/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Opslagstavle, specificeret mål, hvor?
Fra : nebis
Vist : 5555 gange
100 point
Dato : 31-07-05 20:19

Jeg vil gerne have en opslagstavle i et specificeret mål (den skal ikke have ramme eller lign, det skal bare være en kork-plade), men jeg ved ikke, hvor jeg skal henvende mig.

Jeg har prøvet ved en trælasthandel, men de havde kun fabrikerede opslagstavler, som desværre alle er for små. Størrelsen skulle gerne være ca. 140 x 200 cm, nogen der kan hjælpe?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-05 20:21

Din lokale Snedker kan lave den til dig. Hilsen Arne

P.S.: Find ham i Lokal-håndbogen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-05 20:24

Dit byggemarked kan sagtens levere en plade i ønsket mål.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 20:26

den er ret nem selv at lave
køb en tynd spånplade samt nogle korkfliser
bare lim korkfliserne på pladen og skær kanterne til med en hobbykniv bagefter
husk også at lime noget på bagsiden af pladen, ellers bliver den rund (gamle aviser er nok)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-07-05 20:39

Så skal det da være en spånplade i overstørrelse.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 20:43

spånplader fås i 2 standartmål
125x250 cm
180x250 cm
den store er det ikke alle tømmerhandlere der har hjemme men de kan skaffe dem

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-07-05 21:06

Ok så lærte jeg det.
Jeg tænker lidt på om korkfliser er tykke nok til at holde på tegnestifter eller lign.
Jeg tænker også på måske en blød plade kunne bruges hvis den også fås i overstørrelse, måske tapetseret med hessian, eller hvad med en rustfri stål plade og magneter eller bare en malet jernplade, mulighederne er mange.
Mener at have set i TV magnetisk maling der blev malet under den maling rummet skal have og her brugte man magneter og satte papiret op på væggen, det må da være billigt og nemt.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 21:11

korkfliser fås fra 2 - 10 mm tykke
personligt foretrækker jeg bløde plader med hessian , du kan bare lime 2 sammen kant mod kant, med den rigtige lim kan det sagtens holde
en rustfri plade i den størrelse koster 3-400 kr
så er det jo bare smag og behag hvad du vil vælge
men uanset hvilket materiale du vælger , kan det løses med at få det i den rigtige størrelse

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-07-05 21:16

blød "masonit" fås da vist osse i 122 x 244

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 21:19

Kære venner! Hvis nebis var Handyman eller havde én sådan til rådighed, ville Han/Hun's spørgsmål sikker have set anderledes ud. Tror I ikke?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 21:28

sikkert arne
men lige disse ting er så nemme at selv min 9 års datter kan lave det, så man skal være meget fummelfingret for ikke selv at kunne klare så lille en ting

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 22:01

Ok bredker, men i overskriften står der altså "hvor" IKKE "hvordan". Pyt, det var alligevel en tanke værd at fremstille selv. Havde der stået "hvordan", havde såvel Teil som jeg svaret på DET. Men lad nu vor debat slutte og overlade pladsen til nogle andre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : litko

Dato : 31-07-05 23:32

Pas på med rustfrit stål, da det i de fleste tilfælde ikke er magnetisk, og til tegnestifter er det vist for hårdt.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-08-05 05:41

litko
der er vist noget du har misforstået
rustfri stål er helt rigtigt ikke magnetisk, men magneterne hænger da ret godt fast på det, næsten altid

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 06:26

Kom nu bredker.............

Hænger de FAST eller hænger de IKKE FAST?

Det var da irriterende at have en opslagstavle i rustfrit stål, hvor magneterne lige pludseligt kunne finde på at hoppe af!

Og hvilke hopper så af? Dem der er Agurk-formede, eller de der ligner Elvis?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-08-05 12:46

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 05-09-05 22:41

Jeg skulle bruge opslagstavlen til at hænge et billede op, men fandt på at lime billedet på et lærred i stedet for. Mange tak alle sammen for svarene.

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-05 23:11

Hej nebis

Det var så lidt, godt at du selv fandt en brugbar løsning. Hvis du havde fortalt i dit spørgsmål hvad den skulle bruges til, havde en af os nok givet dig et lige så godt eller bedre råd. Men det er jo lidt svært at give gode råd, når du ikke husker at fortælle hvad du har tænkt dig. Husk det næste gang du stiller et spørgsmål, så får du langt bedre råd. Hilsen Arne