunne slettes.

Til binepigen, hvis du bor i omegnen af Vejen/Kolding ka' jeg da godt hjælpe.

Kommentar
Fra : binepigen

Dato : 04-08-05 22:06

Problemet nu er ,at jeg har fået slettet en del , men ikke det hele og ved ikke hvad det er jeg mangler at slette , da jeg har slettet nøglen virker dk ´s gode ide heller ikke , men jeg har da lært hvordan man forhindrer programmer i at starte op og hvordan man sletter programmet en anden gang .

Ps bor i vejle (ups var det ikke smalltalk )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-08-05 22:28

hej binepigen
det er kun dig og mig som får besked om at der er nye indlæg i denne tråd
og dem som har "købt svar" fordi den er blevet lukket.

får du nogen besked om hvilke fil(er) det drejer sig om ??

ellers prøv dette her med meget forsigtighed (det kan få fatale følger hvis du får slettet noget forkert)

start >>kør >>regedit >>ok >>sørg for at "denne computer" er márket, klik så på "rediger" >>søg
skriv så i feltet nokia >>højreklik på alle nøgler som der findes og vælg slet
næste forsøg er du skriver pc suite (husk "denne computer" skal være márkeret (derved startes søgning fra start)

luk regedit, klik på start >>>søg >>filer og mapper >>her skriver du så igen nokia >>slet alle filer som du finder
hvis du ikke kan slette filer f.eks hvis de er i brug så
genstart computer tryk flere gange på F8 lige så snart du ser XP logo'et brug så dine pile taster til at komme
op til "fejlsikkert tilstand" og tryk enter og ved næste skærmbilled vælg så at logge ind med dit eget brugernavn
klik på ja på den advarsel der kommer du skal ikke tage dig noget af at iconer mv. er kæmpe store og misfarvet
dette retter sig op igen når du genstarter computeren.
klik så på søg >>filer og mapper >>nokia
nu skulle du gerne kunne slette filerne, åbn også din Windows stifinder og kig nøje efter om du kan finde en mappe
med pc suite slet denne mappe.
genstart så computeren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-08-05 22:41

Lige en kort bemærkning til dk's sidste forslag. Når du har åbnet registreringsdatabasen, så er der under filer mulighed for at eksportere hele registry, husk blot at 'Denne computer' skal være markeret for at få alle entrys med. Så kan man altid importere registry igen hvis man fortryder.