/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
større bose bogstaver
Fra : ladies
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 29-07-05 09:32

hej jeg må være kommet til at røre ved noget for pludselig er vinduerne på computere blevet større også bogstaverne det er meget ireterende hvad gør jeg det er windows xp jeg har
ladies

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-07-05 09:36

prøv skærmindstillinger...højreklik på skrivebord, vælge egenskaber og så fanen indstillinger...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 09:42

har du været inde og rette i indstillinger i skærmegenskaber ????? (regner med du måske mener ikoner)

hvis det er selve bogstaverne og selve vinduerne - så gå i vis og derpå tekststørrelse så kan du vælge skriftstørrelse. Vinduet kan du rette til med curseren fra hjørnet eller siderne - eller vælge at gendanne - maksimere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 09:42

sorry - så først du havde samme spørgsmål to gange nu

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-07-05 09:44

nej jeg mener præcist det jeg skriver , tror det vil rette det hele...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 09:46

tordenkalven - hvem har modsagt dig

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-07-05 10:11

forstod det anderledes da du skrev om ikoner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 10:12

helt ok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 11:33

Du har sikkert spillet et spil der automatisk har ændret din skærm, men som har "glemt" at stille den tilbage.

Så - som så rigtigt er skrevet - tjek lige dine skærmindstillinger........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-08-05 09:29

prøv at gå op i vis - tekststørrelse - vælg mellem (standard)

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 07-08-05 11:34

har prøvet de ting,vil prøve at forklare mig bedre når jeg feks går ind på kom og vind tips tv2 og skal spille eller læse en underside og klikker på feks spillet så er det den boks der kommer op med spillet eller undersiden i der pludselig er blevet for stor. Men går jeg feks ind og åbner word eller work eller ting jeg selv har liggende på min pc er der ingen problemer
ladies

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-08-05 11:39

Det kan være, TV2 har en knap til dårligt seende?

Internettets indstillinger har intet med Word at gøre.

Hanne

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-08-05 11:47

Det er muligt du har trykket på F11 tasten, prøv at tryk den igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 11:51

prøv at holde Ctrl tasten nede samtidig med at du scroller frem og tilbage med musse hjulet.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 07-08-05 11:59

hejsa igen
har prøvet begge dele det hjælper ikke,nu har jeg haft det med at skærmen mistede lidt af lyset engang imellem og stadig gør det ind imellem kan det have noget at sige ???den har gjort det fra starten,(er 4mdr gl)
ladies(ps skulle jeg genstarte når jeg har gjort nogle af delene???
ladies

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:20

Du kan prøve at gå ind i>kontrolpanel>skærm>udseende,og se om skriftstørelse står til normal,gør de ikke det så sæt dem til normal>genstart.
Du kan også prøve at sætte dem til store skrifttyper>genstart,når du kommer ind i systemet igen
så sæt dem til normal>genstart,se om det hjælper.
Vis det ikke hjælper så gå ind under avanceret(samme sted)>elements,i dropdown menuen>ikon>skrifttype>
størrelse,formidsk størrelsen,det har effekt på hele systemet,du kan også prøve at formindske skrifttypen,på menu og palettetil,men prøv først ikon.
Jeg har oplevet at font's har sat sig,codepages fejl.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:31

codepage fejl i IE

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-05 14:51

Du skal nok kigge på stikket til skærmen...lyder som om, der er noget galt der ifbm. at du mister lyset i skærmen.

Men reparér endelig ikke noget selv!

Garantien gælder stadig - så måske du skulle få den til reparation, der hvor du har købt den.

Hanne

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-08-05 00:10

den enkle:
tjeck at du bruger standard tekststørrelse i ie
ie topmenu: vis->tekststørrelse->mellem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-05 10:49

nuber den har været der flere gange - senest 07-08-05 09:29

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 08-08-05 10:56

Tak for svaret Camillasmoster.