/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvilket bor skal jeg bruge
Fra : AhHaIC
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 02-08-05 16:34

Jeg skal ha lavet et hul i en badeværelse flise.. hvilket bor bruger man der?

Kommentar
Fra : Brunders

Dato : 02-08-05 16:40

Et murbor som kan købes i alle byggemarkeder

Mvh
Brunders

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-08-05 16:41

Det kommer an på hvilken størrelse skrue du ønsker at bore i. Hvis ikke det er en skrue, hvad er det så? Hvor stort skal hullet være? Hvad skal det bruges til? Vær lidt mere præcis i dit spørgsmål, så kan vi nemmere hjælpe dig.

Accepteret svar
Fra : nollerik

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-05 16:41

Jeg ville købe nogle specielle murbor, som fås hos Harald Nyborg. De er hammerskarpe og kan bruges på en almindelig boremaskine - endelig ikke slagbor. Husk at klistre noget malertape i et kryds, lige der hvor der skal bores - så glider boret ikke!

Så vidt jeg kan se er det disse: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8485&n=20100

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 02-08-05 16:47

Tak for svaret nollerik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 16:58

Og skub lige din rawplugs ind forbi flisen så flisen ikke sprænges, når du skruer ind.