/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
navigation til mobil
Fra : simon100
Vist : 349 gange
150 point
Dato : 01-08-05 15:04

Hej

Hvilket navigationsprogram kan foreslås?

Krav:
1. der skal være kort over spanien tyskland og danmark som minimum,
2. man skal løbende kunne opdatere kortene (helst gratis - har prøvet mio 168 hvor kort-data var to år gammel og ikke kunne opdateres)
3. det skal kunne bruges på en mobil (højst sandsyndlig nokia 3230, 6670, 6680 eller 6600)

Hvad kan foreslås?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 01-08-05 15:40

Hvad med wayfinder?

Har haft en Trail af det.. Og syntes egenligt det var meget godt.. Det passer til mange telefoner.. Blantandet min 6600...

Mvh Simon

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 01-08-05 16:57

Der er "Route 66" og "Tomtom mobile" som er værd at bruge til mobilen...

Her står lidt om Route 66 : http://www.66.com/route66/index.php

Her står lidt om Tomtom Mobile : http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=69&Language=1

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 01-08-05 17:05

Har selv haft Route 66 var rigtig godt.. Mener stadig de har det i Elgiganten hvis der ligger sådan en i nærhede af hvor du bor.
Det eneste der var et minus ve Route 66 var at man ikke kunne fravælge motorvej og betalingsveje...
Tomtom mobile kender jeg en der har og det ser også rigtig godt ud og skulle være en anelse bedre en Route 66..

Route 66 Mobile har jeg set til ca 1600 i el-gianten, Men på nettet kan jeg ikke finde det billigere en 2199,- : http://www.netget.dk/product.asp?product=1613

Tomtom Mobile har jeg set til 1889,- hos compumail.dk : http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=00348&type=hardware

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 01-08-05 18:08

Hej DjKruntz

lyder godt - dog er begge links til navigation over skandinavien!!!! kan andre kort hentes? og ved du om disse to programmer er gratis at opdatere mht kort og om dette er tilgængeligt løbende (gider ikke købe hos et firma som ikke gider opdatere kort/software)?

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 01-08-05 18:17

Ved du kan købe en europa version af Route 66 Mobile.. koster så bare mellem 2300 - 2500,-
Tomtom kan der købes ekstra kort til og kan løbende opdateres. ved ikke med route 66... Det prøvede jeg aldrig..

Mvh. djkruntz

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 01-08-05 18:22

er opdatering med tom-tom gratis så?

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 02-08-05 17:28

http://www.tomtom.com/shop/upgrade.php?action=mobile
It costs € 79 (excluding shipping costs) for a complete upgrade of software including your regional map

Du kan jo eventuelt selv kigge lidt på deres side der står det hele...
(hvis du vel og merket kan engelsk.)

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : djscaleo3

Dato : 17-08-05 22:46

jeg har tomtom 5 mobile scandinavia til nokia 6600 og det fungere perfekt. Har prøvet mange navigation programmer, men synes at tomtom slå dem alle.