/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Køb af brugt campingvogn i Tyskland
Fra : fatterfit
Vist : 1179 gange
200 point
Dato : 03-08-05 12:33

Er der nogen der ved hvad man skal være opmærksom på, ang.diverse papirer,for at få synet en brugt campingvogn fra udlandet.Der er stor forskel på prisen fra en dansk og en tysk forhandler.Så hvis der er nogen der har prøvet så giv lige et tip.

Venlig hilsen
Lars

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 12:45

Tjek altid moms-regler hos toldvæsenet - regler ændres hele tiden. Kontakt færdselsstyrelsen for de præcise regler der gælder her og nu. Herunder dataerklæring - hvornår udgår denne? Hvordan hjemtages vognen - ny/brugt?
Er vognen brugt pas på gastryk- skal være 30 mbar ikke 50 mbar.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-08-05 12:51

Kontakt FDM, de ved det og kan også lave test af campingvogne for et beskedent beløb.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 12:55

Hej igen, hvis du er medlem af DCU, har de en hjemmeside, hvor dit spørgsmål her været oppe en del gange, du skal gå ind under "campister imellem" under søg ude til venstre, og så skrive Tyskland, så kommer der mange detaljerede sider frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 12:56

Jeg tror nu heller ikke det er lovligt, at kører med prøveplader til DK

Kommentar
Fra : steeler_dk

Dato : 12-09-05 20:00

Hej Lars og alle jer andre,
Ved ikke om nedenstående gælder for nye vogne, men for brugte skulle det passe:
Du skal først have en kopi af vognens farzugbrief, for at kunne hente prøveplader, så du kan køre med den på de Danske veje. Derefter skal du sørge for at der er en gyldig tysk nummerplade på vognen til kørslen i Tyskland, for her gælder den de Danske prøveplader nemlig ikke(ellers havde det også været alt for nemt, ikk'?) For to år siden hentede vi en vogn i Berlin og fik sælger til at "købe" nogle tyske prøveplader. De er temmelig dyre(vist 50,- Euro), men hvad, så fik vi vognen! Nu skal vi hente en nyere vogn og har aftalt med sælger at han lader de nuværende plader sidde på. Når vi så kommer hjem, sender vi dem bare til ham med posten. Husk at lave en slutseddel sammen med sælger. Angiveligt skulle Farzeugbrief også være garanti for, at der IKKE er pant i vognen. Det er noget jeg har læst i en nyhedsgruppe, så det er uden ansvar jeg skriver dette, MEN have det med hjem skal du. Herhjemme skal du så bare bestille tid til syn og fortælle det er en importeret vogn du skal have synet. Det koster et normalt synsgebyr, mener jeg. når den synet kan du hente en nummerplade på motorkontoret. Du skal bruge Farzeugbrief både til syn og på motorkontoret. Hvis den vogn du henter er en der også bliver solgt herhjemme, behøver du nok ikke nogen dataerklæring, da synshallen har en database de kan slå vognen op i. Held og lykke!!!
mvh Kim

Kommentar
Fra : steeler_dk

Dato : 12-09-05 20:06

Ja, så kunne jeg have sparet lidt på mit tastatur ved at henvise til følgende:
http://www.kandu.dk/dk/news/518444/groupid/20304

Her står faktisk nogle af de ting jeg refererer til.

mvh Kim