/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows ME driller
Fra : tinamus
Vist : 255 gange
100 point
Dato : 01-08-05 00:39

Hej alle!
Jeg har forsøgt at hjælpe et hold venner der har en lille pilfinger af en søn og ikke kunne holde dem fra pc'en.
De kører Win ME og den var begyndt at melde en qttask fejl i en eller anden dll-fil.
Jeg læste noget om det på nettet og kunne forstå at jeg skulle prøve at fjerne Quicktime og geninstallere windows.
Dette er gjort og fejlen kommer ikke mere men den opfører sig lidt underligt:
Musen virker kun i fejlsikret tilstand og viser i norm at der er en fejl på den (usb). Har prøvet at fjerne musen og geninstallere. Dette siger maskinen ok til, men den virker stadig ikke!
Kan kun kører minimumsindstillinger såsom farver og opløsning. Kan godt forsøge at ændre dette, men den springer tilbage.
Om der er flere underlige ting har jeg endnu ikke opdaget, men starter lige med at få musen til at køre.
Håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe lidt!
Jes

Accepteret svar
Fra : storebror30

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-05 00:45

Hejsa har du tjækket om alle driverne er blevet installeret det kan du se ved at højre klikke på denne computer derefter på fanbladet enhedshåndtering... hvis der står noget oppe under spørgsmåls tegnet mangler den nogle drivere.
for i mine øre lyder det nemlig til at den mangler en masse drivere...

henrik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:45

Lyder som om du har glemt at installe bundkortdrivere! Fulgte der ikke en driver cd med PC'en?

Kommentar
Fra : tinamus

Dato : 01-08-05 02:44

Hej igen.
Der fulgte en recovery-cd med og den har vi prøvet at køre uden at det hjalp. Under enhedshåndteringen er det kun musen der melder fejl i norm-indstilling. Men den virker kun under fejlsikret.
Jeg vil prøve at geninstallere diverse drivere igen.
Jes

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 01-08-05 03:22

Hejsa

Jeg er enig med storebror30

Det lyder klart som et driver-problem.
Efter du har geninstalleret windows er den kun sat op til standarddrivere.
Det vil sige standardskærm (VGA - 640*480), standard VGA skærmkortdriver (alle grafikkort kan køre VGA), standard mus (USB-driveren er ikke installeret endnu), standard keyboard, o.s.v.

Som minimum skal du installere driverne, der fulgte med enhederne.
Det optimale er at hente de nyeste drivere fra fabrikanternes hjemmeside.

Held og lykke
Tdj

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 01-08-05 03:24

P.S.

Husk at installere de nyeste USB-drivere.
Windows 98ME kender dem ikke automatisk

tdj

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 08:46

Når du benytter recovery CD, må der kun være tilsluttet det som var da du fik comp.
Er der sat andre ting i lydkort/skærmkort/eller andet skal det lige tages ud.
Hvis den oprindelige mus var en ps2 (lille rundt stik) skal den også i når du bruger recovery CD.
Bagefter kan du så tilslutte det "nye" grej og de drivere som hører til.

Godkendelse af svar
Fra : tinamus

Dato : 04-08-05 08:17

Tak for svaret storebror30.
Det var rigtig at der manglede en del drivere, bl.a. skærmkort.
Men musen (var iøvrigt PS/2 istedet for usb) driller stadig, men den kører trods alt nu efter en del møje og besvær. Den viser stadig fejl, bl.a. noget med en museport og selve musen i enhedshåndtering. Men skidt med det, bare den kører!!!
Tak til jer alle! Har dog valgt storebror30 da han står som den første der kom med svaret om driverne! Håber I forstår.
Jes