Til mpjc
Fra : buch78
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 30-07-05 20:51

her er loggen så

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\WinBar\WinBar.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\administrator\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: WinBar.lnk = C:\Programmer\WinBar\WinBar.exe
O8 - Extra context menu item: Bloker alle billeder fra den samme server - C:\Programmer\Avant Browser\AddAllToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Marker forekomster af ord på denne side - C:\Programmer\Avant Browser\Highlight.htm
O8 - Extra context menu item: Søg på ord - C:\Programmer\Avant Browser\Search.htm
O8 - Extra context menu item: Tilføj til Ad Blocker - C:\Programmer\Avant Browser\AddToADBlackList.htm
O8 - Extra context menu item: Åben alle links på denne side... - C:\Programmer\Avant Browser\OpenAllLinks.htm
O8 - Extra context menu item: Åben i ny Avant Browser - C:\Programmer\Avant Browser\OpenInNewBrowser.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 30-07-05 21:38

Hej!

Ja, det ser ikke ud til at der er noget snavs.

Dog vil jeg mene at du bruger et sikkerheds værktøj extra nemlig C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe...

prøv evt. at scan med http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-07-05 21:42

Hejsa.. det eneste StartupMonitor gør, er at sørge for at alle programmer ikke starter op på samme tid. grunden til at jeg har den er at ellers fik jeg en timeout på mit trådløse netværk.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 30-07-05 21:49

ok... men startupmonitor kan også godt bruges som et sikkerhedsværktøj...

Accepteret svar
Fra : mpjc

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-05 10:03

Må jeg spørge hvorfor du ikke bruger Mozilla Firefox?

- og vi kan jo lige så godt lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : buch78

Dato : 10-08-05 22:04

Tak for svaret mpjc.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-08-05 22:07

Grunden til at jeg bruger Mozilla Firefox er at
Den er noget hurtiger end IE
Den kan åbne mange faneblade i samme vindue.

FX.. hvis jeg går ind på kandu under de seneste 25 så kan jeg vælge at åbne et faneblad til alle de spørgsmål jeg syntes er noget værd. og hvis der fx. er et par stykker jeg gerne vil have opdateret så jeg jeg gøre det ved hver enkelt eller alle sammen..