/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Prisgaranti?
Fra : jysch
Vist : 3522 gange
100 point
Dato : 30-07-05 15:53

I mandags købte jeg en kombineret Video/DVD afspiller i Føtex til 1300,- og nu har jeg lige set at den fra på mandag kan fås til 1000,-.

Kan jeg forlange at få den til denne pris?

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 15:56

Allerførst - slet dit andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 16:08

Nå - det er for sent....

Mit indlæg forsvandt, men står i det andet spørgsmål....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 16:21

Jamen så vil jeg da også svare her! Nej det har du IKKE krav på. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : vridsgaard

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-05 16:32

Hej Jysch

Jeg har selv her for nylig købt en masse maling i Bilka, som kom på tilbud ugen efter. Det synes jeg var ret meget øv, så jeg tog i Bilka med min bon og bad pænt om at få differencen refunderet. De var lidt skeptiske overfor det, men jeg sagde, at hvis de ikke gjorde de, så ville jeg jo bare tage og købe samme mængde maling til tilbudspris og returnere dem igen ved at forevise min bon fra ugen før, hvor malingen ikke var på tilbud og på den måde få differencen igen. De kunne godt se, at der så ikke var nogen fidus i, ikke at refundere prisforskellen, så jeg fik min maling til tilbudsprisen. Du kan jo vel gøre det samme.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 16:38

vridsgaard -> Du var smart, men de har IKKE pligt til at refundere efter nota, KUN til nuværende pris. Hvis du i én uge køber en vare og får en nota på 1000 kr. Ugen efter køber en identisk vare på tilbud til 700 kr. Kan du højest få de 700 kr igen, og KUN hvis de har lovet fuld returret.
At de DU talte med åbenbart var nogle uvidende elever, gør det ikke sandsynligt at alle andre er ligeså dumme.
De HAR IKKE pligt til at refundere en købt vare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 16:39

- Det er da vist på grænsen til svindel......

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 30-07-05 17:10

Tak for svaret vridsgaard.