/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tilkøre Cylinder
Fra : LaraBoobs
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 30-07-05 00:06

Når man er ved at tilkøre sin cylinder, skal man så ikke også ha andre ting som tun vario,kobling,udstødning osv?

Skal til at tilkøre min cylinder men alt andet på scooteren er standard? Kan det lade sig gøre unden der sker noget?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-07-05 00:29

Ja, det er da netop det almindeligste.
Du skal bare køre lidt pænt de første 200km endda er det bedst at ikke presse den før du passerer 500km
Altså om du har fjernet begrænsningerne eller ej, så skal man ikke køre med bundgas i mere end 5-10 sekunder ad gangen de første 200 km, men selv om du gør det, så sker der ikke alverden, den har bare bedst af at blive slidt langsomt til.
Men husk altid at kontrollere 2-takts olien, for hvis den løber tom, såå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:30

Ja ja det er helt ok. Det er for at cylinderen skal tilpasse sif stemplet så der ikke sker for stor slitage. Bare kør lidt forsigtig i nogle km. så er den klar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:30

Ja ja det er helt ok. Det er for at cylinderen skal tilpasse sif stemplet så der ikke sker for stor slitage. Bare kør lidt forsigtig i nogle km. så er den klar

Kommentar
Fra : LaraBoobs

Dato : 30-07-05 00:32

palle?

Hvad for nogle muligheder er der for at stempelet sætter sig?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:39

Da det hele lige skal slides så det passer sammen, skal man derfor ikke presse motoren for meget. Der er ikke stor sandsynlighed for af stemplet sætter sig hvis spillereglerne bliver overholdt, og at der altid er nok olie på.

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 30-07-05 08:35

grunden til at en cylinder og stempel skal tilkøres er for at " slide dem sammen" på den måde får du højere kompretion
men det er sandsynligvis ikke noget du kan mærke uden at sætte måleudstyr på , måden det foregår på på en to-takts motor er at man tager noget "tilkørings-olie" og til sætter i stedet for den normale olie
( Tilkøringsolie er en olie med en RINGERE smøreevne og derfor bliver stempel hurtigere slidt sammen , kør ikke med den slags olie for længe da det vil gå ud over dine lejer)
mhv brian j'

Kommentar
Fra : smed25

Dato : 30-07-05 11:31

1000 ril 1500 km skal det køres til

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-05 13:37

Stempelet sætter sig kun, hvis det bliver meget varmt, på grund af manglende olie, eller for lidt benzin, der så ikke køler nok, og desuden forbrænder ved en højere temperatur. Desuden sætter tuncylindre sig lettere, da de er presset til det yderste.
Det sker ikke med en orginal knallert som din, da dysen der bestemmer benzinmængden og oliepumpen er som de skal være, og indstillet fra fabrikken. Fabrikken har desuden tilkørt motoren lidt, så lejer, stempel mm, er "forslidt".
Men det er en god ide at overholde service-eftersynene da du ellers kan miste garantien.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Suzuki_K50

Dato : 02-08-05 18:16

hvs du nu vil være helt rigtigt på den så skal du følge gassen op ikke bare bund gas.

hvis det var mig der skull køre den til så havde jeg bare givet den bundgas.

Godkendelse af svar
Fra : LaraBoobs

Dato : 13-10-05 17:09

Tak for svaret pallebhansen.