/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
program til diskkontrol savnes
Fra : jeanette18
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 28-07-05 21:06

Til diskfragtmentering processen har jeg lige erhvervet mig programmet diskeeper som jeg synes ser ud til at være helt i top.
For at optimere min pc`er til noget nær 100% søger jeg tilsvarende et program som er langt mere effektiv og dybdegående end windows egen interne kontrol når vi snakker DISKKONTROL. Normal benytter jeg funktionen: KØR - chkdsk /f /r, når jeg vil have foretaget en diskkontrol.
Findes dette program?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-07-05 21:28
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-07-05 22:13
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 03:17

DrvCareXP 4.2
Defrag-chkdsk-Diskoprydning>alle drev i rækkefølge.
Man skal have>
Microsoft .NET Framework
installeret før programmet kan bruges(Window XP)
http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/DrvCareXP.shtml
Kan ikke leve uden
Manse933

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-07-05 04:20

Heysa allesammen. Tak for tippene, men jeg savner at vide hvilke personlige erfaringer I har gjort med programmerne I henviser til og også en fremhævning af programmernes absolut stærkeste sider / fordele.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-05 04:39

Med DrvCareXP 4.2 kan du køre defrag-CHKDSK-diskoprydning på alle drev unde at skulle gå ind under
egenskaber for hvert drev,jeg har fem patitioner og det er et hulens arbejde vis man f.eks. skal ind under egenskaber/systwmværktøjer hver gang man skal køre defrag/chkdsk Med DrvCareXP 4.2 indstiller man det bare og så kan man gøre det med to klik med musen(det bruger XP's egne disk værktøjer)og jeg
køre CHKDSK mindst en gang om måneden for at holde filsystemet sundt og fejlfrit,man kan gå ind i logbogen>program>dobbelt klig på>winlogon for at se hvad CHKDSK har rettet i systemet.f.eks. ubrugte indexposter/sikkerheds poster o.s.v.
Man sætter flueben i boksene ud fror hvert drev og så i hvilken opgave man vil have programmet til at udføre,CHKDSK genstarter den med det samme og tager alle drev,først et drev så genstarter den før man kommer ind i systemet,så tager det de andre drev på vej ind i systemer(mens det booter op)
Det gør det hele meget mer simpelt,defrag alle drev med to musse klik uden man skal vælge hvert enkelt drev som man skal i XP Diskfragmenterings program,det samme med diskoprydning,is man har password
på sit system log on så kan man også bruge planlagte opgaver til at køre defraf o.s.v se under Help.
Har aldrig oplevet nogle problemer med det og jeg har brugt i årevis.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 04:43

rigtige mænd redigerer ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:00

og så kan du bruge diskderfagmenterings program efter eget valg,det behøver ikke være XP's eget

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-05 05:19

Kan du så komme i seng Manse

Desværre kender jeg ikke spinrite udfra personlige erfaringer Jeanette, men udfra beskrivelsen lyder det som et knaldgodt program!

Diskkeeper derimod er i mine øjne langt det bedste defrag program til winxp, så det kan jeg godt anbefale dig at beholde! Det er mig bekendt det eneste defragprogram der kan der kan defragmente mft tabel og paging fil og samle ens foldere i samme process!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:23

Jeg kan ski ikke sove,må jeg ikke nok blive oppe et stykke tid endnu,please!!!!!!!.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-05 05:25

Det så i orden!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:28

Forresten,så har jeg to stk DrvCareXP installeret(i hver sin mappe)med forskællige indstillinger,så jeg ikke behøver at skifte flueben hele tiden ud fra hvilke opgaver den skal udføre,jeg defreag hver dag,så går det enormt hurtigt(mens jeg piller næse)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:29

TAK skal du have tedd,jubiiiiiii

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:50

Man kan køre alle tre opgaver på en gang,men setter man den til diskoprydning så skal man sidde og klikke på ok,men køre kun man CHKDSK og diskfragmentering på en gang så kan man godt folade pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-05 05:51

rigtige mænd bla bla bla

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 11-08-05 21:59

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-08-05 22:00

Tak for jeres indsats allesammen og til dig manse for et flot og fyldig indlæg:)