/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lydenhed mangler??
Fra : hondaforever
Vist : 1948 gange
24 point
Dato : 31-07-05 09:33

hej.

Jeg har lige købt en ny computer, men der er ingen lydenhed i den, derfor skal jeg installere en skriver den. Hvor kan jeg skaffe sådan en lydenhed fra?

vh søren

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 34 point
Dato : 31-07-05 09:40

måske den er på bundkortet, og der vil så være en driver cd rom til bundkortet som du kan installere..brug evt guiden tilføj hardware som du finder under kontrolpanelet

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 31-07-05 09:52

Den skriver jeg skal installere en lydenhed, men jeg har fik ingen cd-rom med da jeg købte den. Kan man ikke hente en inde på en hjemmeside eller noget?

vh søren

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-07-05 09:56

muligvis, så skal du finde ud af hvad det er for et bundkort, og så finde producentens hjemeside.

er der lyd i din mskine er der ganske små stik, hvor højttalerne skal sættes til...

Måske du også kan se i enhedshåndtering, via kontrolpanel, system om der er gule udråbstegn, slet dem, og genastart, måske finder XP dem selv...

der må da være een aller anden form for CD med hvis det er en ny maskine du har købt..

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 31-07-05 10:02

ja, der er to udgange til højtalere. Den eneste cd der var med, var en der hedder " Turbolinux Workstation"

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 10:14

? Kører du Linux

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-07-05 10:14

ved ikke hvad der er på den CD, men læg den i og se om der skaltilføjes mere hardware, hvis der så er en driver der vil guiden finde den...

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 31-07-05 11:01

der sker ikke n0get når jeg sætter den i. Problemet er det, at jeg mangler en lydenhed, hvordan får jeg det?

vh søren

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 31-07-05 11:03

Prøv lige at gå ind i bios når du starter maskinen op ((Typisk ved at trykke på "delete" et par gange i opstartsfasen!)
Der kan du muligvis "enable" motherboardets lydkort.

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-05 11:13

Jeg tror det bliver svært for dig at få hjælp, med de få oplysninger du giver. Prøv at skriv her hvilket styresystem du bruger er det windows XP er det linux eller andet ?
Hvad er det for en PC ? Har du købt den fra ny ?

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 31-07-05 11:24

har lige været inde og kigge i Bios, og jeg kunne ikke finde noget med Motherboardets lydkort.

Min computer er en Acer Aspire, amd sempron 2800+, 512 mb ddr, 160 gb, windows xp home edition.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 11:26

Har du opdateret drivere, fra din Xp der ligger også nogle, der skal instaleres.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 11:29

Ellers mail til fabrikanten af bundkortet, de plejer at være venlige, og henvise til drivere på nettet, eller sende dig en cd med drivere.
Utrolig du ikke fik en cd med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 11:37

hvis det er en helt ny pc - har du så overvejet at geninstallere alt igen ?????????????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 31-07-05 11:45

Nytter intet, hvis det er en driver, der ikke findes på Xp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 11:54

tror jeg også den gør - men visse af acers produkter har det med at drille i opstarten

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 31-07-05 12:07

er der ikke en manuel med til den pc,der må da stå om det er onbord lyd eller du skal ha et lydkort ved siden af??
ohh der var stik til højtaler hmm gå ind hvor du har købt den pc og få dem til og sætte det lyd op for det er en ny så det skal bare virke jo og sig det med de cder mærkligt du ikke har fået en repair cd rom med til xp home det er der til min brors acer pc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:11

Tec_Raven du har bare ret - og der er da cd´ere med hvor jeg har set dem !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 31-07-05 14:05

jepper ind og få de cder

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 31-07-05 14:08

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-07-05 14:10

selv tak, du er altid velkommen....