/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Manualer i PDF format
Fra : tadeo
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 30-07-05 16:57

Mange der har købt et Digitalt Kamera, savner ofte et program hvor manualen kan vises på skærmen i PDF format.
Vi har ikke alle "Falkeøjne", det er en dejlig måde at læse en manual på. Det gi´r et bedre overblik.

Mange kameraer med cd-rom software har denne menu, men langt fra alle.

Det kan man se på nettet, hvor der ofte søges efter nævnte format, uden resultat.

Hvad gør man så?, man scanner alle sider ind, hvis man har et PDF program på sin comp.
Det mest kendte er Adobe Reader, det har jeg også, sidste nye version.

Det tog ca. 1,5 time at scanne de 75 sider, alt så godt.

Men, der er et men, jeg kan "skitte" få det til at køre med start fra første side, jeg har skrevet
side tallet for hver scanning, men det sker ikke side for side når jeg markerer hele manualen.
Den springer i siderne. Den kan dog læses via sidenr.

Hvad gør jeg galt?

Gode råd efterlyses!!!!

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:13

Mange af de manualer du omtaler, kan downloades i PDF-format fra producentens hjemmeside. Men hvis du er nødt til at scanne et flersidigt dokument ind som PDF-fil, så læs vejledningen i dit scannerprogram. Du har helt klar begået en fejl. Jeg ved ikke hvilken, men lær at bruge dit scanner-program. Så løser det sig selv. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 17:23

Jamen, de fleste er på engelsk, når man nu ikke er særlig god til dette sprog, så kan det ikke bruges til noget, det er også en dansk oversættelse det handler om. Det Kamera jeg omtaler er et Minolta E 500, jeg har ikke set noget i omtalte format, det er muligt jeg har gjort noget forkert i scanningsprocessen.

Jeg vil undersøge dit forslag nøjere, men ønsker også andre kommentarer til belysning af mit spørgsmål.

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 30-07-05 17:26

Det er nok ikke scanningen der er galt med, men snarere en fejl der er sket ved oprettelsen af PDF-filen. Hvilket format har du skannet i?
Så vidt jeg ved kan man ikke oprette PDF-filer med Reader (måske online?), jeg mener at det kræver Adobe Acrobat eller Distiller.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 17:34

helge,t
Kan du forklare det nærmere?

Jeg mener heller ikke, at det er scanningsprocessen det er galt med, men det er muligt jeg stiller for
store krav til programmet, det er jo et gratis program.

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:36

pdf 995 er gratis og kan gemme fra alle programmer da det du installerer er en extra printer - der dog ikke printer men blot gemmer det du vil gemme som pdf

Kan hentes her - og er gratis

http://www.pdf995.com/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:36

Helge - Der fortælles IKKE hvilket scanner-program der er brugt, men de fleste KAN scanne og gemme som PDF-fil. Hvordan de enkelte indscannede sider så gemmes kan afvige fra program til program. Men dette er som jeg skriver beskrevet i det enkelte programs vejledning.
Jeg har ikke sagt at det er selve scanningen der er gået galt. Jeg har sagt at tadeo har begået en fejl, nemlig i måden han/hun har gemt de indscannede dokumenter på.
Jeg har selv en HP PSC 1210 og med denne følger selvf. software. Via denne software vælger man selv hvordan det indscannede skal gemmes (Inkl. PDF-format). Og NEJ Acrobat Reader KAN ikke indlæse noget som helst, KUN vise PDF-filer.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 17:37

UPS!!!

Jeg bør nok tilføje, min scanner er en multi HP 1210.

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:39

Tadeo - Så fortæl lige HVILKET program du taler om? Det kan vi jo ikke gætte os til. Adobe Acrobat Reader er KUN et program der kan vise PDF-filer. Det er IKKE det du har brugt til indscanning af dine dokumenter. Hvilket program har du SÅ brugt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:42

OK, det er den samme som jeg har. Den kan det du ønsker, og du HAR begået en fejl under indscanningen. Jeg vil ikke gengive hele vejledningen her. Som sagt: Læs vejledningen der kommer op når du starter indscanningen. Det er ikke så svært. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 17:43
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:45

Fijala - Læs nu tråden før du svarer.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 17:48

arne. jacobsen.
Det program jeg omtaler, er det program der bruges til at læse eksempelvis reklame aviser fra diverse dagligvare m.v.

Programmet er Adobe Reader 7.00 sidste version, men som jeg tidligere har skrevet, det er muligt jeg kræver for meget af et
gratis program.

Hvis det ikke er det rigtige?, hvad er så det rigtige der opfylder de krav jeg stiller?

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 17:49

Ja arne, det så jeg godt men hvis det hele kunne løses ved at hente den på nettet var det jo nemt. Så nu ikke så vrissen. Det er jo kun for at hjælpe lille arne.
Selvfølgelig lærer man jo ikke noget af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:50

Det har jeg lige givet dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 17:51

Men her igen

http://www.pdf995.com/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 17:59

Fijala -> Hvis du havde læst tråden, ville du se at Tadeo ret hurtigt fortæller at han IKKE er interesseret i ENGELSK. Din kommentar er KUN et link til et sted hvor Tadeo kan hente en ENGELSK PDF-fil. Så jeg er IKKE vrissen. Synes blot at din kommentar i lyset af Tadeos ønsker er ubrugelig.

Tadeo -> Din version af Adobe Reader er helt OK. Det er IKKE det der er problemet. Men når du indscanner et dokument er det IKKE Adobe Reader der gør det for dig, Det er dit HP-program der står for den del af sagen. Og det er HP-Programmet du skal lære at kende for at kunne indscanne dine dokumenter korrekt.
Programmet hedder HP Director. Og hvis du har en HP PSC 1210, så har du også det program. Når du indscanner, er der hele tiden hjælp til rådighed. LÆS disse hjælpesider og træf de rigtige valg under indscanningen. Så virker det også for dig. Venlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 30-07-05 18:07

Jeg er helt overvældet over alle indlæg, det kunne måske anskueligøre problemer i forbindelse scanning af manualer.

Jeg vil nu nærlæse alle kommentarer, og vender tilbage i morgen søndag, da jeg skal videre i dagens teksk.

Mvh
Tadeo

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-05 18:10

Meget tyder på, at I snakker samme sprog:
Tadeo - Adobe Reader, benyttes kun til at læse PDF-filer. Det er ikke dette program du har benyttet ved scanning af de mange sider.
Fijala - Det er ikke en manuel der efterlyses, men en forklaring på hvorfor tilfældigt indscannede documenter ikke kan læses via Adobe Reader.
Arne og Refi - I efterlyser de rigtige spørgsmål og Refi, du anbefaler et program der evt. kan løse problemet - hvis scanning gentages.

Jeg følger lidt med for at se, om I løser problemet.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-05 18:23

IVAN -> Tadeo skriver at han har en HP PSC 1210. Dette er en maskine der kan Printe/Scanne/Kopiere. Sammen med denne printer modtager man en Software-pakke der hedder HP Director. I forbindelse med Scanning af dokumenter er det dette program der benyttes. Man får mulighed for at vælge om man ønsker det indscannede gemt som PDF eller et andet format. Og så er det blot at følge vejledningen.
refi's program er i denne forbindelse ikke nødvendigt, idet HP Director sagtens kan klare opgaven. Jeg VED det fordi jeg selv har en HP PSC 1210.
Tadeo har taget fejl og TROR at det er hans version af Adobe Acrobat Reader der ikke fungerer ordentligt. Det er IKKE tilfældet. Men når man ikke danner sin PDF-fil korrekt, er det umuligt at få den VIST korrekt. Og det ER IKKE Acrobat Reader den danner PDF-filen, men HP Director.

Så problemet ER løst. Hilsen Arne

P.S.: Om Tadeo så forstår hvad jeg mener, er jo et åbent spørgsmål. Men JEG kan ikke forklare det bedre.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 30-07-05 19:00

Når arne.jacobsen har løst problemet, er der vel ingen grund til at vi andre kommer med flere kommentarer.

Helge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 19:04

Hælke-T

Jeg hedder arne.jakobsen.

Men hvis du mener at du har et bedre svar, skal du selvf. komme med det. Det vil jeg da også gerne læse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 19:07

Helge hedder ikke Hælke

Men her - det er såmænd udmærket - hvis JEG skal sige det.

http://www.pdf995.com/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 19:17

refi -> Og JEG hedder ikke arne.jacobsen (helge.t hedder HELLER ikke Hælke-T, sådan noget kaldes anskuelighedsundervisning, men det kræver LIDT humor) (Skal jeg også lære dig hvad DET er?).

refi -> Hvorfor bliver du ved med at sende et link, der i denne sag er TOTALT ubrugeligt. Det er IKKE et spørgsmål om, at Tadeo's PDF-program ikke kan vise filen. Der er altså INGEN grund til at downloade programmet fra dit Link.

Tadeo HAR programmet (HP Director), men bruger det bare forkert.

FATTER DU DET NU. ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 19:22

Ja "arne" - Har det selv men bruger det ikke.....

Det andet er meget nemmere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 19:28

refi -> Ingen grund til at downloade nye programmer, når man i forvejen har et eller flere der er beregnet til at løse opgaven.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-05 23:53

Hejsa
tadeo jeg tror du har misforstået lidt omkring scanningen............
som jeg læser dit spørgsmål, så har du 75 pdf filer som du har scannet ind. som du vil have som var det en
manual......på 75 sider
dette kan du ikke gøre med adobe reader men kun læse med adobe readeren....
du har et eller andet program som du har brugt til at scanne med og som gemmer det i pdf format som rigtigtnok
åbner det med adobe reader.
men for at få det som en sammen-hængende fil skal du bruge et andet program til det.
f.eks hvis du har microsoft word installeret åbne et nyt dok. indsæt nyt billed fra scanner eller kamera.
alle 75 efter hinanden, du vil så få et word dok på 75 sider som du så evt. kan konvertere til pdf med pdf955
så det fylder mindre.
når du nu har scannet billederne (siderne) ind kan du indsætte dem i word via indsæt billed "fra fil"

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 31-07-05 15:58

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg har scannet med min scanner og gemt til fil, hver scanning blev automatisk oprettet i PDF format af mit scanner program, HP multi 1210.
Jeg har oprettet en mappe til dette, denne mappe kom for hver scanning jeg foretog, her angav jeg så side numre 1,2,3 osv.
Jeg har fået noget at arbejde med vedr. indstillinger i printer og de andre programmer.
Word kan også bruges med sideindstillinger, det er også en mulighed, har også downloadet de forskellige links jeg har fået,
også den engelske manual.

En stor tak til alle med alle velmente råd og links på mit spørgsmål , forresten jeg er af han køn arne.jakobsen.
Ha´ en forsat god søndag til alle.

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 16:08

tadeo - Når du indlæser kan du få den til at fortsætte indlæsningen af efterfølgende dokumenter i SAMME PDF-fil således at du kun har 1 PDF-fil med hele vejledningnen. Hvis du indlæser hver enkelt side i vejledning til en separat PDF-fil er det klart at du har problemer med visningen. Indlæs ALLE siderne i SAMME PDF-fil som HP Director giver dig mulighed for. Husk nu at indlæse i sidenr.-orden. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 31-07-05 16:35

Hej arne

Den tanke har strejfet mig, nu har du så bekræftet den, det er jeg glad for.
Endnu en gang tak for hjælpen

Hilsen Tadeo

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-07-05 16:39

Åh - det var så lidt.