/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til KANDU's Team.
Fra : oz1eqp
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 31-07-05 12:43

Gennem længere tid har man dagligt set hvorledes div.personer her på Kandu åbenbart vedblivende skal finde sig i at
blive svinet til på det groveste af een bestemt person med nickname:Arne Jakobsen.
Det er det groveste man har set længe,og det undrer mig at I ikke forlængst har grebet ind og stoppet den slags
utilbørligheder.Det skulle ikke være nødvendigt at komme med eksempler,bare kik under Arne Jakobsen.
Har I tænkt Jer,at det skal fortsætte uændret fremover ??
Svar udbedes - Tak.
oz1eqp

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 12:54

Jeg tror lige vi lader Arne.jakobsen med K svare på dit spørgsmål.
Citat
24-05-05 23:50 http://www.kandu.dk/dk/spg/67485
I er bare så helvedes ivrige at I helt glemmer jeres egen opdragelse.
Og til den idiot der spændt afventede Kandu's dom over mig. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Der bliver smidt adskillige andre idioter ud før jeg ryger. STOL DU TRYGT PÅ DET.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 13:16

kan da godt være at arne ikke altid taler så pænt
men den der konstant jagter ham og prøver at gøre alt for at provokere ham, så det kun bliver være
de er da langt være, det burde da være dem der ryger først, de starter langt det meste af baladen

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 13:24

bredker
Mener du selv at være kompetent til at afgøre hvem der er værst?
Forøvrigt er spørgsmålet rettet til KANDU's Team,hvis det ikke skulle være gået op for dig.
oz1eqp

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-07-05 13:36

Seriøst så tror jeg Bredker er i familie med Arnedrengen, eller også er det Arnedrengens der har en dobbelprofil, så jeg må vist heller finde ud af hvilken af delene det er.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 13:53

Hvis du ikke ønsker kommentarer fra andre kandubrugere i din tråd, burde du så ikke bare have mailet til kanduteamet?

Det pudsige er, at du først kommenterer indlæg når der er en, der ikke deler dine synspunkter

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-05 13:59

Hvis først arne.jakobsen skal udelukkes fra kandu på grund af dårligt sprogbrug, så er der vist en masse andre, der også skal! Bl.a. dem, der gennem længere tid har kørt en hetz imod bemeldte a.j.

Kandu er kendetegnet ved, at der IKKE er nogen overordnet censur, der bestemmer om nogen skal ekskluderes. Og gudskelov for det!! Hvis det generer dig, oz1eqp, så findes der altså andre fora, som bliver styret med hård hånd ovenfra... Resultatet er så, at al diskussion går ud på at tækkes "admin" der sidder som øverste Gud.

Det betyder ikke, at vi skal FINDE os i, når folk er ubehøvlede, men som i det virkelige liv, så må vi vælge, om vi vil tage diskussionen op på stedet eller tie stille og evt. forlade tråden.

Kommentar
Fra : litko

Dato : 31-07-05 14:00

Det er vel nok irriterende, at nogle bruger en masse indlæg på at bekrige hinanden. Men for at der skal opstå en krig, så skal der to parter til, og ingen af parterne kan sige sig fri for et ansvar for at krigen opstod.

Hvis jeg ser et svar, som jeg synes bruger for grove ord, ja så kan jeg da bare springe det over. Dem, der deltager i disse evendelige diskussioner om hvem der er bedst og mest høflig, skulle tænke på, at høflighed betyder bl. a. at man overhører personer, man ikke sympatiserer med og ikke at man roder sig ud i en diskussion, hvor man bruger de samme midler, som dem man vil bekæmpe. Vold avler vold!!

Det virker på mig som værende barnligt, at man ikke kan styre sig og sit temperament, men jeg tror og håber, at disse kamphaner senere i livet vil skamme sig over, hvor meget de har spildt andres tid.

Man skulle hellere kritisere de mange, der blot sender et indlæg uden indhold, der vedrører emnet, eller blot indeholder et ikon. Også en kritik til dem, der stiller et spørgsmål, men som så åbenbart glemmer at checke om de får et svar og eventuelt at besvare spørgsmål, der stilles i kommentarerne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-05 14:12

Der er nu flere der er blevet ekskluderet herfra Kandu, på grund af uhensigtsmæssig adfærd og sprogbrug.
Så censur er der måske ikke direkte, men der er alligevel et regelsæt for hvad der er tilladt her på siden, det bliver så tilsyneladende bare ikke håndhævet mere.
(kan læses ved at rulle helt nederst på siden og klikke i den mørkeblå linie hvor der står Copyright 2000-2005)

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-05 14:20

Helt enig med dig, litko, angående fake spørgsmål og lignende.
Men med hensyn til den hets, der kører mod visse brugere, så er jeg ikke enig i, at det altid er bedst stiltiende at springe ubehøvlede indlæg over eller forlade tråden. --Ligesom med indvandrervittigheder, så er denne mobning noget, der bliver grovere og grovere, hvis det får lov til at stå uimodsagt.
Mobberne tror, at de har retten på deres side, og de kun er millimeter fra at Den Store Kandugud skrider ind og fjerner fjenden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-07-05 14:20

Ang : bredker Dato : 31-07-05 13:16

bredker, jeg tror du har læst trådene bagfra.

Den rækkefølge jeg ser er : arne Arne ARne ARNe ARNE , først her kommer alle andre..

Det kan ikke være sjovt for folk, med et, for dem, alvorligt problem.
Komme som ny på kandu, med tillid til hjælp, og så opdage at frontfiguren er Lord AJ..

Det er mig uforklareligt, at Kandu finder sig i dette dårligere og dårligere ry, dette ellers udmærkede 'site' får.

Selv benytter jeg kandu mindre og mindre. Kandu kunne jo i sin egen 'meta',
erstatte
"kandu.dk,karriere,interesser,teknologi,kurser,vidensdeling,viden,bruger,hjælp,usenet,news,nyheder,problem"
med
"Romerrigets fald,arne.jakobsen,Lord AJ"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 14:23

Tjaa, natmaden.... Så istedet for at acceptere een med skidt sprogbrug, så lad os da alle svine hinanden til... Så bliver her rigtig hyggeligt at være!!

Vaxen

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 14:23

Birgitta
Citat
Det betyder ikke, at vi skal FINDE os i, når folk er ubehøvlede, men som i det virkelige liv, så må vi vælge, om vi vil tage diskussionen op på stedet eller tie stille og evt. forlade tråden.

Ja vi er så MANGE der har valgt at tage den diskussion op Birgitta

Citat
Litko Det virker på mig som værende barnligt, at man ikke kan styre sig og sit temperament, men jeg tror og håber, at disse kamphaner senere i livet vil skamme sig over, hvor meget de har spildt andres tid.

Arne.jaKobsen med K har nu ingen skam her i livet, så der må jeg desværre skuffe dig, og jeg håber ikke, du havde for store forventninger til dit håb.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 14:35

der er nok nogle der føler sig truffet
så mon ikke de så selv kan se de er galt på den, men bare ikke vil indrømme det

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-05 14:37

Dova. Der er altså IKKE et sprogligt regelsæt for, hvad man kan tillade sig her på kandu.

Citat
Det bringer os til, hvad der er tilladt på kandu.dk. Selvom at vi fra tid til anden går vi ind på grupperne, og kigger på alle sendte indlæg i vores emner, påtager vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for indholdet på disse sider. Vi påtager os heller intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse, fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet, pornografi eller blasfemi der muligvis må medfølge når du besøger disse steder hos kandu.dk. Og lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag. Eller sende noget andet materiale der på nogen måde overtræder loven, for selvom at vi respekterer dit privatliv, har vi desværre intet valg end at fuldt ud samarbejde med hvilken som helst lovmyndighed eller domstol der vil vide hvem der har lagt modbydeligt stof hos kandu.dk.

Det er det nærmeste, jeg kan finde i kandus regler... Og der står jo tværtimod, at de "IKKE påtager sig noget ansvar for".. osv. Og kandu skrider kun ind ved direkte ulovligheder.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-07-05 14:44

Kandu fører stadig på google, men målingerne er jo ikke for realistiske,
da AJ er nævnt under kandu, og måske værre for kandu,
de er nemlig på samme måde forbundet med AJ.

Netsøgning
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 8.930 for arne.jakobsen

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 419.000 for kandu

Søgeresultaterne 1 - 5 ud af ca. 311.000 for kandu.dk

Billedsøgning
Søgeresultaterne 1 - 20 ud af ca. 59 for arne.jakobsen

Søgeresultaterne 1 - 20 ud af ca. 2.780 for kandu

Søgeresultaterne 1 - 2 ud af 2 for kandu.dk

Jo Kandu fører stadig, men der er nu mange meninger om kandu's værdi.!

http://groups.google.dk/groups?q=kandu.dk&svnum=10&hl=da&lr=&sa=N&tab=ig

den starter således
Citat
Til Kandu.dk.
Det er for klamt af kandu.dk skal have lov af bruge denne nyhedsgruppe, den er for
seriøse mennesker og ikke for mennesker der ikke stå frem som dem fra kandu ...

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.knallert/browse_thread/thread/539b825d545da89e/3936515519fae2af?lnk=st&q=kandu.dk&rnum=1&hl=da#3936515519fae2af

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-07-05 14:48

vaxen -> Jeg ville såment heller ikke se til at folk bliver svinet tilo andre steder i livet.

bredker -> jeg føler mig ikke truffet

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 16:03

Det kan jo ikke betale sig at kommentere ret meget,da det ser ud til at en del brugere åbenbart synes det
er ok med den opførsel,som udvises af visse personer,og måske endda sympatiserer med samme.
Der har da ellers været mange indlæg om den måde at svine folk til på,men når det kommer til stykket,
så mener de det måske alligevel ikke.
Så man må åbenbart konkludere,at tilsviningen af både nye og gamle brugere skal fortsætte ufortrødent.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-05 16:18

oz1eqp: Jeg tvivler også på der bliver grebet ind overfor det. Mig bekendt plejer kandu ikke at gide svare når folk klager. Men jeg synes det er irriterende at AJ kan få lov til at blive ved med at svine folk til herinde som han har lyst til. Hvis så der i det mindste var en grund til hans overfald, men manden er jo bare helt igennem modbydelig udelukkende for at være det.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 16:21

Birgitta
Er det sådant,at du skal rådgive mig om i hvilke fora jeg skal opholde mig i,så står det sløjt til.
Jeg skal nok selv finde ud af hvor jeg vil være.
Du må jo åbenbart være en af sympatisørerne siden du udtrykker dig på en sådan måde.
oz1eqp

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 16:35

oz1eqp - du ved høns kagler, så lad du bare de to høns kagle videre

Så Arnedrengen må stoppes.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 16:42

Til Natmanden pudsig at google ikke har det rigtige billede af Arnedrengen ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-05 16:43

Paperboy
Det kunne da være rart hvis han blev det, men jeg tror bare ikke på det længere.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 16:47

hmmm.... jeg tror I misforstår budskabet....Eller det håber jeg I gør!!!

Personligt holder jeg ikke med nogen udover Kandu. Jeg taler for et fredeligere kandu. Og når mange så ihærdigt forsøger at "stoppe" Arne ved at opføre sig fuldstændig på samme niveau som ham, ja så kan jeg ærlig talt ikke se, hvem, der opfører sig værst. Det, jeg kan se er, at det skader Kandu og det sjove og gode miljø, der kan være herinde.
Mange har forsøgt at få Arne til at tale pænere - både med det gode og det mindre gode. Intet er indtil nu lykkes. Og at blive ved med den samme metode til at løse det samme problem, er selvsagt spild af tid.
Derfor.... hvis vi alle holder vores egen sti ren - taler som vi ønsker andre skal tale til os - og så ignorere de forbaskede indfald, der selvfølgelig er uacceptable (Ligemeget hvem de kommer fra!!), så ville stemningen være lidt sjovere her...

Desuden... Det er godt nok irriterende at alle de Arne-tråde smider de gode tråde ud af de seneste 25!!

Vaxen

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 17:02

Vaxen
Hvis en seriemorder er løs, skal man så også bare lade han gøre, som det passer ham, uden at gøre forsøg på at stoppe ham.
A_J *overfald* på brugere på kandu er blevet for meget så derfor er du nødt til at acceptere folk, der gør en aktiv indsats på at stoppe svineren.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 17:19

hehe... Nu er AJ altså ikke seriemorder!!! Men for at blive i analogien - i et civiliseret samfund ville dette, der foregår her blive kaldet selvtægt.
Normalt ville en myndighed have ansvaret for anholdelsen og tilbageholdelsen af seriemorderen. Derefter vil han komme for retten - for dommere, som er upartiske i forhold til vedkommende.

Nu er jeg heldigvis ikke nødt til noget som helst her på Kandu. Jeg siger min uforbeholdne mening, som forresten kan være lige så god som alle andres... På trods af min - i dine øjne - ubetydelighed.
Den samme ret kan alle andre benytte sig af.... er det ikke herligt?

Vaxen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-05 17:42

vaxen:

Hvis nu jeg skrev til dit sidste indlæg: "Luk røven dit dumme apperat. Du fatter ikke en SKID af noget som helst - er du 500% idiot. Du skal bare holde din kæft hvis du ikke har noget bedre at sige."

Ville du så bare synes at det er da helt ok?

Det er typisk den slags indlæg der kommer fra AJ - og det er overhovedet ikke rimeligt at vi skal finde os i den slags.

Nu skal du ikke tolke det som det jeg mener om dit indlæg, men bare sige om du synes at det vil være helt ok hvis jeg skrev sådan til alle folk herinde...?

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 17:48

Flash77
Vi er 100% enige på det du kommer med her,men jeg forstår bare ikke,at der kun er nogle få stykker,som mener,
at svineriet skal stoppes.
oz1eqp

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 17:49

Er det det, jeg skriver Flash??

Ingen almindelige mennesker med nogenlunde integritet ville synes det er ok.. Det giver da sig selv.... Og det tror jeg vist nok også, at jeg gentagne gange har givet udtryk for, at jeg ikke synes...

Det er metoden, som I alle forsøger at benytte til at få manden til at stoppe, jeg kommenterer på... Prøv at læs mine indlæg igen

Vaxen

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 18:00

Vaxen
Hvis du mener at kunne stoppe det,så kom med noget positivt input,som kan bringe svineriet til ophør.
Hvis din metode er bedre,så må det jo forsøges.
Men lad være med bare at sige,at vi skal stoppe vores indsats,hvis du ikke kan løse problemet.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-05 18:04

vaxen:

jeg tror godt jeg forstod dit indlæg - men jeg synes først og fremmest det er irriterende for os eksisterende brugere og så synes jeg det er synd at alle nye brugere der kommer til bliver budt velkommen med en lignende smørre. kandu er en god og brugbar side, men det styrker ikke siden hvis nye brugere bliver skræmt væk igen lige så snart de har været herinde - og det er i et stort omfang de nye som arne lige skal give en sviner hvis de ikke forstår tingene herinde, for så må de da være dumme!

Det er jo prøvet med "almindelige" midler at komme ham til live med klager o.s.v. - og det hjælper jo ikke. At det så tilsyneladende heller ikke hjælper at give udtryk over at man synes han er et fjols heller ikke hjælper eller får ham til at ændre adfærd er jo bare ærgeligt og man må jo nok bare konkludere at tingene skal være sådan.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 18:18

Flash>> Jeg er enig med dig i, at det er irriterende! Også for nye brugere.

Men.. Med udgangpunkt i dem - de nye... Hvis jeg kom ind på Kandu for første gang og spottede denne hadske stemning, der hersker for tiden, så ville jeg meget hurtigt betakke mig.
Det samme ville jeg gøre, hvis jeg kun løb ind i AJ når han er i dårligt humør. Og det også, fordi det giver indtryk af en hadsk stemning.

Sandsynligheden for at løbe ind i AJ i starten er trods alt mindre, end sandsynligheden for at løbe ind i en AJ-hadetråd disse dage. Derfor - hvis der var lidt mindre af det - hvis AJ var den eneste kilde til dårlig stemning her på Kandu, så kan de fleste - nye som gamle - vel leve med det. Tror ærligt talt, at der går flere nye (og gamle)kanduere tabt på hadetråde og derafkommende dårlig stemning end hvad AJ kan producere alene.

Vaxen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 31-07-05 18:22

Tja - skal ikke kunne sige om du har ret... Men kan da ikke udelukke det. Men alt andet lige, så synes jeg det er ærgeligt at arne.jakobsen er herinde.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 18:22

oz1eqp>>> for at blive i metaforerne :

Vi har en verden med terror - vi kan ikke lide det. Vi har ikke den gyldne løsning - betyder det, at vi ikke må kritisere omstændighederne? Nej vel?

Jeg har IKKE den gyldne løsning på dette "problem". Men derfor kan jeg vel godt forholde mig og kommentere til situationen som den er?

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-05 18:23

Flash, hvis du svarede mig på den måde, så ville jeg da miste respekten for din mening, og dermed ville dine udgydelser blive ligegyldige.

Jeg ville da ikke tage det alvorligt, at jeg blev beskyldt for at være så og så mange procent idiot. Og dermed føle trang til at forsvare mig eller endnu værre: Gå til modangreb?? Det ER da som at give modparten ret i, at hans mening har en betydning.

Og for mig personligt er det altså flintrende ligegyldigt om der er én, 100 eller 10000, der mener det samme som jeg.
Det er et argument, du kun kan bruge til folk, der ligger under for gruppepres.

oz1eqp, jeg rådgiver dig IKKE om, hvilke fora, du skal bruge, men jeg oplyser dig om, at der findes fora, hvor der bliver grebet ind selv ved mindre mislyde mellem brugerne. Men det resultat, at admin hele tiden skal være den toneangivende og den der bestemmer, hvem der er skurk og hvem der er helt.

I bruger argumenter, som bruges af børn i en skolegård for at skaffe medmobbere: 1) Du er ikke kompetent. 2)Du er (næsten) alene om dit synspunkt. Vi er mange der er enige. 4) Du må åbenbart være én af sympatisørerne (er man ikke for os, er man imod os). 5) Den mobbede "er selv ude om det". 6) Han skal ned med nakken eller han skal stoppes. osvosv..
Men der kommer IKKE en lærer og skiller vandene. Og jeg tror egentlig ikke, at læreren ville give mobberne medhold. Uanset hvad offerets brøde måtte være.

Det er MOBBERNE, der er værst til at ødelægge klimaet på kandu. Én enkelt bruger kan IKKE ødelægge noget, hvis alle andre opfører sig korrekt!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-07-05 18:27

Så skulle kandu have fjernet Arnedrengen forlængst.
Det er i al fald, så man er forvirret på allerhøjeste niveau, hvordan det til stadighed kan accepteres fra kandu's ledelse, at Arnedrengen kan forsætte sine grove kommentarer, som han desværre kan.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 31-07-05 18:27

Når jeg går ind i en tråd med en kommentar, og får at vide at jeg bare skal holde min kæft, ja så har jeg svært ved at holde min kæft.
Jeg ved ikke om jeg er med i gruppen der kører "hetz" mod AJ. Men om om jeg er eller ej, så lægger han, mener jeg, selv op til det.
Jeg synes at det er kedeligt, at man skal forlade en tråd, fordi der bliver brugt et beskidt sprog, men det er for mig en konsekvens, hvis ikke jeg skal tage til genmæle... med fare for selv at bevæge mig ned i sølet.
Mange af de grovheder der bruges, er måske ment med et glimt i øjet, det ses bare ikke umiddelbart.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 18:42

Birgitta
Det skinner klart igennem,at du er sympatisør eftersom du vil sammenligne os med børn i en skolegård.
Men du har tilsyneladende ikke noget positivt til debatten selv.Hvis man kommer med nogle sandfærdige
indlæg i forsøg på at få det Svineri stoppet,så er der med det samme nogle rygklappere,som melder
sig under fanerne,og hvad kan man bruge det til.
oz1eqp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 18:42

Arne er jo det man på internettet kalder en Troll.
I kan læse lidt mere om begrebet her også evt. selv søge videre på ordet!
http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=108/SubId=/id=1720/text=Trolling+p%E5+Internettet

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 31-07-05 18:45

Vaxen
Der er et gammelt ordsprog,som siger,at man skal ikke smide det beskidte vand væk før man har noget nyt,
det var hvad jeg hentydede til.
oz1eqp

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 19:05

tjoo... oz... det er da brugbart nok. Men det siger heller ikke noget om ansvaret for at finde nyt vand.
Det første, der skal ske er, at nogen erkender, at vandet er beskidt og siden da føler et behov for at finde nyt.

Er der ingen, der erkender det, bliver vandet aldrig skiftet og alle må leve med elendigheden og sygdommene

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 19:07

Tedd>>> Jeg tror, du har ret! Tanken har strejfet mig mange gange... Jeg er helt hundrede på, at Arne sidder og griner sin bagerste i laser over alt dette hurlumhej. Tænk at få så meget opmærksomhed fra så mange...

Jow jow, manden kan sit kram

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 19:10

Må lige putte et lille citat ind fra Tedds indlæg - i tilfælde af, at nogen ikke fik læst det hele

"Vi kan forsøge at omvende en troll så meget, vi vil. Men det nytter sjældent. Eneste mulighed for at stoppe trolling i et internetforum er ganske enkelt at ignorere vedkommende."

(jeg kan ikke finde ud af det citathalløj der, så I får den på den gode gammedags metode )

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-05 19:15

tedd

Jeg kiggede lige på dit link.

og lidt hen ad vejen har du sikkert ret i, at adfærden kan sammenlignes, indtil jeg læste, at de provokerende bemærkninger Bevidst smides for at tiltrække opmærksomhed.

Den tror jeg så ikke helt på her.
Jeg tror, at det er "ubevidst" provokerende bemærkninger, der bare skrives ud fra personens sande jeg.

Altså ikke noget der konstrueres med det formål at starte ballade, men at det generelt er vedkommendes måde at gebærde sig på blandt andre.....Som en "tornado i en porcelænsbutik".

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 19:18

>>Dova. Er det ikke lige nøjagtig sådan, man vil opføre sig for at virke troværdig?

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 19:33

bevidst eller ubevidst, Dova! Resultatet er det samme! Og var der ikke lige en tråd i går hvor Arne forsvandt fra fordi hovedparten af deltagererne ignorerede ham? Og så forøvrigt oprettede en hestehoved tråd, hvor han så kunne boltre sig?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-07-05 19:47

tedd
lige netop den tråd med hestehjerne, du nævner, som arne oprettede ser du også at flash77 helt tydeligt går ind i kun for at lave balade , og netop den måde som der er nogle få her der opføre sig på, er da meget være end det arne gør
de få stykker burde da smides ud som de første, de er her efterhånden KUN for at ødelægge det for andre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 19:58

Det jo den evige diskussionen om hvad kom først, bredker! Ægget eller hønen? Uanset hvad så skaber det en dårlig stemning på Kandu! Lidt ligesom Tyskland lige efter første verdenskrig! Hvis du ikke var socialist måtte du nødvendigvis være fascist! Og resultatet kender vi jo alle sammen!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-05 20:06

Bredker du er totalt enøjet, men ok det har du også lov til at være.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 00:12

natmaden -> Vedrørende din kommentar: Fra : natmaden Dato : 31-07-05 14:44

At DU ikke har tilstrækkeligt mange hjerneceller til at kunne indse stupiditeten i dine Goggle-søgninger, overrasker mig IKKE.

Der findes 1000-vis af mennesker der hedder Arne Jakobsen og/eller Arne Jacobsen (også afdøde). Deriblandt adskillige meget berømte.

Så hvis en søgning på arne.jakobsen eller arne.jacobsen (der IKKE er mig), giver mange hits er det IKKE så underligt. Man KUNNE jo også søge på NATMAD?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 00:36

helge.t -> Hvis det er denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/71595 du tænker på

skulle du måske tænke på at det er skide ubehøvlet at skive et forkert profilnavn?

I dette tilfælde er det SPECIELT kriminelt, idet der nemlig sidste efterår var en MEGET modbydelig profil der kaldte sig det UDELUKKENDE for at plagiere og genere mig. HAN blev smidt ud. Så når nogen bevidst eller ubevidst kalder mig arne.jacobsen, så bliver jeg squ arrig.

Ham oz1eqp der har startet denne tråd, hedder f.eks. også Arne.
I et andet forum læste HAN at en profil ved navn arne.jacobsen var blevet smidt ud og STRAKS troede idioten at det var MIG det drejede sig om. Derefter gik han på Kandu og lagde et SVINSK tip om mig.
At HAN ligesom Natmaden IKKE fatter at der findes mange mennesker i DK der hedder Arne Jakobsen, beviser jo kun endnu engang deres umådelige mangel på velfungerende hjerneceller. BVADR

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-08-05 01:00

ignorer

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 01:20

Manse9933 - Din seneste kommentar er MEGET DUM. Du fortæller nemlig ikke HVAD det er du mener at folk skal ignorere!

Der er MANGE muligheder i denne tråd. Mener du Tråden, mig, spørgeren eller?

Hvorfor kan/vil du ikke lære, at ét og KUN ét ord IKKE er, og aldrig KAN være en brugbar kommentar? Lige så lidt som én enkel smiley. Hvem og hvad griner man af???? Det kan folk jo ikke vide eller gætte sig til. Vel?

Hvis klokken er FOR mange og dine fingre er trætte, skulle du så ikke overveje helt at undlade at kommentere noget som helst????

Godnat.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 01-08-05 01:37

arne.jakobsen-> Det er skam ikke bevidst at jeg tidligere har kaldt dig arne.jacobsen. Det var en tastefejl eller tanketorsk, eller hvad du nu vil kalde det.
Havde du på en pæn måde gjort opmærksom på det, var det selvfølgelig i orden.
JEG synes imidlertid det er ubehøvlet at bede folk holde kæft, når de i god tro kommer med et indlæg.
Mvh
Helge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 02:15

Helge - Det er helt Okay. MIN måde at svare på, var at kalde dig HÆLKE-T. Samt at bede dig holde kæft.
Det var nok groft, men det var dig der startede. Ubevidst. Hvis du vil vide noget om mig, synes jeg at du skal checke min profil samt læse min historik. INGEN svarer på 350 spørgsmål på 1 år hvis han/hun er en idiot som INGEN kan lide.
Ude til venstre er der noget der hedder Statistik. Der kan du se listen over de 50 dygtigste Kanduer.

Jeg skal være den første til at beklage at vi er kommet forkert ind på hinanden. Modtag derfor min store undskyldning. Hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-08-05 02:21

Hvis man vil klage over noget, bør man så ikke skrive til kandu.dk?
Når man opretter en tråd som denne er det enten for at få opmærksomhed eller for at puste til en ild (der i øvrigt brænder udmærket i forvejen).
Måske er det endda begge grunde der er gældende?

Og nej - jeg sympatiserer ikke med nogen af parterne, jeg er blot en af dem der undrer mig over at folk ikke bare kan ignorere ting de ikke bryder sig om - og så måske smile lidt i skægget..sådan for sig selv.

EN ting er HELT sikkert - jo flere tråde af denne slags, des mere ballade.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-05 02:50

Tsk tsk tsk.

"INGEN svarer på 350 spørgsmål på 1 år hvis han/hun er en idiot som INGEN kan lide."

AJ, nu behøver det jo ikke automatisk at betyde, at der kan sættes lighedstegn mellem din kompetence til at svare på spørgsmål, og om du er en idiot ingen kan lide (for nu at bruge dine egne ord).

Det har nok med flere ting at gøre: At du faktisk kan svare på en del ting....og....at de fleste brugere kører "fair play" og accepterer de rigtige svar du giver, selv om nogen af dem måske synes, at "du er en idiot som ingen kan lide".
Det er jo ikke alle herinde der favoriserer visse brugeres svar og tildeler point ud fra hvem de kan lide.

Du kan sgu ikke bruge et fjollet pointsystem og hvor mange spørgsmål du har besvaret, til at stive personligheden af, eller til at fortælle omverdenen at du på grund af det er et godt menneske.

dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 03:08

Tsk tsk tsk.

Der er INGEN der har gjort så megen LYN-karriere som dig dova. "fair play" gælder også dig.

Kald du bare pointsystemet fjollet, men det er jo det, der har bragt dig TOP-5.

Citat
Det er jo ikke alle herinde der favoriserer visse brugeres svar og tildeler point ud fra hvem de kan lide.

Vrøvl: Såvel du som andre piger, har fået point fordi I var piger (af piger). IKKE fordi jeres svar var de bedste.

Pige/Dame-Mafia???

Hvis JEG var hunkøn, ville jeg IKKE være specielt stolt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-05 03:20

Vrøvl AJ

Og hvad så om jeg er på top5, det kan jeg da ikke bruge til noget som helst.
Jeg er sgu ikke hverken et bedre eller dårligere menneske af det.

Og din påstand med, at piger får point af piger, selv om svarene ikke er de bedste den holder heller ikke.
Tværtimod har jeg da ofte været udsat for at have svaret først på et eller andet, og så bliver et senere tilkommet lignende svar accepteret i stedet for, nøjagtig som mange andre har prøvet det.
Men det går jeg sgu ikke i spåner over.
Og jeg tror nu næsten at mindst 75 % af de spørgsmål jeg har svaret på, har det været mænd der har accepteret svaret, så ikke noget med "pige-mafia" her, det holder slet ikke.

Og din sidste linie gider jeg ikke kommentere, for den er for plat.

dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-05 04:40

dova - lad være med at kaste.......

Og hvorfor er "Hold kæft" nu et af sprogets værste gloser??? PIS, det er bare en anden måde a sige tingene på.

Det drejer sig IKKE om mine ord, det drejer sig om at en hel masse mennesker, IKKE kan finde ud af hvordan og hvornår, og derfor IGEN og IGEN spammer seriøse tråde men SHIT, hvor de istedet burde HOLDE KÆFT. Hele debatten om Kandu, er blevet drejet over på mig. Samtidigt er alle ANDRE problematikker blevet smidt i skraldespanden. Og DU jubler og synes som sædvanligt at såvel Du som Flash77, oz1eqpArne, Klumme, Krummen m.fl. kører en GOD sag.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-08-05 07:52

Du sidder og himler op om hvor uretfærdige andre er og hvor dårligt folk opfører sig... Og så kan du ikke engang overholde dine egne spilleregler??!! vurdering af dine tips, er ærligt og redeligt, men med det samme det ikke går til din fordel, sviner du folk til.. Uanset om det er tips, eller besvarelser?! Så hvem er den dårlige kandu-bruger her??...
Således skrev Misteryman i et tip.
Det er netop således det forholder sig,der er bare den forskel på dig Arne Jakobsen og vi andre,du kan ikke gøre det uden at svine folk til med udtryk,som vi andre holder os langt væk fra.
Kan du ikke leve uden disse oplevelser,hæver det dit mindreværdskompleks,eller kan du bare ikke lade være med
at være modbydelig i bund og grund.
oz1eqp

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 01-08-05 10:26

arne-> Efter din sidste kommentar til mig, har jeg intet personligt udestående med dig. Vi har alle forskellige måder at udtrykke os på, og jeg synes stadig at du til tider er grov, men måske er det ikke ment så alvorligt som det er skrevet.

Ha' en god dag
Helge

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-08-05 11:07

Kære Load AJ, flot set at der er andre end dig der hedder arne.jakobsen,
du kunne jo samtidig have set, at der er meget, der bliver kaldt kandu.
Ja og samtidig lige have læst at jeg skrev at målingerne ikke er realistiske.
Den med point'ne, ja den har du jo nævnt før, det er sjovt at se hvordan nogen spurter op af listen.
Det ligner cykelløb, dem der spurter i starten, havner for det meste bagerst i feltet, efter et stykke tid.
Uden at nævne navne, kan jeg fortælle dig at du ikke er den første, der fiser op af listen, for derefter langsomt,
falde ned igen. Ja det var jo før 'din tid'.
Din adfærd, leder tankerne hen på dårlig barndom, forlist ægteskab, og følgende manglende kontakt til børn/børnebørn.
Og det er jo synd for dig. Men jeg gætter samtidigt at du heller ikke i det virkelige liv, forstår hvad der er galt.
At jeg tidligere har 'slynget ud' at du skal huske din medicin, tja,, jeg tror at du lige nu har husket den,
grundet din rimelige tiltaleform i denne tråd.
Hvis man kunne give minuspoint, hvor tror du selv, at du ville ligge på top50 ?
Hmm...
Husker du en tråd, hvor at en angreb mig og du ville forsvare mig, mod 'alt det onde', og at jeg bad dig om at lade være, da jeg sæl kan?
Se det er jo det samme at folk gør mod dig, det er din måde at tiltale folk på, der gør dette, og din evne til at komme ind i tråde hvor du ikke høre hjemme.. nej jeg gider ikke at finde eksembler, da jeg er overbevist om at du selv er klar over det..
Kære AJ du burde forstå, at der er mere fortjeneste i venner, end i uvenner. dette er jo ikke en maritim krigszone, men ....et..et...øh ja bare et andet sted.
Jeg ser tit dova i andre tråde, og er noget imponeret over den viden hun besidder, sådan er det bare.
Hvis du vil påstå at hun har snydt, og at det oven i købet er kønsbestemt, så husk at alt kan vendes 180grader.
en vending på 350grader, er ikke det samme som at man bare næsten er tilbage hvor man startede, næ det er spild af tid,
Sådan noget ved en sejler.!

Mvh. http://www.google.dk/search?hl=da&q=Natmaden&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Jørgen

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-08-05 12:12

natmaden
Bravo,hvor er det bare sandt hvad du skriver.Det er bare en skam at det preller af som at smide vand på en gås.
AJ er og bliver uforbederlig,jeg tror lige så godt man kan droppe spørgsmålet til Kandu i skraldespanden,
for de gider åbenbart ikke reagere på kritik.
oz1eqp

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-08-05 12:15

oz1eqp, har du sendt dem en mail?
Det er yderst sjældent man har set kandu blande sig i en tråd.. Hvis ovrehovedet!

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-08-05 12:43

Calista
Jeg ville først lodde stemningen,og det er vist gjort så rigeligt nu.
Vil sende dem en mail og så håbe,at de reagerer på det.
oz1eqp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-05 13:38

Da der tidligere er nævnt lidt om de 50 dygtigste vil jeg blot nævne.

Nu behøver det ikke at være de 50 dygtigste der er på top 50, men nogle har mere tid til at være på kandu.dk end andre og derfor svarer på flere spørgsmål.

Og er det egentlig ikke fuldkommen ligegyldigt hvor man er på en statistik - det væsentlige er vel forsøget man gør sig for at hjælpe andre og skal vel ikke absolut nedgøres af en der pt er på top 50.

Lige nu er der kun een på top 50 der har denne tilbøjlighed og heldigvis for det. De øvrige 49 samt alle dem der ikke er på top 50 (for der er ikke plads til alle) yder forsøget med at hjælpe andre brugere ud fra bedste evne og hertil kommer alle de brugere der ikke har registreret sig som "superbruger" (for det kan alle blive og har ikke noget med dygtighed at gøre), men som har mange, mange gode besvarelser.

Så glem alt det om top 50 og point, og gør som de fleste andre her på kandu, hjælp hvor man kan i et ordentlig sprog - og lad være med at kommenterer de andres besvarelser.

//bentjuul

PS Natmaden > jeg enig i dine betragtninger om dova, hun ved sgu bare næsten alt.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-08-05 13:59

Det handler vel heller ikke om, at være på en eller anden top xx eller have flest poænger. I bund og grund, som jeg ser det, handler det om, at hjælpe andre.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-08-05 14:23

Jeg har sendt en mail til KANDU Teamet,så må vi se om de gider svare på det.
oz1eqp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-05 14:24

Helt enig calista - jeg håber da også det er det jeg har skrevet i mit indlæg.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-08-05 15:04

Tak for svaret Flash77.
Vi kommer jo ikke videre så jeg lukker ned.Tak for alle indlæg i debatten.
oz1eqp