/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
anmeldelse af hackere
Fra : bovsov
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 11-10-02 12:46

Hej..

Jeg bliver rimeligt tit angrebet af hackere. Jeg har zone alarm pro firewall, og den fanger en masse. Hvad skal jeg gøre ved det?? Når der kommer en medelse, om at der er en der prøver at hacke, trykker jeg på "more infe" Der kan man jo se hvem det er, hvor hackeren bor, og en bekrætelse på hvad han har prøvet på. Når man har alle disse oplysninger, må man da kunne gøre et eller andet??

Rasmus

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-02 13:03

ja, hvis du ligefrem kan få de oplysninger frem synes jeg da bestemt du bør melde det

ville da mene at denne adresse er egnet til formålet http://www.anmeldelse.politi.dk/

det er politiets IT støtte enhed, der melder man kriminalitet begået på WWW, og det hører hackere vel oss´ind under.

( om ikke andet kan de vel informere dig om hvad du ellers kan stille op )

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 11-10-02 13:24

Det Rasmus skriver lyder da noget foruroligende, synes jeg.
Jeg har ikke zone-alarmen installeret mere, men i den tid jeg havde, oplevede jeg ikke hackere.
Er du særlig uheldig, eller er der ved at ske en optrapning?
Hvad bør os almindelige pc-brugere gøre?
//Knud

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 11-10-02 13:28

Ja, særdelesforuroligende. Er der nogen der har idéer der kan deles her??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-10-02 13:46

Hej Rasmus,

det behøver nu ikke være hackere...

men ellers så prøv at post lidt af logfilen...

problemet med Zone Alarm, er at den er noget agressiv, og registrer mere eller mindre hver eneste ping... og ikke alle forsøg behøver at være hackerrelateret... nogengange ka' det være en webserver der lige vil kontroller noget... det ka' også være noget spyware... det ka' være en del...

men prøv at post din noget af din logfil... så ka' jeg prøve at kigge på det... hvis du ikke ønsker den postet her på siden ka' du sende den til mig på strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 11:42

"bovsov" <bovsov.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:aQxp9.92670$Qk5.4178532@news010.worldonline.dk:

> Jeg bliver rimeligt tit angrebet af hackere. Jeg har zone alarm pro
> firewall, og den fanger en masse. Hvad skal jeg gøre ved det?? Når der
> kommer en medelse, om at der er en der prøver at hacke, trykker jeg på
> "more infe" Der kan man jo se hvem det er, hvor hackeren bor, og en
> bekrætelse på hvad han har prøvet på. Når man har alle disse
> oplysninger, må man da kunne gøre et eller andet??

Er du sikker på at det er en hacker som prøver at hacke?
Det kan jo bare være en fyr som sidder og scanner nettet for åbne porte,
hvilket jo ikke er en ulovlighed i sig selv.

En indbrudstyv er ikke skyldig bare fordi han vader rundt på vejen, først
når han rent faktisk bryder ind.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 12:05

bovsov wrote:
> Jeg bliver rimeligt tit angrebet af hackere. Jeg har zone alarm pro
> firewall, og den fanger en masse. Hvad skal jeg gøre ved det?? Når der
> kommer en medelse, om at der er en der prøver at hacke, trykker jeg på
> "more infe" Der kan man jo se hvem det er, hvor hackeren bor, og en
> bekrætelse på hvad han har prøvet på. Når man har alle disse
> oplysninger, må man da kunne gøre et eller andet??
> Rasmus

Næee glem du det bare.. Det ville bare sætte en masse mennesker igang med en
masse "ligegyldigt" arbejde.. Desuden er der jo ingen skade sket.

Jeg har personligt prøvet at anmelde nogle hackere som rent faktisk lykkedes
at trænge ind og lave en såkaldt "defacement" på en webside på vores
webserver.

Selvom det er anmeldt til både vedkommende isp samt det webhotel som
vedkommende brugte til at hoste hans "fjendske" scripts.. så er der
ingenting sket.

anmeldelsen blev ledsaget af alle relevante logfiler m.m.

Nææe glæd du dig bare over din firewall virker :o]

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 14:13

On Fri, 11 Oct 2002 10:46:03 GMT, "bovsov" <bovsov.news@kandu.dk>
wrote:

> Jeg bliver rimeligt tit angrebet af hackere. Jeg har zone alarm pro
> firewall, og den fanger en masse. Hvad skal jeg gøre ved det??

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

-A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 16:27

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> wrote:
> Jeg har personligt prøvet at anmelde nogle hackere som rent faktisk
> lykkedes at trænge ind og lave en såkaldt "defacement" på en webside
> på vores webserver.
>
> Selvom det er anmeldt til både vedkommende isp samt det webhotel som
> vedkommende brugte til at hoste hans "fjendske" scripts.. så er der
> ingenting sket.

Meld elektroniske indbrud til politiet, ikke til en ISP. Der er *stor*
forskel paa abuse sager og lov overtraedelser.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 17:01

Hej,

bovsov wrote:
> Jeg bliver rimeligt tit angrebet af hackere. Jeg har zone alarm pro
> firewall, og den fanger en masse. Hvad skal jeg gøre ved det?? Når der
> kommer en medelse, om at der er en der prøver at hacke, trykker jeg på
> "more infe" Der kan man jo se hvem det er, hvor hackeren bor, og en
> bekrætelse på hvad han har prøvet på. Når man har alle disse
> oplysninger, må man da kunne gøre et eller andet??

Det du ser er hoejs sansynligt ikke en hacker, men det der kaldes
baggrundsstoej. Noget er "bare" orme der leder efter huller (glaed dig
over at den blev stoppet), noget er "vilfarende" eller "gamle" pakker og
noget at tilfaeldige scanning af adresser. Intet af dette er "forbudt".

Har du haft tab? Mistst data? Nogle der faktisk har "roert" ved dine
data? Hvis ikke, saa er der ikke noget at goere ved dette. Hvis du er
blevet hacket, og du mener at du har lidt tab, saa boer du anmelde det
til politiet. Du faar dog med 99,99999% sikkerhed ikke noget ud af det.
Politiet kan intet goere, og kun hvis du faktisk har lidt store tab
(penge) kan det "betale" sig at forsoege at undersoege sagen.

Hvis jeg var dig, ville jeg smile for hver linie i loggen og bekymre mig
over det du ikke ser.

Martin

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 11-10-02 23:09

Du kan gøre noget. Jeg antager at dine programmer napper ipadressen. Måske er der også en log fil. Du tager ipadressen og så slå du op hvem ipadressen tilhører med en whois. Der er mange whois her og der... men her en link:

http://www.switch.ch/search/whois_form.html

Så får en masse information om den ipadresse herunder en mail adresse du kan skrive
til om abuse dvs. misbrug. Denne hedder altid abuse@et-eller-andet.

Her kan du så klage over hackeren. Du skal opgive ipadresse samt tidspunkt. Hvis du
har en logfil du kan medsende ville det være fint.

Min egen erfaring er at du i heldigste fald får en kvittering for modtaget abuse rapport.
Ellers sker der ikke noget. Der kommer igen feedback så du får formentlig aldrig at vide om de går videre med sagen.... men så har du gjort hvad du kunne....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 11-10-02 23:56

Det er usandt når nogen påstår at portscanning er tilladt. Dette er ikke tilfældet tværtimod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 19:40

> lave en såkaldt "defacement" på en webside

Hvad er en såkaldt "defacement" ???

Chr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-02 13:57

In article <Xns92A4813BB3125bjoegdk@130.225.247.90>, Bjarke Andersen wrote:
>
> Er du sikker på at det er en hacker som prøver at hacke?
> Det kan jo bare være en fyr som sidder og scanner nettet for åbne porte,
> hvilket jo ikke er en ulovlighed i sig selv.

Det er der ellers en mand der ikke er enig i dig med. Det er ham der
blev dømt for at skanne efter Back Orifice vist nok hos KMD.
>
> En indbrudstyv er ikke skyldig bare fordi han vader rundt på vejen, først
> når han rent faktisk bryder ind.
>
Ligesom portscanneren, når han åbner døren og sætter foden ind, så er
han kriminel. Når du tilgår en ressource eller crasher et program med
buffer-overflow, så er du ligeledes kriminel.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-10-02 01:39

"Christian Thorsen" skrev d. 11-10-02 19:40 dette indlæg :
> > lave en såkaldt "defacement" på en webside
>
> Hvad er en såkaldt "defacement" ???
>
> Chr
>

Hej Christian,

Defacement betyder vansiring, beskadigelse, ødelæggelse... og bliver brugt i forbindelse med når en eller flere Hacker f.eks. ommøblere en hjemmeside...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 02:40

Det kan da godt være at portscanning ikke er tilladt, men selv TDC-medarbejderes PC'ere er inficeret med f.eks Nimda der laver gentagne angreb på mit IP-nummer/server/porte. Selv ved direkte henvendelse til firmaer/medarbejdere sker der ingen reaktion, ej heller hos andre myndigheder. Det er bare fandens at de ligger og tager båndbredde fra en. Jeg har ca. 300 angreb pr. døgn.
Tjah - hva' ska' jeg sige? - Boller fra Koberg, eller lær' at leve med det

Mvh