/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98 - Logonsikkerhed
Fra : moltov
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 01-08-05 09:35

Hejsa

Kan man fjerne muligheden for, at logge på en Win98 maskine ved brug af <escape> tasten?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 10:00

Med boot manager kan den låses.
Hvis du kører på NT platform kan den låses (NT4 / win2000 / XP)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 01-08-05 10:05

Eyvind

Bootmanager tilk Windows 98? Hvor finder jeg det?

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 10:40

er der ikke en markering du kan fjerne i brugerkonto - brug velkomstskærmen/hilsen ??????

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 01-08-05 10:46

Mirit--> Nope. Men det er okay at der kommer en velkomstskærm etc. Jeg vil bare ikke have, at man kan bruge <Escape> tasten, for at undgå at logge på pc'eren. Ved at man kan det i Win95 da jeg har en pc'er jeg ikke kan komme på

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 10:49

ja det har du også ret i - kan man da - hmmmmm har du lukket dig selv ude

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 01-08-05 10:52

mirit--> nej nej. Det er en anden pc, som alligevel er skrottet. Det her drejer sig om en pc, som man ikke skal kunne gå uden om logonbilledet.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 01-08-05 12:12

http://www.eksperten.dk/spm/330431

prøv lige at kig her

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 01-08-05 12:51

Tak for svaret miritdk. Det virker sku

Moltov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 12:52

nemlig - opdagede jeg også

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 17:10

http://www.eksperten.dk/spm/330431
men det fattede jeg bare ikke en meter af.

Men ellers bruger jeg bootmanager fra Partition Magic 8 (symantec)
der kan man sætte pasword på.
Jeg kender en som bruger det til børn så kun spillepartitionen kan åbnes.
Og det er før windows åbnes.