/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinUAE...hvad gør jeg galt?
Fra : yearhouse
Vist : 351 gange
400 point
Dato : 28-07-05 20:24

hejsa alle sommerglade mennesker.

Jeg er før blevet guidet igennem installationen af WinUAE, og det er (vist) som det skal være....

Men jeg kan squtte få det til at virke. Jeg HAR hentet div kickstarter og prøvet mig frem, men jeg får kun det velkendte Amiga startbillede frem med den animerede diskette. Jeg sætter så en Amiga diskette i...og venter.....men intet sker. *snøft*

Der er også noget med, at man skal selecte en DF0 disk?...Her har jeg bare defineret mit Arev....den fortæller mig blot, at disken ikke er formateret...og bla. bla.bla..

Er der en klog hjerne, som kan lægge nogen oplysning ind i en Århusianer-hjerne hér...hvorledes jeg skal konfigurere dette....Så får han sq 200 point

Sommerhilsen
TOM

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-07-05 06:55

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe....
Bare tænk på min lille datters små bedende øjne, når hun står med en pose Amiga diske ca. 500 stk. *loooool*

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-05 13:27

Hej jeg har ikke ret meget viden om de gamle spil men prøv at læse om Amiga spil her: http://www.c64games.com/starting.html måske er der noget du kan bruge eller er jeg helt galt på den?
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-07-05 14:59

Desværre.....det er kun C64 *snøft*

Accepteret svar
Fra : CrayC

Modtaget 400 point
Dato : 30-07-05 21:08

Hej Tom

Beklager meget, men du kan ikke bruge disketter med WinUAE. Her er et lille udsnit fra http://www.freiburg.linux.de/~uae/

UAE emulates:
4 x 3.5" floppy disk drives (DF0:, DF1:, DF2: and DF3:). It's not possible to read Amiga disks, so these are emulated with disk files.

Oversat til dansk lyder sidste sætning som følger:
Det er ikke muligt at læse Amiga disketter, så disse er emulerede med diskette filer...

Google lidt efter nogle ROM filer, så kan du spille igen

MVH

Kim

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 30-07-05 22:46

Tak for svaret CrayC.....Så vil jeg Cry, Cray...
Så må vi hellere dele noget ROM.

Mange hilsner
TOM