/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Amitech Førstehjælp win 98
Fra : yearhouse
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 30-07-05 17:05

For år tilbage købte jeg en Amitech pc...som forlængst er gået på efterløn. Der fulgte en startsiskette og 2 cd´er med....kaldet Amitech Førstehjælp. Halløjet indeholdt Windows 98.
Jeg har prøvet at indlæse dette i en anden pc...men så kommer meldingen: "Dette er ingen Amitech".
Nu har jeg igen fået ny pc....og vil så gerne have win98 på den gamle, da den letter kan køre noget af mit "gamle guld".*g*
Har jeg mulighed for at "hugge" win98 fra disse cd´er?

Sommerhilsen
TOM

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-05 17:08

Nope, Amitech's CD'er er mig bekendt krypteret. Og de tjekker hardwaren før de dekrypterer. Det er endda så sort, at hvis du installerer et andet styresystem på en Amitech, kan du ikke reetablere driverne.
Til gengæld er det dansk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:11

når du har købt en amitech med tilhørende førstehjælp så følger de maskinen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 17:18

Joooo tak.....det følger maskinen, ja. Men jeg forestillede mig at win98 er win98....såååå..hvis jeg nu lærte at "pille lidt" ?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 17:23

Tjahh, sådan hænger verden bare ikke alt tid sammen. Nogen pillede før dig.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:24

jeps og i den grad hansen9

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 17:36

Tak for svaret hansen9.

He he....Ja verden er fyldt med "piller" og de "koster".
Men mon ikke man stadig kan opdrive en win98?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 17:38

Det kan du sikkert. Hvis du kender bare 3 mennesker vil jeg gætte på at de 2 har en i skuffen de ikke bruger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 17:39

Det kan du sagtens, på QXL.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-05 18:10

Hmmm... Jeg vil gerne lige tilføje.... At ALLE åbentbart lige har ryddet op i de gamle sager og smidt win98 ud....

Står selv og skal formatere og installere win 98 på en gammel bærbar. Og har derfor - så sent som i dag - søgt med lys og lygte i hele min bekendtskabskreds efter en gammel 98' er.. Men nej.... Alle har fået et voldsomt tilfælde af sorteringsvanvid - "lige her den anden dag"

Håber du har mere held end jeg

Vaxen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 19:41

Ohøjjjj.....har lige fundet en Win95........og en djævelsk masse disketter til Win 3.1
he he...."museumsting" i gemmerne

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 19:47

.....og i mit pulterum stod osse min gamle pc.....beregnet til de bløde disk..
og for at det ikke skal være løgn....en gamle spillekonsol SAMDO gm-402.

Museum-TOM

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-05 20:02

Det er jo ren nostalgi yearhouse!!!!

Måske du trænger til en gang sorteringsvanvid...

Vaxen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 20:53

Tak Vax.

Jeg er osse middelaldrende......dog ikke fra middelalderen *looool*

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 02-05-06 21:15

hej tom!
faldt lige over det her -jeg er selv ved at køre en gammel amitech op til spillemaskine til børnebørnene-du kan downloade en ny startdiskette(førstehjælp) på amitech side-http://www.amitech.dk/ og så fungere 98 fint på den.
ruthy