/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sort skærm
Fra : helge.t
Vist : 509 gange
300 point
Dato : 02-08-05 10:04

Jeg har fuldstændig sort skærm når jeg starter min PC.
Jeg har prøvet at tilslutte en anden skærm, men det er det samme.
Jeg har også prøvet at tilslutte onboard grafikkortet, i stedet for det kort jeg har sat i og brugt hidtil.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 10:10

Prøv at tage dit skærmkort helt ud, og så bruge det indbyggede.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 10:29

Det er det jeg har prøvet.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 02-08-05 14:05

Ja så er det nok skærmen, der er gået sig en tur.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 02-08-05 14:06

Ellers må du jo prøve at sætte skærmen til en anden maskine.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 14:51

Skærm og skærmkort er ok, de er afprøvet på en anden maskine.
Jeg har selv mistanke om at det kan være bundkort, CPU eller noget helt tredje der er galt med. Men hvad?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-05 14:58

Kommer der nogle beeps?

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 15:04

Nej, der er ingen Beeps.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-05 15:07

Hvis du har mulighed for at låne en anden strømforsyning ville jeg lige checke om det var den det var galt med først!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 15:15

Ja, men kan det være strømforsyningen når blæseren kører?

Der lyser også en lille rød diodelampe på bundkortet, det ved jeg ikke om den skal.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 15:18

Fadæsen startede efter et strømsvigt (kabelarbejde i området hvor jeg bor). Maskinen blev derfor ikke lukket rigtigt ned.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-05 15:20

Det kan udmærket være strømforsyning selvom blæserne kører!

Mange bundkort har dioder der lyser! Men du kan jo checke i din manual om det er en indikation på fejl hvis der lyser en rød diode!

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-08-05 15:31

Jeg vender tilbage senere. Foreløbig tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 16:40

Hvis det er et Asus bundkort så lyser der en lille rød lampe på bundkortet når der er strøm til comp. lige når strømmen sættes til vil blæser køre et kort sekund og så vente på dit startsignal (knap)
Du kan evt. resette den på en jumper som sidder alene på ben 2og3 og skal flyttes over på ben 1og2 i ti sec og så til bage på 2og3.........med strømstikket taget fra bag på comp.
Måske er du heldig

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 02-08-05 18:47

Det kunne godt tænkes at dit bundkort eller som skrevet din strømforsyning, der er stået af.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 04-08-05 13:49

Så er jeg tilbage igen...og har stadig sort skærm.

Jeg har nu prøvet at:
- tilslutte en anden skærm
- afprøve skærmen på en anden PC
- montere en anden strømforsyning
- afmontere grafikkortet og bruge det indbyggede (onboard) grafikkort

Jeg har konstanteret at:
- blæseren kører
- en rød diodelampe på bundkortet indikerer at der er strøm på kortet
- der kommer ingen biplyd

Kan I hjælpe mig videre?

Mvh
Helge

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 04-08-05 22:12

Tjah så vil jeg sige det er bundkortet det er galt med! Prøv at afmontere alle indstikskort og brug onboard grafik og se om den så starter op!

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 12-08-05 00:15

Tak for svarene til alle.
tedd du fik pointene.

Det viste sig at være bundkortet der var synderen.
Jeg har nu købt og installeret et nyt bundkort, og nu kører det igen.

Mvh
Helge