/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi starter dårligt..
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 2433 gange
50 point
Dato : 01-08-05 14:51

Hej..

Jeg har en Puch Maxi, som der starter rimlig dårligt.. Men hver gang man vil have den igang får man den igang..

Jeg mener, man skal træde 10 gange på kickstarteren før den går igang?

Hvad kan jeg gøre ved den??

Håber der er nogle kloge hovder der kan hjælpe :P

Mvh Simon

P.s. Når den inden for 1-2 måske 3 timer har været startet, starter den med det samme..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 15:01

Tændrør?
Tændrørshætte?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 15:02

Tændkabel?
Platiner?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 01-08-05 15:21

Tændrør --> Helt nyt..

Tændrørshætte --> er det ik kun hvis den IKKE kan starte.. Det kan min godt.. Bare meget dårligt..
Tændkabel --> ?

Platiner --> Shit, det ved jeg sQ ik hvad er.. Men måske en mulighed.. Hvor sidder de.. Hvad gør man ved dem??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 15:37

Tændrørshætten kan nemt være blevet syg.

Kablet kan ligeledes være årsag.

Brændte platinere også muligt. Sidder bag svinghjulet.

Endnu en mulighed kan være kondensatoren. Tændspolen ligeledes.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 15:47

På maxi'er sidder tændrørshætten netop og tigger om at blive dårlig.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-08-05 15:51

Hvis du ikke ved hvad platiner er for en strøelse. Skal du få den efterset hos en fagmand. Det der skal ske med din maskine er total renovering af tændingen. Platinsæt (Tændings kontakten inden ved svinghjulet), Kondensator, Tændings kabel samt Tændings spole. Du kan købe et komplet renoverings kit hos Thansen for kun 199 kr. Vare nr. 56090010. Når det er monteret og justeret korrekt, vil det føles som en ny maskine.

mv.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 16:00

Du har aldeles ret Peter, bortset fra at THansen's rep kit er noget billigt kopi-skrammel. At skifte det hele er nu ikke sikkert er nødvendigt. Om hætten duer kan testes ved at pille den af, og fuske kablet direkte på tændrøret.

Lader du kablet trække gnist direkte til topstykket får du en klar ide om du skal søge videre længere ind i systemet. Men som Peter siger, ved du ikke hvor platinerne sidder, så alier dig med en der ved lidt mere, eller kør til knallertmekaniker.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 16:18
Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 01-08-05 17:03

JEg har fundet platinerne nu.. Dem der åbner og lukker.. Og filet meget lidt med noget sandpapir mens de var åbne..

Kommentar
Fra : slim_djudju

Dato : 01-08-05 18:01

lyt til 3773 vedkomne ved hvad vedkomne snakker om

Kommentar
Fra : CoolMac

Dato : 01-08-05 19:27

ja ja se lige at juster tændrøret først
og hvis det ikke hjælper son begynder man at rode med platinerne

Kommentar
Fra : Puchmeister

Dato : 06-09-05 22:19

Du må ikke slibe platinerne, over dem, på selve platin-konsolen sidder en skrue som kan løsnes, så indstiller du dem bare ca 0,64-0,65 mm.. let