/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Lille mur i brosten
Fra : jv15
Vist : 810 gange
20 point
Dato : 11-10-02 16:57

Hejsa!

Jeg skal lave en lav mur (2 skift) i store brosten. Mit problem er, hvor meget fundament jeg skal lave. Muren bliver ca. 10 m lang, så at grave ned til frostfri dybde på 90 cm og fylde op med tre tons beton virker unægteligt ikke særligt tillokkende. Er det nok at fundere med noget løst, f.eks. stabilgrus?

VH
JV15

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 20 point
Dato : 12-10-02 14:32

hvis det skal være fuldstændig frostfast dvs. uden at knække er du nødt til at gå i frostfri dybde (90 cm). Ellers kunne du lave det som ovenfor beskrevet, blot ville jeg lave dem med en længde på ca 1 meter.
m.v.h.
Niels js.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 12-10-02 18:00

Jamen det er da fuldstændigt rigtigt at det er bedst at komme i frostfrit, men min mand der har været murer i 23 år, har lavet en del stensætninger, på den beskrevne måde...og de står der endnu, så derfor mente vi at det var forsvarligt nok at svare som vi gjorde.
Mange venlige hilsner
Mango

Godkendelse af svar
Fra : jv15

Dato : 15-10-02 10:01

Tak for svaret nielsjs.