/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW bobbel kaburator - trykladning?
Fra : Dyne
Vist : 451 gange
500 point
Dato : 29-07-05 10:58

Hej dav folkens.
Er i tankerne igang med et projekt, men mangler lige en anelse viden om et par detaljer. Nogen der ved hvordan en gammel VW bobbel kaburator opfører sig mht. trykladning? Kan man sætte tryk på den, eller skal man ud i noget fusk med en gammel volvo-trykkaburator? -hvilket jeg ville være ret ked af, da det slet ikke er til en bobbel jeg skal bruge projektet, men blot ved at jeg har mulighed for at bruge de gamle kaburatorer... Eller også et alternativ til en bobbel-kaburator. Det skal være samme måde studserne sidder på - altså, enten til siden, eller direkte ned, og så med nogle små studser. Ikke som på almindelige runde/store kaburatorer hvor hele kaburatoreren har anlægsflade, men kun ud til en lille studs - samme system som på en knallert (og det er her jeg har problemet med de gamle Volvo-kaburatorer, da de har en rockerstor anlægsflade...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-07-05 12:19

Ja, ja alt kan lade sig gøre, men det bliver tidskrævende og omkostningskrævende.
http://www.bugservice.dk/index.php?id=3[/web]
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15575
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 250 point
Dato : 29-07-05 15:49

Det er muligt, at du kan bruge en fra en VW Carma Gia, for den havde tryklader

Godkendelse af svar
Fra : Dyne

Dato : 06-02-07 17:38

Tak for svaret Nordsted1.