/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Nogen, der kan finde min far ???
Fra : smxxx
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 01-08-05 23:06

Nogen der kan finde min far ???
Kun mennesker der tager dette alvorligt, bedes svare på denne, da alle andre svar bliver afvist. ved ikke, om han er i live, men har lidt personlige data, navn, og et par adresser/byer gennem 40 år

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-08-05 23:10

Har du prøvet "sporløs" på tv2??. De hjælper jo lige nøjagtigt sådan nogle som dig.

MVH

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 23:11

Hej.

Vi herinde har ingen mulighed for at finde din far.........du skal på folkeregisteret, det koster 53 kr, giv dem adresserne og de finder ham.

Vores hjælp kunne bestå i at kigge i telefonbøger og det har du givet prøvet selv.

Vh Maj-Britt

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 01-08-05 23:12

Det kan du gøre ved at gå til kommunens folkeregister, betale omkring 50 kroner, ¨så kan de ud fra de data og tidligere adresser finde frem til ham.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-08-05 00:38

1 Sporløs, TV 2,,,,ikke mere hykleri,,,, tak.
2 Navne/telebøger,,,har prøve kom tilfældigvis til at tale med en dame, der også savnede ??? men har ikke hørt videre,,
3 Kommunen ??? er navnet nok,,,,min fødslesattest,,,,,han er kendt af politiet,,,,,,,
4 53.-,sidst, var det, 250.- ? ,,,,,,,,??????er han det værd,,,,,,,,,efter xxxxxår at ham kende igen, tror det næppe,,,,har aldrig været der, når jeg gere ville tale med ham,,,,,,,,
5 Ville bare vide om han var i live,,,,,,Jeg ved, jeg har halv/søskende, hvem skal/burde arve mig,,,
kender ingen på min far`s side sååååå
6 eller om jeg kan give huset/formuen til hvem, det passer mig, da jeg ÅBENTBART, ingen tvangsarvinger har,,,,,,,
MEN nu ved jeg ikke om jeg kommer lidt udenfor, kattegorien, men som sagt har aldrig bedt andre om at hjælpe, ang. dette...
Jeg har ikke prøvet dette før SÅ BÆR over med mig.
Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-05 00:51

Hvis du har det fulde navn, fødselsdato og en tidligere bopæl, er det ikke noget problem for folkeregisteret at finde ham. Og det koster ca 50 kroner.

Men nu snakker du arveret.
Det er jo et meget mere indviklet spørgsmål.
Om I er arveberettiget efter hinanden, der er så mange flere ting der spiller ind: om du er født i eller uden for ægteskab, om han har vedkendt sig faderskabet eller er blevet udlagt som far o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-08-05 01:54

DOVA;;;;;;
han står på min dåb/fødselsattest,,,,, men jeg er ligeglad med ham, det er nærmere de børn han lavede med andre/mine såkaldte brødre/søstre,,,,,,,,,, om de egentlig har ret til at arve mig,,,,,,, kender dem ikke,,,vil ikke til at begynde på det,,,,hvis du forstår mig ret,,,,,
Der mener jeg,,, JO,,,, at min far han burde, have været der for at avgøre det spørgsmål,,,,,,, da jeg har talt med en advokat,,,ikke en man ryger !!!,,, om at selv om der var ½ brødre/søs, kunne de aldrig gøre krav på mit bo, da jeg ikke kender dem,,,,,,jeg gør heller ikke krav på dem....
Men tror, jeg skal tale nærmere med en Advokat, da det ikke er småpenge det drejer sig om ???????
Men det skulle nødig gå til de forkerte, nogen,,, jeg aldrig har mødt/kendt.......vil kendes ved,,,
Men som skrevet står, har ikke prøvet dette før, men burde nok have gjordt det, for flere år siden........
Takker for forståelsen......lader spørgsmålet stå en dagstid mere, men jeg tror dova får point, som hun kan dele???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-05 04:30

forhør dig grundigt hos en advokat - i visse tilfælde kan blodsbeslægtede halvsøskende nemlig godt få arveret til en del - men jeg tror du blot skal oprette testamente så vidt jeg kan huske - så er den potte ude. MEN... afsted til advokaten og få tingene til at være som de skal

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-08-05 08:16

smxxx, arveretten nu om dage er:

I lige linie, din ægtefælle, dine børn, dine forældre, dine søskende...........så vidt jeg ved, også halvsøskende.

At man IKKE kender sine søskende, gør nu ingen forskel ved arv, og din far arver dig, det kan sørme ikke være anderledes.

Her får du lidt flere oplysninger: http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328399&_dad=portal&_schema=PORTAL

Testamente er en god ide, men jeg ved ikke ,om du kan forbigå din far; du kan jo ikke med dine børn, de har krav på en tvangsarv.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-08-05 08:22

Nu blev jeg jo selv lidt nysgerrig:

Slægtsarvinger, dvs. personer, der var i familie med den afdøde, opdeles i tre arveklasser:

Første arveklasse
Den afdødes nærmeste slægtsarvinger er børnene (livsarvinger). Er der flere børn, arver de lige. Er én af dem død, arver evt. børnebørn eller (hvis børnebørnene også er døde) oldebørn. Et barn, der er født uden for ægteskab, arver, hvis faderskabet er fastslået eller visse andre betingelser er opfyldt. Adoptivbørn har samme ret til at arve som biologiske børn, hvis adoptionen er sket efter 31. december 1956. Hvis den afdøde ikke efterlader sig livsarvinger, arver ægtefællen det hele.

Anden arveklasse
Hvis den afdøde ikke efterlader sig livsarvinger eller ægtefælle, arver forældrene. Arven deles lige mellem disse. Er forældrene også døde, arver den afdødes søskende. Hvis kun den ene af forældrene er død, deles arven med halvdelen til den levende forælder og den anden halvdel til deling mellem den afdødes søskende. Hvis der ikke er søskende, arver den levende forælder alene.

Tredje arveklasse
Hvis der ikke er ægtefælle eller arvinger i første eller anden arveklasse, arver bedsteforældrene. Halvdelen af arven tilfalder bedsteforældrene på fædrene side, og halvdelen bedsteforældrene på mødrene side. Er en af bedsteforældrene død, arver vedkommendes børn - men ikke fjernere slægtninge. Den afdødes fætre og kusiner arver derfor ikke som slægtsarvinger.

Flere oplysninger
Du kan få mere information hos din lokale byret eller advokatvagt.

Så i første omgang kunne du jo henvende dig til din lokale byret, det er gratis.

Vh maj-britt

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 02-08-05 11:11

sporløs er på DR1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-08-05 11:13

bortset fra det så er spørgsmålet i start om farmand kan findes - og med data og oplysninger kan det sagtens lade sig gøre via folkeregisteret - også oplysning om hvorvidt han lever endnu

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 02-08-05 19:41

Tak for svaret dova.
Alle svar var brugbare, til formålet, takker.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-08-05 20:34

Hvem er smxxx du kunne jo prøve at læse annoncerne under gamle venner - jeg kunne være en af dem du søgte!

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-08-05 20:34

Hvem er smxxx du kunne jo prøve at læse annoncerne under gamle venner - jeg kunne være en af dem du søgte!