/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redde slettede billeder fra memorykort
Fra : Fijala
Vist : 2094 gange
200 point
Dato : 03-08-05 17:58

Min datter kom af vanvare til at slette hendes billeder fra sommerferien fra memorykortet.
Jeg har prøvet med File Scavenger 2.1 for at se om den kunne genskabe filerne, men det kan slet ikke se kameraet.
Hvad gør jeg nu, lille du?

Er det overhovedet muligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-05 18:07

Det mener jeg ikke , desværre.

Og det advares der også mod i instruktionsbøgerne til kameraet, at slettede billeder ikke kan gendannes.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 18:44

Fijala - hvad med en kortlæser - der kan File Scavenger måske se kortet.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-08-05 18:46

Først og fremmest er det vigtigt at du ikke optager nye billeder ovenpå, for så er det sket.

Men der er håb.

www.ibas.dk de kan muligvis hjælpe dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-05 19:07

Her er lidt fra et lignende spørgsmål:

"I brugsvejledningen til mit Canon, står der: ADVARSEL! Husk at slettede billeder ikke kan gendannes. Undgå derfor utilsigtet sletning. Brug funktionen til beskyttelse af billeder.

mvh dova

1 Kommentar

Fra : anyway Dato : 28-10-04 15:49

dova, selvfølgelig har du ret.
Derfor kan det heller ikke nytte at flere i tråden her lover spørgeren, at der findes programmer - endda gratis - der kan genskabe både dit og dat.
Vores søn i Norge har været ude for nøjagtig samme missære med sin pc/CF kort i hans Canon, og jeg kan garantere for alt blev prøvet for at redde billederne."

De programmer der påstås at kunne gendanne billeder, virker kun hvis billederne er lagt på en computer, og ikke hvis de kun ligger på kameraets memorycard.
En sletning på kortet svarer til at formatere en harddisk...alt forsvinder derfra.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-05 19:16

Og så er der måske alligevel et håb.

Der bliver jo hele tiden fundet nye udveje når folk "klodser i det"

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Der er en artikel om problemet, og link til at hente et program der efter sigende er det eneste der kan redde sådan nogen billeder.

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-08-05 19:20

- selv en formatteret harddisk KAN der faktisk reddes data ud fra vha. meget specielle teknikker, som bla. IBAS råder over.

Et memorycard fungerer IKKE som en harddisk - men er derimod i princippet en EPROM. Når den er nulstillet (billederne er slettet) er der intet at gøre.

Der kan læses mere om memorycard her:
http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci836184,00.html

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-08-05 19:24

> Dova - det må jeg nok sige....imponerende! Så sletningen er slet ikke en sletning, men kun en nulstilling af den "tabel" der gemmer på indholdet

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 19:41

Næ næ - mit canon sletter billeder men formaterer kun efter ordre.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-08-05 19:44

Hej Fijala.
Jeg køber jævnligt diverse PC-blade
----------------------------
I forklaringen til et program som ligger på en DVD der fulgte med et af disse blade står følgende skrevet:
Citat
Smart Recovery

Med dette program kan man gendanne
billeder fra kameraets hukommelseskort,
som man er kommet til at slette ved et
uheld. Programmet understøtter alle typer
kort. Så som Flash Card, Smart Media,
SONY Memory Stick, IBM Micro Drive,
Multimedia Card og Secure Digital Card.

det var måske et forsøg værd.
Bladet hedder PC-Planet nr: 8 (21. juli - 18. august 2005)
----------------------------------------------
det skal understreges at jeg på ingen måde ønsker at reklamere for nogen som helst af disse blade

Jeg skal retfærdigvis også sige at jeg har haft stor glæde af flere af de programmer der hver gang findes på denne medfølgende DVD

Held og lykke med at redde feriebillederne
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-08-05 19:46

Programmet henviser iøvrigt til følgende webside:
www.pcinspector.de
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 19:48

Ja og lige nu sidder jeg med et Alt om data særnummer til 50 kr. hvor et af programmerne påstår at de kan genskabe billedfiler .......... licens - demo
jeg prøver det lige.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-05 19:52

bennymanden....det "smart recovery" er også det program i det link jeg fandt

berpox

Ja, hvis det virker er det da imponerende, da man altid har lært at en sletning af et memorycard var definitiv.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 19:58

you will be able to save all your recovered files ......................30 dollars.

sådan nogle rødder - og det kalder de demo.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 20:03

Nå men den læste mit CF kort og fant faktisk de filer jeg havde slettet.
Fijala - skal vi køve det og skiftes til at bruge det - men de har et flottere program der kan hente andre filer. til 32 $$$$$
http://www.octanesoft.com/purchase.html
Det jeg har på AOD CD er
eImage recovery

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-08-05 20:10

Hej Fijala

Jeg lavede nøjagtigt den samme brøler, med vores feriebille fra London i år.

Jeg er sikker på, at du kan redde dine billeder, ved at downloade dette program: PC INSPECTOR™ smart recovery

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/welcome.htm

Da jeg brugte programmet, fik jeg enda og de billeder jeg havde taget før, selvom jeg havde formateret "Cardet" i mit nye Canon digitalkamera.

Prøv det!

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 20:20

Jeg er ved at prøve det pået kort med eksisterende og slettede billedfiler
Den kører langsomt men har fundet 2..............det bliver spændende

Kommentar
Fra : eln

Dato : 03-08-05 20:21
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-08-05 20:22

Du har helt ret dova - jeg så det lige efter jeg havde skrevet indlægget.
.... nu gjorde Franksp det også ....

Men OK- linket/programmet blivet nok ikke dårligere af at blive nævnt nogle gange.
Det er iøvrigt gratis
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 20:36

Den fant to ikke slettede.
og et slettet.
så hos mig virker den ikke så godt.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-08-05 20:40

Hvis du hellere vil ha' det på engelsk, kan du downloade det her:

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm

mvh
Frank

Kommentar
Fra : theking

Dato : 03-08-05 21:28

Hey Dova du har lige reddet vores ferie billeder, tusind tak.

Og så er der måske alligevel et håb.

Der bliver jo hele tiden fundet nye udveje når folk "klodser i det"

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Der er en artikel om problemet, og link til at hente et program der efter sigende er det eneste der kan redde sådan nogen billeder.

mvh dova

The King & familie....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-05 21:30

Hej alle

Hvor er det dejligt ar se i er på tæerne for at hjælpe.

Jeg fik gæster så har ikke lige været ved pc- en. Jeg kom selv i tanker om en kortlæser og den brugte jeg til at se hvad der var på kortet og jeg downloadede pc inspector og det kan godt gendanne billederne og end da også de små videoklip der ligger på. Men jeg kan bare ikke se dem alligevel.

Jeg har stadigvæk gæster og vender tilbage imorgen når jeg har tidtil igen at lege med det. Jeg vil lige afprøve med Scavenger.

Tak indtil videre

Fijala

Kommentar
Fra : theking

Dato : 03-08-05 21:30

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Virkede kanon, for mig.
tak igen Dova.

The King.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-08-05 21:36

Ok vi hørs

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-05 21:36

theking

Dejligt at høre

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-05 16:28

Testing testing
PC inspector er frem ragende.
på et tomt CF-kort
tage 3 billeder
slette dem igen
formatere med mit Canon
finde alle 3 billeder med PC inspector i en kortlæser.
smart program.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 17:56

Hejsa

Har lige gendannet de fleste af billederne med File Scavenger. Der er nogle få stykker der ikke virker, og der er selvfølgelig også gendannet en del fra langt tidligere.
Jeg må dog ikke se dem da det vist er private billeder.

Har også lige hentet Pc Inspector Smart Recovery som du foreslog bennymanden og lad os nu se om det er bedre til at gendanne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-08-05 17:57

Glemte lige at sige at kortet selvfølgelig sidder i en kortlæser

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-08-05 23:51

Fijala

Har du prøvet at følge mit råd? Jeg er 99% på, at det virker. Jeg kan godt redde dine billeder, men så må du sende memorykortet til mig. Hvis det er OK, må vi finde ud af hvordan! Det kan vi også sagtens, hvis du ønsker det.

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 07:45

Så lykkedes det at genskabe samtlige billeder med PC Inspector Smart Recovery og der er kun 3 ud af 84 der er beskadiget delvist men som godt kan bruges efter en beskæring. Det er dog mærkeligt at når jeg ser dem som ikon er de ok med det hele på, men hvis jeg vil ind og kiggedet enkelte billede så er det at der er beskadiget sektioner på billedet.

Men pyt de er faktisk reddet 99 %
Frank det er megetpænt af dig t ville hjlpe og du hvde også den rigtige løsning, men det var jo dova der kom først med svaret så pointene går til hende.
Jeg siger også tak til alle i andre der hjalp til. Der er jo op til flere programmer der kan bruges til dette, så flere svar var faktisk rigtige men det bedste program var mu PC Inspector.

Fijala

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 07:46

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-05 10:42

................det er næsten som juleaften.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-08-05 10:49

Eyvind

Juleaften er lige hvad det er.
PC Inspector har også lige fundet 2 små videoklip som også var væk.
Der er uanede muligheder.

Ps: Eyvind tjek lige mit netop stillede spørgsmål - Forkert drevbogstav - help wanted