/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peder Hintzesens Birkende 1750-1800
Fra : odderbo
Vist : 934 gange
100 point
Dato : 29-07-05 14:38

Er der nogen som kender til Peder Hintzesens, gift med Kirsten Andersdatter fra Truelsholm, ved Birkende. (hun er født 1783 ligeledes i birkende)
hilsen
Bo Eriksen
Odder

Accepteret svar
Fra : trol413

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-05 19:54

Jeg har en Mette Kerstine Heintzedatter født 1792 i Birkende sogn - Odense amt
Forældrene ukendte
Hun er 1. gang gift med snedker lars Andersen fra Nonnebo
------ 2. ------------ Lars Andersen født 14-03-1836 i Birkende sogn - Odense amt
trol 413

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 29-07-05 19:55

Jeg har en Mette Kerstine Heintzedatter født 1792 i Birkende sogn - Odense amt
Forældrene ukendte
Hun er 1. gang gift med snedker lars Andersen fra Nonnebo
------ 2. ------------ Lars Andersen født 14-03-1836 i Birkende sogn - Odense amt
trol 413

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 29-07-05 19:57

Gift 2. gang med Anders Poulsen f: 1804 i Birkende sogn Odense amt

trol413

Kommentar
Fra : odderbo

Dato : 29-07-05 21:56

Hej "trol(d)!
Du er godtnok ferm til at finde de der Hintzesens, Det jeg har fundet(og det er osse løgn, for det er Lotte Brændegaard Hviid, som har jort det)er kontraministerialbogen 1855, for Birkende sogn plus kirkebogen fra 1840.
Jeg har flere oplysninger fra LBH. men disse er de som omhandler Peder Hintzesen.

______________________
xx.xx.1840,Birkende,Bjerge,Odense,1826,21 October,Viet,Peder Hintzesen [væver],29,i Nonneboe,Kirsten Andersdatter,43,hos faderen i Truelsholm i Birkende
______________________

BIRK27,Kontraministerialbog for Birkende Sogn,xx.xx.1855-xx.xx.1873,Birkende,Bjerge,Odense,1858,11 Juni,17 Juni,Kirsten Andersdatter,75,i Truelsholm,Peder Hintzesens [huusmand],,,,

______________________

Har du evt. et rigtig godt bud på, hvordan "din" Mette Kerstine, kunne være en del af ovenstående familier????????????

Hvis, så tak!
Hvis ikke, så tak alligevel. (det er rart at finde hjælp, når man i den grad er kørt fast, som jeg har været det.)

Hilsen Bo Eriksen
Odder

Kommentar
Fra : trol413

Dato : 30-07-05 07:59

De oplysninger jeg har på Hienzerne er fundet på Landsarkivet i Odense og ikke andre steder

Trol 413

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-07-05 10:39

Hej Odderbo.
Det er vel fyren her, du leder efter?

Samtlige personer i husstanden

odense, Bjerge, Birkende, Birkende, , et Huus, 71, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Hintzesen, 48 , Gift, , Fæster og dagleier, Birkende, Odense
Kirsten Andersdatter, 62 , Gift, , Hans kone, Birkende, Odense
Niels Pedersen, 18 , Ugift, , Deres søn, Birkende, Odense

karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-07-05 10:44

Det her må også være nogen af dine? Så almindeligt er navnet vel ikke, eller hvad?

Samtlige personer i husstanden

odense, Bjerge, Birkende, Birkende bye, , ingen, 50, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Hintsesen, 64 , Gift, manden, huusmand og væver,
Karen Christophersdatter, 60 , Gift, konen, ,
Hindse Pedersen, 21 , Ugift, barn, ,
Niels Pedersen, 21 , Ugift, barn, ,

karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-07-05 10:47

Flere FT....

Samtlige personer i husstanden

odense, Bjerge, Birkende, Truelsholm, , Et Huus, 56, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Hintzesen, 37 , Gift, , Væver,
Kirsten Andersdatter, 51 , Gift, , Hans kone,
Niels Pedersen, 7 , Ugift, , Deres barn,
Søren Pedersen, 7 , Ugift, , Deres barn,
Anders Jensen, 27 , Ugift, , Deres barn,

Samtlige personer i husstanden

odense, Bjerge, Birkende, Truelsholm, , Et Huus, 62, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peder Hintzesen, 43 , Gift, , Huusmand og væver,
Kirsten Andersdatter, 57 , Gift, , Hans kone,
Niels Pedersen, 13 , Ugift, , Deres barn,
Søren Pedersen, 13 , Ugift, , Deres barn,

karenD

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-07-05 11:08

Her er en til trol413:
Her er Mette Kerstine Hintsesdatter. De gamle, der står nederst må næsten være hendes forældre.

Samtlige personer i husstanden

odense, Bjerge, Birkende, Nonnebo, , Et Huus, 59, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anders Poulsen, 30 , Gift, , Husmand,
Mette Kirstine Hintzesdatter, 42 , Gift, , Hans kone,
Anders Larsen, 14 , Ugift, , Deres barn,
Ane Marie Andersen, 1 , Ugift, , Deres barn,
Hintze Pedersen, 71 , Gift, , Inderste og aftægtsmand,
Ane Marie Rasmusdatter, 75 , Gift, , Hans kone,

I princippet kan Mette Kerstine og Peder godt være søskende...

karenD

Godkendelse af svar
Fra : odderbo

Dato : 01-08-05 20:33

Tak for svaret trol413.
dte er bare "fedest". - ku`ikke selv have fundet alt det frem, ihvertfald ikke på nuværende.
Bo
Odder

Kommentar
Fra : odderbo

Dato : 03-08-05 00:38

Kære KarenD.
Det var en besvarelse som sparkede r.. .
Jeg mener faktisk at være kommet et godt stykke tilbage i tiden takket være dit og andres svar.
kh.
Bo
Odder