/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
image fil
Fra : trals4
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 29-07-05 22:57

Jeg har en image fil der fylder merer end 700 mb,den vil jeg have delt op i 2 cdèr,kan det la sig gøre?
hvis ja,hvilke program kan jeg gøre det med,jeg har nero(den seneste).
mvh
trals4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:07

Brænd den på en DVDrw - bagefter kan du så dele den i et filmbehandlingaprogram.

Sålænge den er image-fil kan du ikke dele den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:09

Du kan selvfølgelig også brænde den på en DVDr . Det var kun fordi du så kunne slette den igen bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:15

Hvis den kun er lidt over de 700mb - kan der købes skiver på 800 mb - men det kræver din brænder understøtter dem.

Kommentar
Fra : trals4

Dato : 29-07-05 23:15

det er en data fil der ligger i den cdromimage fil,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:17

Ligger der ikke 3 filer.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 02:09

Hvilken format har image filen? Iso, bin eller noget tredje? Normalt kan det lade sig gøre at presse den ned på en cd hvis du vælger brænd image i nero! Ellers kan du måske åbne den i isobuster http://www.isobuster.com/ og dele den op i 2!

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-08-05 21:20

Selv om at "imaget" er lidt over 700Mb kan det gost være at det kan ligge på en skive alligevel, du kan brænde optil 735MB på en normal cd-r skive. (dette grundet de forslellige måder hvorpå at fil størrelsen bliver målt).

Og ellers hvis det er et CD image kan du "bare" brænde skiven der ligger i imaget, fremfor at brænde imaget ned :)

Nero Under støtter brænding af cue/iso/Nrg filer - hvis ikke at det er et af disse skal du have fat i Alcohol120% http://www.alcohol-soft.com/ den understøtter langt flere image formatter, der i blandt img(clonecd)