/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hjaelp til at starte en toej designer
Fra : slim_djudju
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 28-07-05 14:38

Hej mit spoergsmaal er lidt besvaerligt, min kaereste er er fransk og uddannet toejdesigner og laver nogle fantastiske designs. vi proever at finde investore eller anden hjealp til at starte. er der nogen der har nogen ideer til hvordan vi finder investore, vi er bosat i rouen, frankrig, men det er ikke det der er problemet, problemet er hvor vi skal spoerge og hvordan vi skal goere? haaber der er nogen med serioese svar der ude

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-07-05 16:55

Bosat i Frankrig og sender spørgsmålet til Danmark.
Løsningen må da ligge i Frankrig, med hensyn til
love og regler vedrørende investorer o.s.v.

Kommentar
Fra : slim_djudju

Dato : 28-07-05 17:08

det er for at faa en ide til hvad vi skal goere eller hvis der er nogle investore i danmark der er interesseret i at se hvad vi laver.

vi soeger over hele verden efter hjaelp uanset hvilken slags hjaelp maaske er det bare nogen der hear maskiner til salg eller der skal smides ud, maaske er det en der har en toej forretning der er interesseret i at se vores designs

Accepteret svar
Fra : gummianden

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-05 19:07

Som udgangspunkt er investorer en meget dårlig idé i opstartsfasen. De vil tage sig alt for godt betalt for at skyde penge i projektet, og flere gange er det set at de har overtaget projekter inden de rigtigt er kommet igang. På de iværksætterkurser samt foredrag med iværksættere jeg har været til har et råd altid lydt: "Vent med investorer til I er igang, og kan vise at idéen er god nok til at den kan løbe rundt".

I kunne evt. besøge virk.dk for at få lidt flere ideér til hvordan i kommer i gang, også se om ikke der er nogle tiltag for iværksættere i jeres område. Har selv været på et 16 timers kursus igennem Odense kommune, til 350 kr. Det gav en del information om økonomi, lovgivning, regnskab, hvordan man kommer i gang osv.

Endvidere gælder det om at komme ud blandt folk i branchen for at skabe et netværk af folk som kan hjælpe Jer i gang. Men I kan nok ikke gøre det uden selv at finansiere opstarten, men hvis I tror på idéen er den vel også værd at satse på.

Folk ser ofte investorer som folk der smider en masse penge i nakken på dem, og sparker deres forretning i gang. Dette er langt fra tilfældet, en investor vil sandsynligvis komme med en lille pose penge (måske det samme som i har skudt ind i det), og have en masse krav til hvordan virksomheden skal ledes, samt måske overtage al kontrol hvis opstarten ikke går hurtigt nok… Så pas på med dem.

Godkendelse af svar
Fra : slim_djudju

Dato : 04-08-05 21:37

Tak for svaret gummianden.