/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne ikoner....
Fra : oleeliassen
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 30-07-05 14:55

... permanent fra skrivebordet i windows 2000. Hvordan er det nu at jeg gør det?

-Ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 15:00

Du trækker dem bare ned i skraldespanden. HIlsen Arne

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:03

Du højreklikker på skrivebordet - egenskaber for skærm - skrivebordet - tilpas skrivebordet. Her kan du lege lidt med ikonerne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 15:04

P.S.: Et Ikon på skrivebordet er jo bare et udtryk for en genvej til et program eller et dokument. At du fjerner Ikonet, betyder blot at du fjerner genvejen IKKE selve programmet/dokumentet.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:09

arne jakobsen> jeg er ikke enig med dig i det man jo udmærket kan gemme et original dokument eller program på skrivebordet uden at placere disse i mappehirakierne. Sletter du disse "ikoner" sletter du også hele programmet/dokumentet.

oleeliassen> genvejsikonerne på skrivebordet kendetegnes altid ved at der er markeret en pil og hvor navnet på ikonet som regel er betegnet med startteksten genvej til ...osv.

Så pas nu på med hvad du gør:)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:19

Her er lidt spændende krydderier til dig såfremt du vil eksperimentere lidt med windows brugerflader, indstillingsmuligheder o.m.m.

God fornøjelse:)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:19
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 15:20

jeanette18 -> Rigtigt, men når man fører et Ikon til skraldespanden, kommer den med et popup-vindue og gør opmærksom på det. HVIS der IKKE er tale om en genvej, og man IKKE ønsker at slette selve dokumentet, kan man jo blot flytte det ud i en mappe først. I øvrigt er det da noget sjusk KUN at have sine dokumenter liggende direkte på skrivebordet. Det bør kun være de dokumenter som alligevel kun er indlæst for lige at checke dem. Efter at de er checket bør man da flytte dem fra skrivebordet til en dokumentmappe. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 15:25

Hej jeanette og arne

Jeg er ked af hvis jeg ikke udtrykte mig klart nok..... Men der er tale om WINDOWS 2000 og ikke XP. Jeg burde nok have forklaret at i Windows 2000 ligger der som standard "Denne computer" og "Netværkssteder" (på min gør der i hvert fald) og disse kan man ikke umildbart fjerne via egenskaber for skærm (fanebladet skrivebord findes slet ikke i win 2000) og man kan da slet ikke trække dem ned i papirkurven.

P.S arne... dit andet indlæg er pænt off topic, ik'

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 15:29

Kan man ikke som i andre versioner - højreklikke og slet ?????

Jeg bruger godt nok ikke 2000 men der er vel ikke så stor forskel......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-07-05 15:31

Ole -> Det synes jeg da bestemt ikke at det er, så havde jeg ikke skrevet det. Det er længe siden jeg har kørt W2000, men det undrer mig at du ikke bare kan køre dem ned i skraldespanden. Men det skal vi ikke diskutere mere. Jeg fjerner fluebenet nu når mine kommentarer alligevel betragtes som ubrugelige. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 15:37

refi

Det kan man kun med de genveje som du selv ligger på skrivebordet. Men jeg mener bestemt at jeg engang fjernede "systemikonerne" fra skrivebordet på en eller anden måde, jeg husker bare ikke hvordan

-Ole

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:40

oleeliassen. Hvis du prøver at downloade tweakIU får du en menu frem som hedder desktop. Prøv at se om det ikke hjælper dig.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 15:49

Hej jeanette

Hvis jeg husker rigtig så virker tweakIU kun til windows xp.

-Ole

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 15:57

Det mener jeg nu ikke. Du kan jo prøve at se om det virker. Husk at opret et nyt systemgendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-05 16:52

Hejsa
du skal ud på en større omvej her.........

start >kør >poledit >>åbn registry >lokal user/bruger >shell >>restrictions >>hide all items on desktop

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:15

dk - det gemmer jo kun ikonerne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:18

hvad søren kan IKKE fjernes ved at højreklikke og vælge slet - eller overfør til papirkurv ??????????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-05 17:25

>> miritdk
nogle af iconerne (denne computer mv.) kam ikke fjernes da det vil få fatale følger (bsod)
men de kan gemmes istedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:27

nå ja - set på den måde

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-07-05 17:34

Det var lige præcis derfor jeg anbefalede brugeren mit tip klokken 15.03:)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 17:36

Så vidt jeg husker fjerner du - denne computer - på skrivebordet ved at højreklikke den og fjerne flueben i - vis på skrivebordet. Skraldespandet tror jeg ikke lige umiddelbart kan fjernes.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 17:39

Søde jeanette

Som jeg diskret har forsøgt at gør opmærksom på så dur "TweakUI til Windows XP" IKKE til min windows 2000. Jeg kender i øvrigt godt programmet som er udemærket, men altså IKKE til windows 2000, nej

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-07-05 17:41

DK

Er du sikker på at jeg skal skrive "poledit"? Foe det kan min maskine altså ikke finde. Heller ikke min XP i øvrigt...

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 17:53

fra en gammel tråd dette her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/61469
men om det virker endnu - hmmm

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-05 18:34

hmm
det virker på wink2 server
filen ligger i C\winnt\poledit.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-05 19:56

højreklik på skrivebordet>egenskaber>skrivebord>tilpas skrivebord

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 20:19

LÆS: spørger oplyser at fanebladet tilpas skrivebord ikke findes på win 2000 !!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-05 20:24
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-05 20:47

vis du fjerner et icon på skrivebordet,f.e.k.s Recycle Bin/papirkurv i regedit(undernøglen i højre side i regedit)så højreklik på Nøglen i venstre side>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} >Eksporter og giv den så navnet papirkurv>gem,så kan du altid gendanne
iconet/genvejen på skrivebordet igen hvis du skulle få brug for det,ved at dobbelt klikke på den reg fil du har gemt.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-07-05 20:49

e.k.s denne >>>>{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} er>>(Recycle Bin/papirkurv) eksporter

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-05 20:50

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 21:27

hvor er det besværligt når man ikke lige sidder med versionen - i xp kan man sagten slette og bliver derpå oplyst om hvor man kan lave det om igen

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-08-05 21:00

Tak for svaret Manse9933. Det fungerede fint. også tak til miritdk og dk for deres udemærkede assistance.

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 21:13

gemmer det link