/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Psguard
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 360 gange
40 point
Dato : 31-07-05 12:03

jeg fik i dag en ordenlig omgang skidt... min bagrund blev lavet om til sådan en web-active desktop der... min startside blev lavet om til en eller anden underlig en med pop-up.... og jeg fik konstante pop-ups på skrive bordet... men alt det har jeg fjernet... det er den sidste psguard jeg ikke kan få væk der kommer et lille ikon i taskbaren en rød cirkel med et hvidt udråbstegn...og den laver genvej på skrivebordet... jeg har dog fået lavet så den ikke kan åbne programmet den laver en ulovlig handling hver gang den prøver på at åbne så windows lukker den... men hver gang jeg fjerner alt til den kommer det bare tilbage efter reboot håber i kan hjælpe mig herunder kommer lige min hijack this log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:53:00, on 31-07-2005
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\DrWeb\spidernt.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Martin Svenningsen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\MARTIN~1\LOKALE~1\Temp\se.dll/space.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE (file missing)
O16 - DPF: {54B52E52-8000-4413-BD67-FC7FE24B59F2} (EARTPatchX Class) - http://www.ea.com/downloads/rtpatch/EARTPX.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:25

det ser ud til at hjælpen er længe om at dukke op - send din log ind til
http://www.spywarefri.dk/forum/
så har du da en mulighed for at der sker noget og du ikke bare sidder og venter

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 31-07-05 12:40

der har jeg prøvet

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 31-07-05 12:42

Den er inde hos os, men vi har forlangt Servicepack 1 på den, inden vi gør noget.
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16444

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:42

ingen hjælp ???????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:43

ahaaaaaa - jamen det er jo forståeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:48

Martin - hent dog den servicepack !!!!!!!!!! det virker da temmelig underligt ikke at gøre det når det kan hjælpe dig med hotfixes osv - dooooh

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 31-07-05 18:23

Det jo klart! Hvis man ikke opdater sin windows med diverse sikkerhedspatches er det jo et sisyfos arbejde for spywarefri at hjælpe, da problemet vil opstå igen og igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 18:26

det er jo lige der spørger komme i klemme - vil selv bestemme - men på den anden side gerne have gratis hjælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 18:51

Tror du politiet gad blive ved med at komme, hvis indbrudsanmelderen gang på gang blev ved med at lade sin dør ud til gaden stå pivåben?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:15

tedd - at lade døren stå åben er jo ikke nogen forbrydelse - men - hvis der er tale om forsikring så tangerer det
Det er forresten ikke politiet der rykker ud i det tilfælde - men et vagtselskab -

nå - hvis spørger ikke vil sikre sig lidt selv så ham om det - ingen kan jo tvinge ham (som han forresten påpegede hos spywarefri

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 31-07-05 22:56

jeg har løst problemet fandt en engelsk guide på et andet forum... til en som havde samme problem der var ingen problemer i ikke at have sp1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:59

det gør jo ikke sikkerheden bedre for dig

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 01-08-05 19:49

ja men man er da hellere ikke tvunget til at købe norton fordi det gør sikkerheden bedre.... og ja jeg ved godt sp1 er gratis men det betyder ikke at man skal hente det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 21:46

Så lad vær med at hente SP1 eller 2 Det jo din computer! Men regn åbenbart ikke med hjælp når det går galt! (og det gør det)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 21:47

Lidt ligesom at dyrke analsex uden kondomer

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 01-08-05 22:25

Hmm... lidt underligt eksempel... men ok jeg forstår det... hmm tror jeg nok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 22:38

Der er masser af folk der vil hjælpe dig Martin! Men hvis deres råd ikke trænger ind (Og de gør det jo bare for at hjælpe dig efter langt tids erfaring) Så nytter det ikke rigtigt og de føler sig lidt til grin! Tror bare det er det! Ok?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 01-08-05 23:33

Ok...