/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
større bogstaver og vindue
Fra : ladies
Vist : 1126 gange
48 point
Dato : 29-07-05 09:32

hej jeg må være kommet til at røre ved noget for pludselig er vinduerne på computere blevet større også bogstaverne det er meget ireterende hvad gør jeg det er windows xp jeg har
ladies

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 09:41

har du været inde og rette i indstillinger i skærmegenskaber ????? (regner med du måske mener ikoner)

hvis det er selve bogstaverne og selve vinduerne - så gå i vis og derpå tekststørrelse så kan du vælge skriftstørrelse. Vinduet kan du rette til med curseren fra hjørnet eller siderne - eller vælge at gendanne - maksimere.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 29-07-05 09:46

er det når du har åbnet et internet explore vindue ???
hvis det er så tryk på vis øverst på siden og vælg tekst størrelse....... standard er mellem

hvis det er dit skrivebord der er blevet større så højreklik på din skærm og vælg egenskaber og gå ind i indstillinger og sæt opløsning på den skyder der er i bunden

ellers må du udybe dig noget mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 10:05

er det skærmopløsningen så er det måske bare at sætte den som cbsjanten skriver - til 1024 x768

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-07-05 11:24

mon ikke du er kommet til at trykke Ctrl og samtidig rullet med musehjulet. (virker ikke på denne side, da den er opbygget med hjælp af CSS = typografiark)
Prøv denne: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1 og se om ikke tekststørrelsen ændrer sig ved at gøre som beskrevet.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 29-07-05 13:48

hej undskyld er kommet til at stille spørgsmålet 2 gange, men nu skal jeg uddybe så godt jeg kan det er når jeg åbner et program eller går på nettet så er det vindue/skærmbillede der kommer uanset hvad det er der er større bogstaver onlinespil ja alt er ikke så god med pc så jeg skal nok have skåret ud i pap *SXS*hvordan jeg evt ændre det, og jo jeg har spillet nogle nye spil som måske kan have ændret det men hvordan
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 29-07-05 13:50

ps det er i internet explore der er ingen forandringer på mit skrivebord

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 22:16

ladis du har faktisk fået det forklaret - har du afprøvet det ???

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 29-07-05 22:20

er det når du har åbnet et internet explore vindue ???
hvis det er så tryk på vis øverst på siden og vælg tekst størrelse....... standard er mellem

out.......

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 30-07-05 11:01

hejsa har trykket på vis og den står på mellem-det er når jeg går på internettet det vindue der så åbner når jeg klikker på internet det er blevet større når jeg klikker på vis står det på mellem så hvad gør jeg så???

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 30-07-05 11:03

ps det er også hvis jeg går i nero feks der er vinduet også blevet større

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 11:08

hej hallo - dækker det vindue hele skrivebordet så skal du blot trykke på gendag fra maksimeret - er det for stort uden at du kan det - så brug curseren foroven - i siden - i hjørnet - som du vil - og træk det mindre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 11:25

Hi hi miritdk - du er da vist kommet for tidligt op?

Eller er stavetavlen lagt på hylden i weekenden?

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 11:27

så gendag = gendan da

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 48 point
Dato : 30-07-05 12:47

Prøv at tjek din dpi opsætning>Start>kontrolpanel>skærm>indstillinger>Avanceret>generelt>Dpi-indstilling,i dropdown panelet sæt den til normal størrelse (96)>ok>anvend>ok,du bliver bedt om at genstarte pc,en.
Vis det ikke hjælper så sæt den til Dpi(120)genstart,når du så kommer ind i systemet igen så
sæt den til Dpi(96) igen og genstart og se så om det har hjulpet.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 30-07-05 13:32

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 05-08-05 19:57

jeg har prøvet prøver om jeg kaan forklare mig bedreden boks der kommer når man åbner et program er blevet for stor ,fek,s på kom og vind tager jeg et spil er den boks jeg åbner alt for stor det samme gælder på sifa og andre spil,men hvis det feks er word er der en normalstørrelse boks???????????????
ladies