/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HVILKEN BÆRBAR PC'er
Fra : hawaii7
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 01-08-05 09:05

Jeg kender næsten intet til PC eller windows, da jeg kører med MAC. Jeg skal til at have en bærbær PC med windows XP, home eller prof?
Er der nogle mræker jeg ikke skal købe? eller hvilke kan jeg købe uden at få problemer?
Hvad skal jeg være opmræksom på?
Jeg vil have dvd brænder og evt. trådløs netværk, kortlæser m.m.?
Alle ekspedienter vil sælge dem de har stående og helst udgåede modeller.
Håber jeg kan få nogle gode råd.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 01-08-05 09:37

Prøv at søge hos Amitech, de har gode produkter.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-08-05 09:56

Hej. Det beror da også på hvor meget du vil ofre. Naturligvis vil de udgåede modeller være billigere. Vælg ikke under 60 MB HD og 512 MB DDR Ram. Ser at A-Z/Bilka har nogle gode tilbud, bl.a. Medion Sempron Mobile 3000+ til kr. 9999,-. Bruger selv en Medion, - og uden problemer nu i snart 2 år.
God jagt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-05 09:59

Vi bruger også Medion på 3. år uden nogen problemer...... Indkøbt i Aldi

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 01-08-05 11:20

Hejsa
Først og fremmest skal du gøre dig klart hvad du skal bruge den til. Hvis du kun skal bruge den til kontorprogrammer, mail og internet osv. er det helt fint at købe en 'udgående' model, hvis prisen kan forhandles fornuftigt langt ned. Hvis du derimod skal have en maskiner der kan klare de nyeste spil, skal du ikke gå på kompromi med maskinens hastighed, HD størelse, brænder osv. men så bliver den nok også temmelig dyr. Men du skriver heller ikke nóget om hvor meget ussel mammon du vil ofre.

En af de vigtige ting er også at processoren er en 'Mobil-version', bærbare/notebooks som bruger almindelige processorer har tit problemer med at de bliver for varme. Amitech, Dell, Acer, Hp vil jeg umiddelbart synes vil være gode bud, men de ligger også i den dyre ende. Og da du skriver du ikke har erfaring med bærbar og Windows, så køb maskinen i en 'rigtig' computerbutik, som selv har værksted hvis der opstår problemer. Ved Bilka og den slags butikker kan du risikere at vente meeeegggggeeetttt længe hvis der opstår problemer.
Tag et kig hos Midt-data: http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?8 så kan du få dig lidt overblik.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-08-05 11:54

Der er nu ingen garanti for kvalitet, ved en computerbutik med eget værksted. Jeg købte min første, og meget dyre stationære pc ved sådan en butik, med mine beskrevne ønsker og krav bygget ind i pc´en. Aldrig har jeg haft så meget bøvl, også efter flere indleveringer og eftersyn. (Man har ingen garanti for om der bliver indstalleret nyt eller brugt isenkram i pc´en) Efter 2½ år blev jeg træt af den, og pc´en blev skrottet. En meget dyr "fornøjelse"! Bilka koncernen har meget god service og ventetid er der alle steder. Medion har, efter mine erfaringer, stabile og gode produkter - og det indbyggede kram er i top, skønt lavere prisneveau end andre produktmærker med samme ydeevne.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-08-05 12:40

Hmm 60 MB HD

Den lader jeg lige rotere...

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 01-08-05 12:51

Tak for svaret Brassovitski.