/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
start problemer ford sierra
Fra : frueyde
Vist : 581 gange
350 point
Dato : 03-08-05 16:49

vores ford sierra ville lige pludeslig ikke starte, der er starter på men den vil ikke igang, den har altid startet med det samme man drejede nøglen og hele vinteren. men den anden morgen var den lidt tid om det og i dag ville den slet ikke, jeg havde lige kørt og skulle så køre en halv time efter også var den gal. Kan det måske være benzinpumpen eller andre gode forslag??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 360 point
Dato : 03-08-05 16:54

Det kan det let være, den kontrolleres, ved at tage afgangsslangen af, og dreje nøglen 1 sekund, så kan du hurtigt se om den giver benzin.
Men jeg vil nu tro, der er en af de små slanger der er faldet af eller utæt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-08-05 18:04

Først må du tjekke om den får benzin,som pallebhansen siger Hvis den får bensin så må du tjekke om det er gnist på tendrørene.Er det det så må du tjekke om det er kompresjon på alle sylindere. Nu har du nogen ideer som du kan prøve. Tjekke kompresjon da må du have special værktøy, måskekan du låne det fra et værksted.
alimak

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 03-08-05 19:23

Hvilken motor,model,årgang.
/steen b.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 03-08-05 19:58

hmmm.....meget mystisk og bare så typisk, min mand er lige kørt ud for at kigge på bilen stikker nøglen i og starter bare.....har i en ide til hvorfor den så ikke ville tidlirere efter mange forsøg

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 03-08-05 19:59

det er en 2,0 doc fra 92

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-08-05 20:14

Er det en periodisk fejl så er det svært at finde den.Du må fejlsøge neste gang du ikke får starte.Eller prøve at trekke og vride i ledningene for at prøve at fremprovokere fejlen.
alimak

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 03-08-05 20:17

Grrr.....han har fuppet mig, han har skiftet en sikring og så virkede den , mange tak for hjælpen til jer alle

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 03-08-05 20:18

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 03-08-05 21:07

Hmmm..
2,0 doc??
på en sierra??
/steen b.