/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvordan kommer jeg af med brændeovnen?
Fra : melani
Vist : 2564 gange
30 point
Dato : 03-08-05 09:48

jeg har en gammel brændeovn som jeg gerne vil af med. Den er meget tung og jeg kan umuligt slæbe den på genbrugsstationen. Flyttemænd kunne være en alternativ løsning men kender du nogle firmaer der evt. kommer og henter sådan en?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 09:49

hej du kan da også sætte den til salg i www.dba.dk, eller www.genbrugsvarer.dk e.lign, så kommer folk selv og henter den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 10:02

behøver jo ikke at være til salg hvis den bare skal ud - kan også i begge ovenstående sættes ind under afhentes/gratis - der er sikkert altid en og anden der kan bruge den - eller bruge dele osv

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 03-08-05 10:35

Hvis ingen bider på gratis afhentningen vil den billigste løsning uden tvivl være at kontakte en lokal skrothandler (jern og metal) der sikkert vil afhente for et mindre beløb.

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 03-08-05 11:35

Giver miritdk ret, forsøg i www.dba.dk under bortgives

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 11:39

bortgives og skal afhentes .... sidste er ret så vigtigt her jo

Kommentar
Fra : jefic

Dato : 03-08-05 11:43

Ja www.dba.dk eller www.guloggratis.dk. Der er jo også den mulighed for at få fat i Abbe Pierre's klunsere. De afhenter gerne ting som de kan sælge videre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-08-05 11:44

Det mest almindelige er vel selv at hente, når man køber/modtager brugt, der er også www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : jefic

Dato : 03-08-05 11:44

Uupss.... www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-08-05 11:49

Nordsted1..... ikke nødvendigvis - det er jo ikke altid muligt - men er det noget der er værd for personen der afhenter er evt udgifter jo billigt sluppet

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-08-05 12:43

Hvis du forsøger dig med DBA eller Guloggratis, så husk at tage et billede.
Det gør annoncerne noget mere interessant når der er et billede med.

Hvis det ikke lykkes at få den afhentet, kan du vel skrabe 2 -3 venner/bekendte sammen som kan slæbe den ud, med nogle bæreseler.

Godkendelse af svar
Fra : melani

Dato : 04-08-05 20:28

Tak for svaret BjarneD. Jeg tror ikke der er nogen der bider på gratisafhentningen desværre, så ja det blir nok den lokale skrothandler der er løsningen.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 08-08-05 13:31

Har du læst bortgives i Den blå avis... der er mange underlige ting der skifter ejer, der er folk der forsøger med "bambus bortgives, mod selvopgraving"

En annonce i dba er gratis, så det skader ikke at prøve.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-07-06 13:44

Hej!

Der hvor jeg bor, er der en ophugger (metal & skrot), der gerne vil hente den. Han vil hente den men ikke give noget for den. En anden mulighed er kirkens korshær og friskolernes loppemarkedfolk, der også gerne vil hente den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-07-06 13:49

marc43, tror du ikke melani er kommet af med ovnen?