/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3310
Fra : bolette
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 12-10-02 16:00

Jeg har en 3310 som jeg godt vil ha` sim åbne (v05.57) software dertil hvor hentes det?
Jeg har lige købt et data kabel, men der er ikke forbindelse fra computer til mobil, kablet er både f-bus og m-bus hvad bruges det til???

Jeg har et software der hedder "fone manager, er det måske derfor datakabel ikke duer?? eller er det lige meget hvad software man bruger bare til er til mobil??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 16:08

> Jeg har en 3310 som jeg godt vil ha` sim åbne (v05.57) software dertil

Prøv http://groups.google.com da spørgsmålet er besvaret mange gange.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-10-02 22:49

Hej Opel,

først jeg ved ikke lige hvordan man gør, men det sku' være muligt med disse 3 filer en MCU en PPM med Dansk sprogpakke og en EEprom, hvordan de lige kobles sammen til at udgøre en fuld flash ved jeg ikke...

men de to filer MCU og PPM med Dansk sprogpakke ka' downloades her... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310.htm

og her det direkte link til dem...

MCU... (Ca. 731 Kb) -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310-557/3310MCU0557 .zip
PPM A... (Ca. 338) med dansk sprogpakke)-->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/3310-557/3310PPM0557 A.zip

og her ka' EEprom filen hentes til 3310... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/mcu-ppm/mcu-ppm.htm
her det direkte link til den fil... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/flash/eeprom/3310_ee+PMM.zip

der står også nævnt noget om "Wintesla"... så mon ikke der er programmet WinTesla, ska' bruges, til at koble dem sammen... her er version 6.03... -->
http://home.pages.at/napalm/nokia/software/programs/WinTesla_6.03.zip

andre programmer... -->
http://members.v3space.com/napalm/nokia/software/software.htm

men jeg ved ikke om det vil hjælpe på det... idet jeg har ikke selv prøvet det...

men jeg har læst at man ka' lave MCU + PPM filen til en, men jeg ved ikke om lige hvordan man gør... men den danske sprogpakke er i "PPM A", som der også står beskrevet i dette dokument omkring sprogpakker... og ved Nokia 3310 står det, at det er "PPM A"... -->
http://www.deadmanwalking.de/members/gsm-free/Nokia/download/PPMpacks.pdf

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-10-02 00:41

Hej Bolette,

beklager jeg kom til at skrive forkert...

men det var fordi Opel spurgte om nogenlunde det samme i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/7156

og så istedetfor at skrive et hel ny kommentar, synes jeg det var lettere at kopiere og sætte det ind... beklager jeg ikke lige fik ændret den første linje...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 13-10-02 12:11

Jeg syntes ikkke, jeg rigtig kan bruge nogle af de svar.......desværre. Det virker lidt forvirret for mig. Kan det ikke skrives lidt lettere, så jeg kan forstå det

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-02 13:11

Hej Bolette

Du har et datakabet, skriver du. Du skriver også, at du vil have SIM-låsen åbnet, og du spørger om software-version 5.57 dertil.

Du skal ikke bruge ny software til din telefon for at åbne SIM-låsen - dertil skal du bruge dit datakabel og så finde et program på nettet, som du kan unlocke med. Du kan prøve de links, du har fået i kommentaren ovenfor. Programmet skal installeres på din PC, men du skal være opmærksom på, at MANGE af de programmer, der findes, kun kan køre på Win95 eller Win98.

Hvis det, du skriver, betyder, at du gerne vil have version 5.57 installeret i din telefon, så kan du ikke klare det med et datakabel. Opdatering af software skal gøres med et såkaldt flash-kabel.

Altså: Hvis det, du vil, er at låse din telefon op, så skal du bare downloade og installere et program, der er beregnet til det. Derefter forbinder du din telefon til PC'en via dit datakabel, tænder telefonen og kører det installerede program.

Hvis det, du vil, er at opgradere din telefon til version 5.57 (og dermed måske til en 3315?), så skal du bruge et flash-kabel og et andet program, som er beregnet til den slags. Sådan et kan du også finde på nettet.

Da du lyder lidt uerfaren på unlocking-området, vil jeg råde dig til at lade en, der har prøvet det før, opgradere din telefon, eller også lede og søge på nettet efter information om tingene, inden du kaster dig over det. Det skal dog siges, at hvis du laver en fejl, så din software går i ged (også fejl i forbindelse med unlocking), så vil fejlen kunne rettes af en erfaren unlocker.

Jeg håber, dette var svar nok

Venlig hilsen

NKSDK

Unlocking og SW-opdatering i Viborg ( sivebaeks@io.dk )

Godkendelse af svar
Fra : bolette

Dato : 14-10-02 20:27

Hej NKSDK. Jeg mangler lige at få nogle svar...hvis du kan hjælpe mig.
Jeg har lige købt et data kabel, men der er ikke forbindelse fra computer til mobil, kablet er både f-bus og m-bus hvad bruges det til???

Jeg har et software der hedder "fone manager, er det måske derfor datakabel ikke duer?? eller er det lige meget hvad software man bruger bare til er til mobil??
Nej, jeg skal ikke installeret version 5.57 i min telefon, men jeg havde læst at man skulle bruge det software der passer til min mobil til at unlocking.
Ja...jeg er meget ny..men vil meget gerne lære det selv og jeg har win98 så det skulle ikke være noget problem. Tak for hjælpen...
MVH. Bolette