/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Cd-afspilleren strejker
Fra : BlueIsee
Vist : 277 gange
30 point
Dato : 01-08-05 00:00

Anlægget er efterhånden nogle år gammelt, men har fungeret ok. Vil gerne beholde det, da højttalerne er rigtig gode. På det sidste har cd-afspilleren sat ud. Det sker i starten eller inde midt i en sang, hvor afspilleren så standser helt. Der er ingen ridser i cdérne.

Desuden er der nu en del cdér den slet ikke vil spille, oftest brændte. Jeg har skildt det ad, og renset laseren. Det er som om "elastikken" ikke kan trække det helt mere....?

Hvad kan man gøre, hvordan kan man ellers rense den? Kan man købe en ny elastik..? Eller er den bare færdig...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:05

Hvis du ikke er så kritisk omkring cd lyd, kan du jo købe en dvd afspiller der osse kan afspille cd'er til under 300 kr i disse dage!

Kommentar
Fra : BlueIsee

Dato : 01-08-05 00:18

Hvad mener du med "ikke så kritisk omkring cd-lyd"? Bliver lyden da forringet meget, hvis det er en DVD afspiller?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:29

Nej Men du kunne jo være en hifi freak der kun accepterede CD afspillere til 20000 kr og op efter!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 12:31

Dårlige lasere er bestemt ikke ubekendt. Normalt kan det i almindelige civile cd'er ikke betale sig at udskifte denne, med mindre vi har med dyrere cd-spillere at gøre.

Du kan snildt tilkoble en ny og f. eks en af andet fabrikat. Årsagen til Tedd blander dvd'erne ind i det, er den simple at i lavprisenden findes der næsten kun dvd'er - forstået således at du får en dvd for 300 i Bilka. Denne er skam særdeles fin til prisen, men som ren afspiller af cd plader er den ikke specielt god. Men snakker vi om et lydanlæg i prisklassen mellem 1 - 3000 kr kan det normalt være underordnet.. Ligger det i den lidt bedre ende, kunne et besøg hos f. eks HIFI klubben være fornuftigt. Der kan du stadig købe dig en "ren" cd-spiller. Og de lyder nu en gang bedre, end en billig kina-dvd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-08-05 13:35
Kommentar
Fra : djsouljah

Dato : 09-08-05 18:43

Et nyt LASER hvod og en komplet rensning af afspilleren koster absolut ikke mere en 400,- kr.
Har lige fået skiftet 2 laser hoveder fordi de ikke læste CD'er hurtigt nok mere, og var ustabile + at jeg fik hele maskinen renset.
Det var en dobblet CD-Afspiller...

Det kostede 600,-