/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyden hopper.
Fra : Briz
Vist : 433 gange
86 point
Dato : 31-07-05 18:48

Når jeg afspiller mine avi-filer på min computer går alt fint. Problemet opstår når jeg så tilslutter mit tv, så begynder lyder at flimre og blive helt vildt ulden. Lyden kommer hele tiden gennem mit Hi-fi anlæg, den eneste ændring jeg foretager mig er at tilslutte mit tv via et supervhs stik. Problemet er det samme når jeg forsøger at afspille DVDer. Nogle gange ender det med at lyden forsvinder helt, hvorefter jeg må genstarte maskinen. Der er ingen problemer når jeg afspiller MP3 filer gennem winamp, andet end at hvis lyden først forsvinder helt fra en af mine videofiler, så forsvinder lyden også her.
Nå, jeg har:

MSI PT8 Neo-V motherboard med onboard lydkort.
radeon 9600 pro grafikkort

Har opdateret og geninstalleret alle drivere

Problem opstår i følgende programmer:

Power-DVD
BS-Player
Divx Player
Windows Media Player.

Nå men håber der er nogen der kan give mig et svar så jeg igen kan komme til at se film på mit fjernsyn.
PS: Det hele har fungeret OK, og jeg ved desværre ikke hvad jeg evt. har gjort forkert.

PS: Har ikke så mange points, så jeg giver dem alle væk for en løsning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 19:01

Hvis du ved hvornår problemet startede, så gå tilbage til et system-gendannelses-punkt dagen før, det skulle meget gerne løse problemet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 31-07-05 19:13

Kan jeg ikke, kører ikke med systemgendannnelse. Hvilket man selvfølgelig fortryder på et tidspunkt som dette. Men ellers tak, for dit svar kunne jo muligvis have løst mine problmer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 19:18

Hvis du kører Windows XP, mener jeg at den automatisk laver systemgendannelse én gang i døgnet. Om der er mulighed for at slå dette fra og det er det du har gjort, er jeg ikke klar over. Men du kan jo prøve. Der kan ikke ske værre end at du bliver glædeligt overrasket. Ellers kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 20:22

Hej, kun et forslag, det kan nogle gange betale sig at afinstallere programmer der ikke virker, og geninstallere dem igen.
Har selv haft problemer med divx sammen med wmp, ved ikke hvorfor, men nogle kan åbentbart ikke sammen.
Og du har sikkert alle codex der skal til.
Ellers kunne forsøge med chkdsk/f
Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 21:03

Det lyder som om systemet overstyres og derfor falder ud.
Hvad med dine indgange og udgange - det er vel "line" du bruger

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 86 point
Dato : 18-08-05 12:44

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 86 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-08-05 18:24

arne.jakobsen
alt for mange er totalt ligeglade, gider ikke svare, lukke spørgsmål, eller give tilbagemelding.
KAN KUN GIVE DIG RET.......
Der burde kun kunne oprettes en profil, pr person, har svaret på flere, men med nye navne, der næsten spørger om det samme.....
Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 19-08-05 08:45

Tak for svaret arne.jakobsen. Ja, jeg ved faktisk udemærket hvordan man lukker et spørgsmål. Jeg mener bare det er lidt nedtur, at skulle tildele et forkert svar mine points, selvom jeg klart påskønner at folk forsøger. Nu har du jo så fået mine points dennegang, selv om min lyd ikke bliover det fjernest bedre at dit tåbelige svar.

I stedet skulle der oprettes en funktion, så man kunne lukke sine spørgsmål, såfremt der aldrig dukkede et rigtigt. Selvfølgeligt skulle man stadigt miste sine points. Jeg skriver ikke dette sidste fordi at det på nogen måde er et problem for mig at nogle legepoints driver rundt i cyberspace, men jeg mener at det kunne være godt at kunne lukke sine svar, på en måde så folk der virkelig havde brug for udfordringer kunne komme til at løse/besvare disse spørgsmål.

Nå, men tak til alle for jeres forsøg, men til sidst bliver jeg lige nød til at huske alle der køber dette svar på, at ingen af disse løsninger virker en dart.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-05 10:14

Briz -> Læg lige mærke til at jeg IKKE beder dig lukke spørgsmålet. Jeg skriver netop: hvis du synes at du har fået et svar, bør du også lukke spørgsmålet.