/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Fri ventrilo server...
Fra : rudik
Vist : 581 gange
250 point
Dato : 03-08-05 10:59

er der en der kender til en fri ventrilo server, som man kan benytte frit og gratis.

jeg har brugt nogle før, ,men har desværre glemt hvad de hedder.

så ville spørge her inde. det er fordi vi snakker over skype nu, men den kan godt finde på at lagge også videre. og den eneste anden mulighed jeg kender til, er at bruge ventrilo.

Spørgsmål:
Ip/Host Port evt. pass
Til en Ventrilo server, mig og min ven kan benytte frit og kvit, uden at betale noget, i gebyr-.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-08-05 14:12

Du kan jo download server software og hoste din egen?
Skal lige høre en kammerat om han stadig har gang i fri spons, så vender nok tilbage senere.

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 03-08-05 14:22

Skulle måske lige tilføje: http://ventrilo.com/download.php

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-08-05 17:25

ja hvorfor ikke bare hoste din egen det er jo gratis
hvor stor inet opkobling har du ?? når i kun er 2 så burde en 256/128 fint kunne køre den

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 09:42

Jo, vi har okay stærkt net. Men vi har desværre en router, Og den er vel i vejen, hvis jeg skal lave min egen.

Jeg kan godt lave min egen server, men så bliver det på mit eget hjemme netværk. hvor ip´en ser sådan ud 192.168.1.37 .

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 16:40

kan du ikke bare åbne port 3784 som jeg mener den nye vt bruger i din router??

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 22:24

: cbsjanten

Hvordan gør jeg det=?

er der en guide til det et sted, med billeder :P eller med dansk tekst. kan du evt. skrive hvordan jeg gør. trin for trin

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 22:43

vi har ADSL eller hva det nu hedder. det hvor man både kan snakker i telefon og køre internet.

ud: 1gigabite
Ind:750k

mener jeg...

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 22:44

det kommer lidt an på hvilken router du har jeg håber lidt på at det er en af cyber citys så kan jeg nok men kom med lidt info omkring din router

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 22:46

så tror jeg vist ikke du kan.

kan ikke komme til den her i aften. jeg kommer bare til at vække nogen.
men i morgen. Det er en meget gammel router. :(

Og tror ikke det er cyper city.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 22:46

prøv at kigge på din router og fortæl mig hvad den hedder

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 22:49

ok men alle router har en ip du skal logge ind på den ip skal vi bruge og selv om den er gammel så burde vi kunne afligevel men jeg kigger ind når du skriver noget nyt

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 22:52

jeg kom der op

Mærket: Jensen Scandinavia
Model: Wireless Broadband Roater

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 22:55

ok, Men Hvordan finder jeg ud af Ip´en til min router

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 23:03

åben en exploreside og sæt det her ind http://192.168.1.254 og så ved jeg ikke om der er password på og om du har det
men hvis du kommer ind så skriv lige hvad der står derinde

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 23:06

jeg har lige fundet ud af, at når jeg går ind på dinip.dk siger den at min ip er 80.164.25.73

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 23:08

der er password på. men kan godt komme ind på siden ved at klikke ok. Men når jeg kommer ind på siden, så står der noget mere, hvor jeg skal bruge password og brugernavn. og det har jeg ikke-

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 250 point
Dato : 04-08-05 23:10

ok så kan jeg jo ikke hjælpe dig men der må da være en der har det pass
du kan læse om din router her http://www.bgc.no/manuals/Jensen/Jensen%20Wireless%20Broadband%20Router/jensen_rowbro.pdf

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 23:10

ps. er heller ikke lige den bedst til engelsk

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 23:13

har du prøvet at klikke på ok uden at skrive noget????? ingen brugernavn og pass bare ok

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 04-08-05 23:27

ja har jeg. men tak for at du prøvede at hjælpe mig. jeg er kommet et stykke tættere på målet.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 04-08-05 23:29

det var så lidt den vejledning jeg har linket på er også på dansk hvis du ikke har set det

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 12-08-05 23:53

ved godt det ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men lyder 1 giga ikke af RIGTIGT meget i upload???

har kun selv 128 upload, men har alligevel allerhøjest set en upload på 512 kb til private

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-08-05 11:28

det var en skrive fejl. og jeg er sikker på folk ved hvad jeg har ment. jeg har selvfølgelig ment 1megabit...

og nej, det er ikke vildt meget, da firewall´n tager det "halve"...

og nej, eller jo det er meget, men jeg har en ven der har 2megabite...

men jo 1gigabite, det er ret meget, det er fatisk RIGTIG meget. haha. det var også lidt i elleve om aftenen, på en rimelig hård dag

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 14-08-05 12:15

Tak for svaret cbsjanten.

tak for din venlighed, jeg fik dog ikke løst det, men jeg lærte noget af det. tak :P

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-08-05 13:44

det var så lidt hvis du har msn så tilføj lige mig som cbsjanten@hotmail.com
så kan i få lov til at bruge min vt server når den er oppe men det er ikke 24/7