/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plæneklipper startproblemer...
Fra : carlsen6
Vist : 6651 gange
50 point
Dato : 11-10-02 22:04

jeg er den lykkelige ejer af et par plæneklippere, der begge skal startes med snoretræk,det skulle jo helst være sådan at de starter første gang.
den ene kan startes med startgas,men det er ikke tilfredsstillende,er der nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet,tændrør er næsten nye,elektrodeafstanden er ok,på tændrøret ????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 21:21

Hej,

Der kan være flere ting galt, og da du kan starte den med startgas er der jo
liv nok i den elektriske del. Så måske skal problemet findes i karburatoren,
der åbenbart ikke kan lave den rigtige blanding til at starte på. Måske er
der noget galt med chokeren...? Det er normalvis totalt umuligt at få liv i
en plæneklipper uden brug af choker.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:x%Fp9.93492$Qk5.4236713@news010.worldonline.dk...
> jeg er den lykkelige ejer af et par plæneklippere, der begge skal
> startes med snoretræk,det skulle jo helst være sådan at de starter
> første gang.
> den ene kan startes med startgas,men det er ikke tilfredsstillende,er
> der nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet,tændrør er næsten
> nye,elektrodeafstanden er ok,på tændrøret ????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 21:13

carlsen6 skrev:
> jeg er den lykkelige ejer af et par plæneklippere, der begge skal
> startes med snoretræk,det skulle jo helst være sådan at de starter
> første gang.
> den ene kan startes med startgas,men det er ikke tilfredsstillende,er
> der nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet,tændrør er
> næsten nye,elektrodeafstanden er ok,på tændrøret ????

Det ville hjælpe meget hvis du fortalte hvilken type motor der er tale
om, og om det er med aut choker eller primer.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 23:04

"carlsen6" <carlsen6.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:x%Fp9.93492$Qk5.4236713@news010.worldonline.dk...
> jeg er den lykkelige ejer af et par plæneklippere, der begge skal
> startes med snoretræk,det skulle jo helst være sådan at de starter
> første gang.
> den ene kan startes med startgas,men det er ikke tilfredsstillende,er
> der nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet,tændrør er næsten
> nye,elektrodeafstanden er ok,på tændrøret ????
>
> --

Det kan være kondensator problemer eller måske er din tændgnist ikke kraftig
nok, men det lyder som om fejlen ligger i karbureringen.
Har du renset luftfilter og givet det frisk olie?
Nu skriver du ikke hvilken motor det er, men på Briggs & Strattons
hjemmeside kan du finde forskellige manualer og andre nyttige informationer
Du finder siden her: http://www.briggsandstratton.com/

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 12-10-02 11:07

Du kan evt. prøve at skrue tændrøret af, og så se om der kommer gnister du du rykker i snoren. Sørg for at tændrøret har god stelkontakt. Benzintilførslen er vel i orden?

Accepteret svar
Fra : pasn

Modtaget 50 point
Dato : 14-10-02 01:03

En meget forekommende fejl er såmænd at man læser på motoren at der skal trykkes 3 til 4 gange på den lille gummibold for at pumpe benzin op inden starten, og så gør man det. Prøv lige at pumpe 10 til 15 gange i stedet for, INDEN du rykker i snoren første gang, så starter de fleste. Går den så i stå igen, så pump 2 gange igen og ryk, så burde den være klar til klipning. (Råd fra en plæneklipperreparatør, og det virkede OGSÅ for mig).
Per Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-10-02 00:36

Har du checket at der ikke er vand i brændstoffilter og skidt i luft-ditto?
Jan

carlsen6 <carlsen6.news@kandu.dk> wrote in message
news:x%Fp9.93492$Qk5.4236713@news010.worldonline.dk...
> jeg er den lykkelige ejer af et par plæneklippere, der begge skal
> startes med snoretræk,det skulle jo helst være sådan at de starter
> første gang.
> den ene kan startes med startgas,men det er ikke tilfredsstillende,er
> der nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet,tændrør er næsten
> nye,elektrodeafstanden er ok,på tændrøret ????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : lark

Dato : 17-10-02 09:32

Hej.
Det lyder som om der er noget i vejen med karburatoren.
For at finde ud af der er fremgangsmåden følgende:
1 :Afmonter luftfilter.
2: Hæld 2 cl benzin (det svaret til en snaps) i indsugningshullet .
3: træk i startsnoren, og starter den let, så ligger fejlen i karburatoren.

For at afhjælpe fejlen så prøv først at rense karburatoren med trykluft, og prøv så igen.
Hjælper det ikke så er sandsynligheden stor at du skal skifte gummimembranen i karburatoren.
Det er et svagt punkt ved B&S motorer.

Held og lykke med dit projekt.

MVH LARK

Kommentar
Fra : pasn

Dato : 17-10-02 20:27

Glemte forresten en yderligere kommentar i mit tidligere svar, nemlig "Gammel benzin". Har du mere benzin i dunken til plæneklipperen når sommeren er slut, så hæld resten i bilen, og start næste forår med frisk benzin, det tænder altså bedre. Ved ikke hvorfor, men har konstateret at dette råd fra en plæneklipperservicemand OGSÅ virkede.
Per.