/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP update
Fra : bimbobo2
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 30-07-05 16:45

Hej,
jeg har skiftet en del ting i min PC for et par uger siden... harddisk, brænder, RAMblokker o.s.v.
Jeg kunne ikke aktivere min OEM kopi af XP home edition, derfor ringede jeg til Microsoft for at kunne aktivere den igen.
Jeg fik tildelt af en MS supporter en ny aktiveringsnøgle og det gik fint! Jeg har installeret alle opdateringer tilgængelige dengang og det gik også godt, men i dag after at hve forsøgt igen, windows update side svarer, at "aktiveringsnøgle er ikke gyldig, fordi den ikke er udstedt af Microsoft"!!
Hvad sker der?.... Nu sidder jeg her, og ikke forstå en meter....
Er der nogen, som kan hjælpe? Jeg kan også vente til på mandag og ringe igen til MS support, men... er det ikke underligt! .. eller er det bare en anden MS sjov historie?
Mvh

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 16:47

Det er bare MS i en nøddeskal. Han har givet dig en supportkode sikkert, den er tidsbegrændet. Ring til MS-support på mandag, så kan de lære det, kan de

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 16:51

Skal man bruge en aktiveringskode for opdateringer?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 30-07-05 16:58

nej, det skal man ikke, med de har et eller andet nyt værktøj, som skal bekræfte at din XP er originale og ikke piratkopieret... Min er helt OK, OEM version...!! Så det er bare noget fis, at man skal sidde her og føle sig taget bagi, enndu engang...
Jeg begynder at "forstå" dem, der ikke bruger penge til MS produkter....! Det er helt til grin!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 17:00

Jeg havde samme problem for en tid siden. Fik en alenlang kode, 40 tal tror jeg,
det har fungeret uden problemer, også opdateringer.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 30-07-05 17:12

teil : ja din kode skal være gyldig udstedt af microsoft ( det er noget nyt der er blevet lavet ved sp2 update)

du kan jo prøve at ændre din kode til en af disse der fåes på nettet så vil du sikkert få en af af disse oplysnynger når du prøver at opdatere
din kode er ikke udstedt af microsoft
eller din kode er ikke registreret hos microsoft

men man kan dog komme uden om det ved at aktivere automatisk opdateringer.

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 60 point
Dato : 30-07-05 17:16
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 17:16

netop bimbobo2´s problem.
Koden kom fra microsoft og burde derfor være helt ok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 17:18

det er vel bimbobo2 der skulle prøve

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 30-07-05 17:32

ja det er det vel ( sorry) men det var bare for at du kunne se hvadd der var blevet lavet,
men det er heller ikke noget problem for mig med opdateringer .

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-07-05 17:34

Det er ok, jeg kigger lidt på siderne.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 30-07-05 17:54

"Valideringsfejl: Produktnøglen er ugyldig[0x80080222]

Hvorfor blev det ikke valideret?
Den produktnøgle, der er knyttet til din kopi af Windows, er aldrig blevet udstedt af Microsoft."

Dette er det svar jeg får, når jeg forsøger at opdatere...
Så, jeg takker for alle svar, men det ser ud som om Microsoft har et problem, og også mig "helt ufrivilligt"...

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 30-07-05 17:55

Tak for svaret huntermis.

Kommentar
Fra : huntermis