/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norman har nedlagt arbejdet
Fra : annvibeke
Vist : 799 gange
400 point
Dato : 01-08-05 14:45

Hvordan finder jeg ud af grunden til det røde kryds der er på 'norman'

Der var ikke noget i vejen i morges...
- men mens jeg har været på job (pc'en var slukket)
er der sket et eller andet, så der nu er et irriterende rødt kryds...(programstyring står der, når jeg fører musen henover)

Jeg ved ikke, hvor meget det betyder at jeg kører winXPhome?!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-05 14:47

krydset kan være fordi den er ved at opdaterer, der står altid programtyring når du fører musen henover ikonet. prøv at genstarte pc'en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-05 15:20

Hov er lige kommet i tanke om, at der er et program, der vil ud på nettet, som du har afvist i firewall???

Accepteret svar
Fra : Erik10

Modtaget 400 point
Dato : 01-08-05 17:03

hej annviveke

Prøv at ringe til hot line, jeg har været ude for det samme men kan ikke huske hvad der var ivejen.

Norman hotline 80808017

mvh
Erik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 17:45

Den kommer tit hos mig indtil jeg har været en tur i Norge.
H-klik på [N] og vælg internetopdatering.

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 17:57

Tak for svaret Erik10. (det burde jeg selv ha' tænkt på)

Nu blev norman behandlet af hotline og har genoptage sit arbejde...

Tak til nordsted1 for opmærksomheden

Eyvind, det lyder som om du aldrig mere bydes røde krydser på norman, når du har været i Norge     ?!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-05 18:01

Det kunne da være spændende at hører, hvorfor Norman strejkede, for sådan en arbejdsnedlæggelse, kan vi da ikke ha'!!

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 01-08-05 18:03

Hej annvibeke

Jeg er glad for at kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 18:07

Hotline-drengen sendte mig ud i kontrolpanelet - hen i 'fjern og tilføj'
- ned i norman og op i 'reparer'
Det lød som om han ku' øvelsen i søvne

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-05 18:09

godt skidtet virker igen - det var nok en båndoptager der svarede !!!. Dejligt at du svarede, så blev jeg også lidt klogere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 19:56

Jeg takker og bukker, både Erik10 som viste vej, og især til AnnVibeke som var så rar, at fortælle om rep-metoden.
Hilsen Eyvind..............................som nu er lidt klogere.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 21:02

Forresten...
...så sku' jeg lige afvente (reparations-processen) 10 minutter, før jeg genstartede pc'en...

mvh/ann-vibeke

Dejlig tilbagemeling for at ha' skrevet et par linjer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 21:09

Jeg kan lige skrive processen ned her og så kan du lægge det som et tip.
Er det ok.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 21:16

...jeg lægger sådan set aldrig noget i tip-afdelingen ...(har kun én gang protesteret mod en protest om gær)

Du kan lægge det som tip, hvis du gider

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 21:21

Tja det kan jeg ikke (alm. bruger) - men hvis nu jeg lægger det klar her så du lige kan kopiere det over.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 21:27

...ok...det må du gerne ...tak!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 21:29

Reparere Norman Virus Control

start > indstillinger > kontrolpanel
tilføj/fjern programmer
rul ned til NVC version > og marker NVC version
rediger/fjern
prik i REPARER
næste
den går nu i gang og kan tage adskillige minnutter
når din harddisk forholder sig rolig er den færdig
du kan nu genstarte og din Norman er repareret.

Venlig hilsen
AnnVibeke.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-08-05 21:36

Så har vi tipset Eyvind

Tak for hjælpen...og god aften!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 21:38

Super.