/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Juniors køb på loppemarked - harddisk
Fra : Balcanard
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 30-07-05 00:56

Junior kom glædestrålende hjem med en harddisk under armen - havde været til loppemarked, og han havde budt og givet en "hund", og nu skal jeg så prøve, om vi kan bruge den til noget. Når der ikke umiddelbart er stik til både mus og tastatur, skal jeg selvfølgelig have købt - hedder det så ikke - mellemstik, men der er forbindelse til skærm. Der kommer et billede, hvor der står, at der ikke er tastatur tilsluttet.
- Kan jeg mon få det til at virke, eller hvad tror I ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:59

Det er vel ikke en harddisk?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:01

Jow da, sådan et monstrum med dvd-drev og diskettedrev. I en pæn ydre stand,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:04

Er det ikke en xbox eller en PS2 så......

Altså til fjernsynet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:08
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:13

Nej, det er en del af et PC-udstyr. Når den får strøm, og der sættes en skærm til, er der billede på, men jeg kan ikke lige finde ud af at tilslutte tastatur og mus. Bagpå står der "Struer Data" og "Tyverisikret", men det kan jeg vel ikke bruge til noget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:14

Hvad hedder monstrummet?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-05 01:15

der er et stik til tastaturet
det er rund og har 5 ben i en halv cirkel du kan købe en adapter http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=73111&type=hardware

og musen tilsluttes en com port her kan du også bruge en adapter http://www.thansen.dk/product.asp?c=532985771&n=496933624&pn=496933888

men det er et spørgsmål om det overhoved kan betale sig at ofre mere

ps. en harddisk er en http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137361
og bruges til at lagre dataer på

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:17

Struer Data er en PC forretning......

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:23

Jeg ved ikke, hvor jeg skal finde, hvad navnet er på "utyskeren". Skal jeg have skjoldet af for at finde navnet? Men det tyder på, at jeg måske bør investere i 2 stk. adaptere, for om ikke andet for at finde ud af, hvad "bæstet" rummer"?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:25

Det lyder spændende.....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 01:25

hvis du er heldig kan det være nogen der kan låne dig nogen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:25

Står der ikke noget på skærmen andet end tastatur mangler?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:26

Og hvor er lige det spændende -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:27

Mad_Nuser

Hvis du ved hvad det er så kom da med det......

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:31

Jo, på skærmen står der en hel masse: Bl.a. HDD primary master FUJITSU master MPC3102ATE og secondary master FX34 S

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 01:31

det er da en ganske almindelig pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:36

I miniformat ??????

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 01:38

Refi har du ikke læst alle indlægene ?

monstrum med dvd-drev og diskettedrev

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:39

Refi - hvor er miniformatet? Er det på grund af "junior" eller prisen? -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:40

jo jo - men det kan jeg ikke rigtig få til at passe med ordet harddisk......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:42

Du startede med at tale om harddisk....

Er det en hel komputer ??????

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 01:43

det er det heller ikke ( kvinder og teknik )
undskyld Blancanard men jeg kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 01:44

Jeg tror vi tænker i helt forskellige baner.

Det er vist sovetid...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:45

Jep det er en pc! Så Mad nuser må være inde på noget af det rigtige med de stik!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:45

Det er så muligt, at det er mig, der ikke formulerer mig korrekt. Men altså, det jeg kalder harddisk, er den der del, der er ca. 40 cm høj og 20 cm bred, har ventilator, DVD-drev o.s.v. og larmer af og til. Ellers så ved jeg ikke, hvad den hedder.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:46

Mad_Nuser, du er tilgivet lige på stedet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:48

Det hedder en PC eller computer Du sidder vel osse foran een nu?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-07-05 01:49

det er bare fint men nu vil jeg i seng godnat alle sammen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:50

Harddisk sidder normalt inde i sådan en monstrum og det er den Fujitsu der er nævnt på skærmen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:52

Nej, jeg sidder foran en skærm og et tastatur. Det der larmende, firkantede o.s.v. er noget længere væk. Jeg troede, at PC eller computer var det hele. Undskyld.....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 01:55

- sov god alle - vi tager den videre udfordring i dag op ad dagen !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:56

Ingen grund til at undskylde!

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 30-07-05 02:56

LOOOOLja vi har alle skulle starte et sted jo, med hvad er hvad og hvorfor hehe.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 30-07-05 09:27

Hej alle!!
Det er vel en desktop som hanhar fået fat i. Og det der med kvinner det er gammelt skitsnak.Fra bobbels pc og netvärkstekniker.:-000

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 30-07-05 09:35

hvordan ser stikkende ud på mus (mouse) tastetur (keyboard)
billde 1
http://dspex.ec.t.kanazawa-u.ac.jp/Experiments/Imgs/PC-connectors.jpg

billede 2
det store runde til højre er til tastetur
http://www.microsoft.com/windowsxp/images/using/setup/expert/recfig01.jpg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-05 10:40

40 høj og 20 bred = alm pc form (miditower)
Så nu skal vi om på bagsiden og kigge på de stik der kan være der.
Muligheder:
ovalt stik med 9 ben
længere ovalt stik med ca. 25 huller
ovalt stik med 3 rækker ialt 15 huller (til skærm)
2 flade stik med en "tunge" i midten
2 runde stik på størrelse med en blyant
2 runde stik på størrelse med en speedmarker
Er der noget af dette der passer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-05 10:45

huntermis...............havde jeg lige kigget på dine billeder

Godkendelse af svar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 12:21

Mange tak til Mad_Nuser og selvfølgelig også I andre.
Jeg har nu fået kabinet m/ indhold åbnet (jeg skal ALDRIG anvende ordet hardisk mere for hele enheden). Musestik blev gjort tilnærmelsesvis firkantet, og tastaturstik fik større diameter v.h.a. adapter-metoden. Og spørgsmålet er lagt forkert sted, så det skal jeg også huske at være opmærksom på.
- Og hvad har Junior så købt: Jo, 9,51 GB med 128 MB RAM, Office 2000 samt regnskaber og korrespondance samt et hav af fotografier af nogle for os ukendte personer, så nu står den på SLET i eftermiddag.
Ha' en fortsat god lørdag.

mvh/Eva